  • 31. Data: 2018-01-11 09:05:40
    Temat: Re: paczka inpost problem
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 10 stycznia 2018 11:08:49 UTC+1 użytkownik m napisał:

    > No to możesz się kopać z koniem i uzyskać odszkodowanie. czyli:
    > "za opóźnienie w doręczeniu Przesyłki pocztowej w stosunku do
    > gwarantowanego terminu doręczenia - w wysokości nie przekraczającej
    > dwukrotności opłaty za usługę;"

    I to chyba nadawca ew może się obiegać o takie odszkodowanie a nie odbiorca.

  • 32. Data: 2018-01-11 09:08:04
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 11.01.2018 o 09:05, Kris pisze:

    > I to chyba nadawca ew może się obiegać o takie odszkodowanie a nie odbiorca.

    Jak najbardziej odbiorca. Wg KC to odbiorca jest klientem kuriera a nie
    nadawca. Co jest bez sensu, bo często nie ma wpływu na wybór kuriera,
    nie on płaci, jego wpływ na wykonanie usługi jest znikomy.

    p. m.

  • 33. Data: 2018-01-11 09:21:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 stycznia 2018 09:08:06 UTC+1 użytkownik m napisał:

    > Jak najbardziej odbiorca. Wg KC to odbiorca jest klientem kuriera a nie
    > nadawca.
    Skoro tak piszesz to pewnie tak jest aczkolwiek kilka miesięcy temu jak składałem
    reklamację na poczcie bo zaginęła przesyłka to dostałem od nich informacjhe ze
    reklamację może składać nadawca

    A zresztą patrz tu:
    http://blog.poczta-polska.pl/2013/05/16/co-kiedy-i-j
    ak-reklamowac-na-poczcie/
    "Należy natomiast pamiętać, że prawo wniesienia reklamacji przysługuje przede
    wszystkim nadawcy. Adresatowi z kolei w przypadku, gdy nadawca zrzeknie się na jego
    rzecz prawa dochodzenia roszczeń, albo gdy przesyłka lub kwota pieniężna określona w
    przekazie pocztowym zostanie doręczona adresatowi."

  • 34. Data: 2018-01-11 09:30:33
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 11.01.2018 o 09:21, Kris pisze:

> [...]
    zrzeknie się na jego rzecz prawa dochodzenia roszczeń, albo gdy
    przesyłka lub kwota pieniężna określona w przekazie pocztowym zostanie

    Rzeczywiście trochę znadinterpretowałem. W KC Art. 544 i dalsze, mówią o
    tym że rzecz jest wydana w momencie przekazania jej przewoźnikowi (czyli
    w tym przypadku jest to InPost). Robi się głupia sytuacja, bo reklamację
    może składać nadawca, on decyduje o tym komu wydaje przesyłkę, ale w
    momencie kiedy nadał on jest czysty, to jest już sprawa przewoźnika i
    odbiorcy :).

    p. m.

  • 35. Data: 2018-01-11 16:53:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11-01-18 o 06:38, cef pisze:

    > Kurier za miesiac będzie inny i on o tym wie :-)

    Wie.Mienił się, a paczki docierają niezmiennie.

  • 36. Data: 2018-01-11 17:48:39
    Od: karwafak <k...@g...com>

    teraz sa jaja (inny nick bo pisze z zony kompa)
    przyszedł mail że ...paczka dostarczona :))) a paczki ani widu ani
    słychu :)) szok :) dzwoniłem to oni nie wiedza, w ciagu 24 godzin ma byc
    cos wyjasnione, tylko tak mi mowi za kazdym razem
    chce spotkac tego kuriera ...