1. Data: 2005-05-07 14:10:07
Temat:oznaczenie grupy krwi
Od:"cOOba" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio sam miałem okazję się na własnej skórze przekonać, że czasem warto
być świadomym swojej grupy krwi. Ściślej rzecz biorąc to ja znam swoje 'Rh'
ale czasem zdarzają się sytuacje, że trzeba mieć to 'czarno na białym' (choćby
ostatnio, kiedy rozmawiałem z anestezjologiem przed operacją i jak
powiedziałem, że znam swoją grupę to On odparł, że musi mieć na to papier i
musiałem w tym celu wykonać badania, ale gdybym miał to w dowodzie to inna
sprawa ;) ).Stąd też moja poważne pytanie: Czy jest możliwe (a jeśli tak, jak
to należy zrobić) wstemplowanie już oznaczonej na papierze grupy krwi na
przyszłość do dowodu osobistego, czy jest to możliwe tylko dla krwiodawców ?
Jeśli to możliwe to gdzie mogę to załatwić. Sorry za banalne pytanie ;)

2. Data: 2005-05-07 14:17:13
Temat:Re: oznaczenie grupy krwi
Od:jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

cOOba wrote:

> [...]
> czy jest to możliwe tylko dla krwiodawców ? Jeśli to możliwe to gdzie
> mogę to załatwić. Sorry za banalne pytanie ;)

W starych dowodach było to możliwe. W nowych niewykonalne technicznie

3. Data: 2005-05-07 19:21:44
Od:"cOOba" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W starych dowodach było to możliwe. W nowych niewykonalne technicznie

To akurat wiedziałem pisząc ten post :)
Nie napisałem tego wprawdzie, ale ja mam jeszcze stary dowód (rok
urodzenia '78) wydany w '99 r. [pierwszy mi skradziono] w którym to, z tego,
co zauważyłem jest takowa możliwość, co miałem okazję zaobserwować na
przykładzie dowodu brata. Jest tylko jedna różnica: Czytając pieczątkę, na
której grupa ta była oznaczona zauważyłem, iż pochodzi ona ze stacji
krwiodastwa. Mam nadzieję, że nie jest to jedyna możliwość. Innym problemem
jest to, że w momencie wymiany dowodu [nie wiem kiedy, ale kiedyś też będę
musiał ją wykonać], z uwagi na niemożliwości techniczne wszystko to straci
sens.

4. Data: 2005-05-07 20:09:24
Od:witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

cOOba wrote:

> [...]
> musiał ją wykonać], z uwagi na niemożliwości techniczne wszystko to straci

oznaczenie gurpy krwi można wykonać za opłatą w większości przychodni.
Krew pobierana jest dwa razy w odstępie kilku dni w celu uniknięcia pomyłki.
Dostaje się zaświadczenie z taką samą pieczątką jaką widziałeś w dowocie.
I to zaświadczenie noś ze sobą.
Jak masz stary dowód, to na podstawie zaświadczenia bardzo
prawdopodobne, że wbiją ci to do dowodu.

5. Data: 2005-05-07 22:06:38
Od:"cOOba" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> I to zaświadczenie noś ze sobą.
> Jak masz stary dowód, to na podstawie zaświadczenia bardzo
> prawdopodobne, że wbiją ci to do dowodu.

Teraz już wszystko wiem i z pewnością sprawdzę podany tutaj sposób.
Co wyjdzie - zobaczymy, ale spróbować nie zaszkodzi ;)

EOT