  • 1. Data: 2005-05-06 17:00:37
    Temat: oskarżony sedzia
    Od: verbus <v...@i...pl>

    Witam !

    Dręczy mnie takie pytanie: czy sędzia oskarżony o popełnienie jakiegoś
    przestępstwa może orzekać, czy natychmiast jest zawieszony, odsunięty od
    sprawy ?

    Pozdrawiam.

    V.

  • 2. Data: 2005-05-06 17:57:08
    Temat: Re: oskarżony sedzia
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "verbus" <v...@i...pl> napisał w wiadomości

    Sąd dyscyplinarny może z urzędu lub na wniosek rzecznika dyscyplinarnego
    zawiesić w czynnościach sędziego, w stosunku do którego wszczęto
    postępowanie karne, o ubezwłasnowolnienie lub postępowanie
    dyscyplinarne. Ale nie musi.

  • 3. Data: 2005-05-06 20:40:19
    Od: verbus <v...@i...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > zawiesić w czynnościach sędziego, w stosunku do którego wszczęto
    > postępowanie karne, o ubezwłasnowolnienie lub postępowanie

    A jaka jest praktyka, raczej zawieszają, czy nie. ?

    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2005-05-06 20:49:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A jaka jest praktyka, raczej zawieszają, czy nie. ?

    To zależy od rodzaju zarzutów. W wypadku przestępstw umyślnych raczej
    zawieszają. W przypadku nieumyślnych raczej nie.

  • 5. Data: 2005-05-07 08:09:22
    Od: verbus <v...@i...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "verbus" <v...@i...pl> napisał w wiadomości

    > To zależy od rodzaju zarzutów. W wypadku przestępstw umyślnych raczej
    > zawieszają. W przypadku nieumyślnych raczej nie.

    A nawet przy drobnym zarzucie, czy sędzia będzie mógł prowadzić sprawę
    oskarżonego, który w innym procesie jest pokrzywdzonym przez właśnie
    tego sędziego ?

    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2005-05-07 09:38:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A nawet przy drobnym zarzucie, czy sędzia będzie mógł prowadzić sprawę
    > oskarżonego, który w innym procesie jest pokrzywdzonym przez właśnie
    > tego sędziego ?

    Podlega wyłączeniu na podstawie przepisów kpk.

  • 7. Data: 2005-05-07 10:25:01
    Od: verbus <v...@i...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "verbus" <v...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Podlega wyłączeniu na podstawie przepisów kpk.

    Czyli gdy zniosą immunitet, by pozbyć się niewygodnego sędziego,
    wystarczy go oskarżyć np. o zniesławienie z oskarżenia prywatnego i nie
    będzie mógł orzekać ?

    Pozdrawiam.

  • 8. Data: 2005-05-07 10:30:11
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Czyli gdy zniosą immunitet, by pozbyć się niewygodnego sędziego, wystarczy
    > go oskarżyć np. o zniesławienie z oskarżenia prywatnego i nie będzie mógł
    > orzekać ?

    przypuszczam ze to musi byc przestepstwo scigane z oskarzenia publiccznego,
    przynajmniej w przypadku policjantow
    i oddalenia ich od sluzby tak jest.

    P.

    --
    http://cafe.love-office.com
    ... Molestowanie Seksualne, miłość, seks, kłopoty małżeńskie, pamiętnik ...

  • 9. Data: 2005-05-07 11:31:49
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Przemek R... napisał(a):

    > przypuszczam ze to musi byc przestepstwo scigane z oskarzenia publiccznego,
    > przynajmniej w przypadku policjantow
    > i oddalenia ich od sluzby tak jest.

    Źle przypuszczasz. Immunitet jest uchylony w stosunku do
    odpowiedzialności za konkretny czyn (może to być też z oskarżenia
    prywatnego). Jeżeli uchylą w innej sprawie a chcesz oskarzyc sędziego o
    inny czyn trzeba ponownie wystąpić o uchylenie immunitetu.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 10. Data: 2005-05-07 12:23:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    > Czyli gdy zniosą immunitet, by pozbyć się niewygodnego sędziego,
    > wystarczy go oskarżyć np. o zniesławienie z oskarżenia prywatnego i

    Teoretycznie tak. Ale potem, jak nie udowodnisz mu tego przed sądem, to
    jak on Ciebie oskarży o pomówienie, to możesz mieć poważne kłopoty.