1. Data: 2006-04-23 16:08:55
Temat:oplaty notarialne-przepisanie mieszkania
Od:"lasic" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Czeka mnie przepisanie mieszkania rodzicow na mnie.
I stad moje pytanie
Ile mnie wyniesie oplata notarialna? Sa moze gdzies w internecie tabele
takich uslug?
Drugie pytanie czy zaplace za to podatek i ewentualnie ile?
Pozdrawiam
Ps Czy te same oplaty beda mie obowiazywac co do przepisania garazu?
lasic

2. Data: 2006-04-23 16:35:45
Temat:Re: oplaty notarialne-przepisanie mieszkania
Od:"Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lasic" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Pozdrawiam
> Ps Czy te same oplaty beda mie obowiazywac co do przepisania garazu?

Tobie nie chodzi o przepisanie mieszkania, bo coś takiego nie istnieje.
Tobie chodzi o darowanie mieszkania. Opłaty notarialne i podatki jak od
sprzedaży. Dodatkowo dochodzi podatek od spadku i darowizn. A ile, to zależy
od wartości przedmiotu darowania, stopnia pokrewieństwa, wykorzystania ulg
zwiazanych z darowiznami. Nie da sie prosto odpowiedzieć, za to jest to
opisane w ustawie o tym podatku.

3. Data: 2006-04-23 17:21:56
Od:"lasic" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:444ba7ba$0$22590$f69f905@mamut2.aster.pl...

> [...]
> wykorzystania ulg zwiazanych z darowiznami. Nie da sie prosto
> odpowiedzieć, za to jest to opisane w ustawie o tym podatku.
To moze dokladniej w cyfrach.
Pokrewewienstwo synem jestem to chyba najblizsze
Cena mieszkania na rynku okolo 80tys zl
Cena garazu okolo 12zl
Co do wykorzystania ulg to co mozna wykorzystac, na razie z niczego nie
korzystalem.
A ustawa to dla mnie magia skad mogl bym ja sciagnac?
Pozdrawiam
Lasic

4. Data: 2006-04-23 17:55:49
Od:"Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> korzystalem.
> A ustawa to dla mnie magia skad mogl bym ja sciagnac?

http://isip.sejm.gov.pl/prawo/index.html
Ustawa z dnia 28 lipca 1983 r. o podatku od spadku i darowizn (Dz. U. Nr 142
z 2004 r., poz. 1514 - tekst jednolity z późniejszymi zmianami).

5. Data: 2006-04-23 19:00:59
Od:"DS" <s...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:444bba79$0$22608$f69f905@mamut2.aster.pl...

> http://isip.sejm.gov.pl/prawo/index.html
> Ustawa z dnia 28 lipca 1983 r. o podatku od spadku i darowizn (Dz. U. Nr
> 142 z 2004 r., poz. 1514 - tekst jednolity z późniejszymi zmianami).

Jest jakaś możliwość, żeby uniknąć podatku, ale szczegółów nie znam