  • 1. Data: 2006-04-23 16:08:55
    Temat: oplaty notarialne-przepisanie mieszkania
    Od: "lasic" <n...@w...pl>

    Witam
    Czeka mnie przepisanie mieszkania rodzicow na mnie.
    I stad moje pytanie
    Ile mnie wyniesie oplata notarialna? Sa moze gdzies w internecie tabele
    takich uslug?
    Drugie pytanie czy zaplace za to podatek i ewentualnie ile?
    Pozdrawiam
    Ps Czy te same oplaty beda mie obowiazywac co do przepisania garazu?
    lasic

  • 2. Data: 2006-04-23 16:35:45
    Temat: Re: oplaty notarialne-przepisanie mieszkania
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "lasic" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pozdrawiam
    > Ps Czy te same oplaty beda mie obowiazywac co do przepisania garazu?

    Tobie nie chodzi o przepisanie mieszkania, bo coś takiego nie istnieje.
    Tobie chodzi o darowanie mieszkania. Opłaty notarialne i podatki jak od
    sprzedaży. Dodatkowo dochodzi podatek od spadku i darowizn. A ile, to zależy
    od wartości przedmiotu darowania, stopnia pokrewieństwa, wykorzystania ulg
    zwiazanych z darowiznami. Nie da sie prosto odpowiedzieć, za to jest to
    opisane w ustawie o tym podatku.

  • 3. Data: 2006-04-23 17:21:56
    Od: "lasic" <n...@w...pl>

    wiadomości news:444ba7ba$0$22590$f69f905@mamut2.aster.pl...

> [...]
    > wykorzystania ulg zwiazanych z darowiznami. Nie da sie prosto
    > odpowiedzieć, za to jest to opisane w ustawie o tym podatku.
    To moze dokladniej w cyfrach.
    Pokrewewienstwo synem jestem to chyba najblizsze
    Cena mieszkania na rynku okolo 80tys zl
    Cena garazu okolo 12zl
    Co do wykorzystania ulg to co mozna wykorzystac, na razie z niczego nie
    korzystalem.
    A ustawa to dla mnie magia skad mogl bym ja sciagnac?
    Pozdrawiam
    Lasic

  • 4. Data: 2006-04-23 17:55:49
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > korzystalem.
    > A ustawa to dla mnie magia skad mogl bym ja sciagnac?

    http://isip.sejm.gov.pl/prawo/index.html
    Ustawa z dnia 28 lipca 1983 r. o podatku od spadku i darowizn (Dz. U. Nr 142
    z 2004 r., poz. 1514 - tekst jednolity z późniejszymi zmianami).

  • 5. Data: 2006-04-23 19:00:59
    Od: "DS" <s...@t...wp.pl>

    wiadomości news:444bba79$0$22608$f69f905@mamut2.aster.pl...

    > http://isip.sejm.gov.pl/prawo/index.html
    > Ustawa z dnia 28 lipca 1983 r. o podatku od spadku i darowizn (Dz. U. Nr
    > 142 z 2004 r., poz. 1514 - tekst jednolity z późniejszymi zmianami).

    Jest jakaś możliwość, żeby uniknąć podatku, ale szczegółów nie znam