  • 1. Data: 2006-04-23 16:07:16
    Temat: operator telekomunikacyjny lamie prawo
    Od: news <color@#wytnij.to#gazeta.pl>

    co grozi operatorowi (tzn. jaka minimalna a jaka maksymalna
    kara/konsekwencje) ktory narusza przepisy prawa telekomunikacyjnego ?
    czy zwykly obywatel moze zlozyc wniosek (gdzie ?) o wszczecie
    postepowania (przez jaki urzad poza uokik) i o wyciagniecie "daleko
    idacych" konsekwencji wobec takiego operatora ?

    chcialbym oficjalnie nadac tryb takiemu postepowaniu chociazby z samej
    ciekawosci, aby zobaczyc jaka bedzie reakcja odpowiednich organow...

    jesli sa na tej grupie eksperci w zakresie prawa telekomunikacyjnego,
    chcialbym prosic o ewentualnie "wsparcie teoretyczne" jak rowniez
    poparcie mojej SPOLECZNEJ inicjatywy w tym zakresie...

  • 2. Data: 2006-04-23 16:55:29
    Temat: Re: operator telekomunikacyjny lamie prawo
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    news napisał(a):
    > co grozi operatorowi (tzn. jaka minimalna a jaka maksymalna
    > kara/konsekwencje) ktory narusza przepisy prawa telekomunikacyjnego ?

    zależy za co i czy w ogóle jest to czyn zagrożony jakąś karą

    Urząd Komunikacji Elektronicznej www.uke.gov.pl

    > jesli sa na tej grupie eksperci w zakresie prawa telekomunikacyjnego,
    > chcialbym prosic o ewentualnie "wsparcie teoretyczne" jak rowniez
    > poparcie mojej SPOLECZNEJ inicjatywy w tym zakresie...

    Ale o co chodzi?

    M.

  • 3. Data: 2006-04-23 19:24:53
    Od: news <color@#wytnij.to#gazeta.pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):

    > Ale o co chodzi?

    1. naruszenie art. 57 ust. 1 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. prawo
    telekomunikacyjne (oraz z 2000 roku)
    2. art. 385(1)-385(3) ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny
    (niedozwolone postanowienia umowy w trybie określonym w art. 479(36) -
    479(45) KPC i wpisanych do rejestru postanowień uznanych za niedozwolone)

    naruszenia te maja charakter ciagly i trwaja od 2000 roku.
    wprawdzie uokik prowadzi postepowanie wyjasniajace w tej sprawie (od
    prawie roku) ale mam wrazenie ze dziala na zwloke do czasu, az operator
    sam zaprzestanie tych praktyk. prawdopodobnie odbedzie sie to tak, ze
    uokik zakonczy kontrole i wystapi z wezwaniem zaniechania, a operator
    laskawie zaniecha. powstaje jednak pytanie, czy okres od 2000 roku IM
    sie "upiecze" ? jak to mozliwe ze przez tyle czasu nikt nie zareagowal
    na tego rodzaju praktyki ? chcialbym cokolwiek zrobic w tej sprawie
    (moze naglosnic ?) aby nie uszlo im to bezkarnie !

    p/s do MB - o ile dobrze pamietam, chyba wysylalem do ciebie kopie
    (smiesznego) pisma z urtip w tej sprawie.

  • 4. Data: 2006-04-23 21:01:53
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    news napisał(a):

    > p/s do MB - o ile dobrze pamietam, chyba wysylalem do ciebie kopie
    > (smiesznego) pisma z urtip w tej sprawie.

    Tak, pamiętam. Jak pokazałem to ludziom z wymienionej tam instytucji, to
    reakcja była, można powiedzieć, mało parlamentarna.

    Jeżeli wiesz, że UOKiK prowadzi postępowanie, to wystosuj stosowne pismo
    z pytaniem, co się dzieje w tej sprawie. Ewentualnie można jeszcze raz
    zaatakować nowe UKE.

    Chociaż z tego, co się orientuję, priorytetem jest dostęp operatorów
    alternatywnych do bitstream access, czyli świadczenie usługi dostępu na
    sprzęcie tepsy.

    M.

  • 5. Data: 2006-04-23 21:47:35
    Od: news <color@#wytnij.to#gazeta.pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):
    > Tak, pamiętam. Jak pokazałem to ludziom z wymienionej tam instytucji, to
    > reakcja była, można powiedzieć, mało parlamentarna.

    cytat z p.m.t w innym watki:
    "Chcesz wystąpić do sądu przeciw firmie, której prawnicy wodzą za nos tą
    całą demokracje? Powodzenia ! Przyda Ci się ;-]"

    a co konkretnie powiedzieli, jesli to nie tajemnica (i pod czyim adresem) ?

    > Jeżeli wiesz, że UOKiK prowadzi postępowanie, to wystosuj stosowne pismo
    > z pytaniem, co się dzieje w tej sprawie. Ewentualnie można jeszcze raz
    > zaatakować nowe UKE.

    w uokik regularnie dopytuję co jakis czas - ostatnio podany termin
    zakonczenia postepowania i opublikowania "wyroku" to koniec maja/polowa
    czerwca, ale skoro w tak banalnej sprawie termin byl juz kilkukrotnie
    przesuwany (a sprawa jest rozpatrywana prawie rok, albo i wiecej) to nie
    zdziwie sie jak i tym razem zostanie przesuniety.

    > Chociaż z tego, co się orientuję, priorytetem jest dostęp operatorów
    > alternatywnych do bitstream access, czyli świadczenie usługi dostępu na
    > sprzęcie tepsy.

    a gdzie sprawiedliwosc ? :-)

    p/s nie wiem czy Ci wysylalem stanowisko (takze ciekawe a powiedzialbym
    nawet ze bulwersujace) minist.infr. w tej samej sprawie - jesli jestes
    zainteresowany to daj znac, wysle cytat na priv.