  • 1. Data: 2004-06-02 06:50:27
    Temat: ognisko - jeszcze raz
    Od: "Adam" <f...@f...onet.pl>

    > Czy na swojej posesji mozna rozpalac ognisko ??? Na jakich warunkach i
    jakie
    > przepisy jasno to okreslaja?

    Przepisów jest kilka w zależności od kontekstu. Znajdziesz je w kodeksie
    wykroczeń w kontekście p.poż. W ustawie o odpadach, jeśli zaczniesz palić
    odpady (a to zabronione). Podejrzewam, że jeszcze kilka aspektów tego
    zagadnienia by znalazł, w zależności od tego, co to za ognisko. Czy
    spalałeś śmieci, czy piekłeś kiełbaski ze znajomymi. No i co to za posesja
    (pod lasem, pośród domów itd. Tak, to trudno gdybać.

    1.Powyzej 100m od lasu (ale ponizej tez mnie interesuje, bo na drugiej
    dzialce mam <100m)
    2.Zadne smieci! Chyba ze drewno to smieci. A papier, czy karton pod nie tez
    by podpadl? A liscie? Trawa (skoszona) ?
    Czy cos zmienia gdy ognisko jest "wyznaczone" kamieniami, ceglami? Czy
    wysokosc slupa ognia ma znaczenie?
    Generalnie interesuje mnie kiedy moge a kiedy nie. Kto sie zajmuje takimi
    sprawami? Policja czy straz pozarna?

    Adam

  • 2. Data: 2004-06-02 16:50:14
    Temat: Re: ognisko - jeszcze raz
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Adam" <f...@f...onet.pl> napisał w wiadomości

    > 1.Powyzej 100m od lasu (ale ponizej tez mnie interesuje, bo na drugiej
    > dzialce mam <100m)

    Minimum 100 metrów od lasu - to z kw.

    > 2.Zadne smieci! Chyba ze drewno to smieci. A papier, czy karton pod nie
    tez
    > by podpadl? A liscie? Trawa (skoszona) ?

    Liście, trawa, to odpady. co do zsady kilka listków pewnie nikt nie
    zauważy. Ale jak zaczniesz spalać pokosy z hektarów, to ktoś się może
    zainteresować.

    > Czy cos zmienia gdy ognisko jest "wyznaczone" kamieniami, ceglami? Czy
    > wysokosc slupa ognia ma znaczenie?

    Nie spotakłem się z okresleniem wysokości płomienia. Wyznaczenie
    kamieniami ma raczej takie znaczene, że jak nei wyznaczysz i się ogień
    rozniesie, to będziesz winien nieostrożnego obchodzenia się z ogniem.
    Wersja minimum, to wykroczenie (karają najczęściej strażacy). Ale jeśl iw
    wyniku tego spłonie coś poważniejszego, to i na kodeks karny mozesz się
    załapać.

    > Generalnie interesuje mnie kiedy moge a kiedy nie. Kto sie zajmuje
    takimi
    > sprawami? Policja czy straz pozarna?

    Policja, Straż Miejska, Straż Pożarna, Inspekcja Ochrony Środowiska -
    więcej mi do głowy nie przychodzi.