  • 1. Data: 2004-03-31 16:50:52
    Temat: odstapienie od umowy z tytulu niezgodnosci
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam maly problemik a jako ze grupy generalnie nie subskrybuje, nie wiem czy
    juz sie to pojawialo (jesli tak, prosze o link - zgooglowalem sprawe ale
    niewiele znalazlem i zamierzchle toto mialo daty).
    Otoz tydzien temu nabylem laptopa (w sklepie, zadne Allegro czy inne).
    Nastepnego dnia sprzet wrocil do sprzedawcy, bo na matrycy byl wypalony
    pixel, wymieniono mi go na nowy, ktory nastepnego dnia wrocil do sprzedawcy,
    poniewaz matryca migotala jak przepalona swietlowka. Wsklepie czekal juz na
    mnie nowy laptop na wymiane, ale okazalo sie, ze tez ma przepalony pixel.
    Zostawilem zatem moj niesprawny sprzet, i nastepnego dnia wymieniono matryce
    z 'mojego' laptopa do laptopa nowego. Oczywiscie - co za niespodzianka;) -
    objawy nie ustapily i na sprzecie dalej nie dalo sie pracowac. Solidnie sie
    wkurzylem, i zazadalem zwrotu kasy. Okazalo sie, ze rekojmia juz nie
    obowiazuje (zdaje sie ze od 1.01.2003?). Mam zatem pytanie - czy przysluguje
    mi zwrot pieniedzy od sprzedawcy i jesli tak to z jakiego tytulu? Wyczytalem
    w necie cos na temat odstapienia z tytulu niezgodnosci, ale czy ten
    przypadek pod to podlega? Byl jeszcze jakis przepis ktory mowil, ze moge
    zwrocic sprzet w przeciagu 10 dni bez zadnego gadania - czy jeszcze
    obowiazuje (sprzedawca twierdzi, ze nie)? Sprzedawca stwierdzil tez, ze
    nawet jesli napisze o to nieszczesne odstapienie od umowy, czy jak to sie
    tam nazywa, to i tak producent to zaneguje i wymieni mi uszkodzona czesc, a
    kasy nie odda - tylko co tu do licha ma dopowiedzenia producent - myslalem
    ze to sprzedawca jest odpowiedzialny???
    Pozdrawiam i bede wdzieczny za lopatologiczne wyjasnienie sprawy (wraz z
    linkami do paragrafow jesli mozna:)
    Marcin D

  • 2. Data: 2004-03-31 17:34:36
    Temat: Re: odstapienie od umowy z tytulu niezgodnosci
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    clockworkoi wrote:

    > Wyczytalem
    > w necie cos na temat odstapienia z tytulu niezgodnosci, ale czy ten
    > przypadek pod to podlega?

    podlega, ale... odstąpienie nie tak szybko

    > Byl jeszcze jakis przepis ktory mowil, ze moge
    > zwrocic sprzet w przeciagu 10 dni bez zadnego gadania - czy jeszcze
    > obowiazuje (sprzedawca twierdzi, ze nie)?

    nigdy nie obowiązywał

> [...]
    > kasy nie odda - tylko co tu do licha ma dopowiedzenia producent - myslalem

    Jest, mozesz żądać wymiany, chyba że jest niemożliwa. Wtedy pozostaje
    naprawa chyba że... itd.

    poczytaj na www.federacja-konsumentow.org.pl
    ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej też tam jest.
    Najbardziej interesuje Cię art.8.

    KG

  • 3. Data: 2004-03-31 17:56:19
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    "kam" <X#k...@p...onet.pl.#X> wrote in message
    > clockworkoi wrote:
    >
    ><cut>
    >
    > nigdy nie obowiązywał

    ??? Nie? Dziwne, ostatnio widzialem nawet w jakism sklepiej komputerowym
    (bodaj warszawskiej gieldy) informacje, ze konsuumentowi przysluguje - sami
    tak wymyslaja, czy stosuja sie jednak do jakiegos przepisu?

    <cut>

    > Jest, mozesz żądać wymiany, chyba że jest niemożliwa. Wtedy pozostaje
    > naprawa chyba że... itd.

    No tak, ale od wymiany i naprawy on sie nie wymiguje - chodzi o to, ze nie
    mam juz zwyczjanie zaufania do sprzetu tam sprzedawanego, chce zabrac kase i
    pojsc gdzie indziej

    > poczytaj na www.federacja-konsumentow.org.pl
    > ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej też tam jest.
    > Najbardziej interesuje Cię art.8.
    Czytalem juz wczesniej - generalnie kiepsko widze moje szanse.
    Dzieki i pozdrawiam
    MD

  • 4. Data: 2004-04-01 08:22:34
    Od: "Marcin Nadolczak" <m...@w...uk>

    Użytkownik "clockworkoi" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    sami
    > tak wymyslaja, czy stosuja sie jednak do jakiegos przepisu?

    Przysługuje jeśli sprzedaż konsumencka odbywa się poza lokalem sprzedawcy,
    np. kupujesz w slepie internetowym.

    > Dzieki i pozdrawiam
    > MD

    [POZ] Marcin "Pigas" Nadolczak
    Pisząc do mnie na prv zmień UK na PL
    GG # 1403014 <= => gsm 502481155

  • 5. Data: 2004-04-01 17:01:00
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    <cut>

    > sami
    >
    > Przysługuje jeśli sprzedaż konsumencka odbywa się poza lokalem sprzedawcy,
    > np. kupujesz w slepie internetowym.

    Fakt, wlasnie dzis sympatyczny prawnik w mojej firmie mnie uswiadomil:)
    Dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam
    MD