  • 1. Data: 2004-05-02 11:57:52
    Temat: niechciane reklamy
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    czy ktos moglby podac namiar na regulacje prawna dotyczaca skladanych
    ofert reklamowych? tzn chodzi mi o to, ze jezeli nie wyraze zgody na
    pismie na przysylanie reklam to nie moga tego zrobic...
    bardzo duzo dostaje ostatnio reklam w skrzynkach i pod drzwiami i mnie
    to denerwowac zaczyna
    chce napisac pare pism, ze nie wyrazam zgody na dalsze dostarczanie mi
    ulotek reklamowych, ale nie moge znalezc ustawy, na ktora mam sie
    powolac

    --
    Sarpedon (NOSPAM)sarpedon(AT)gazeta(KROPKA)pl
    UWAGA! Adres e-mail w nagłówku zakodowany w ROT13

  • 2. Data: 2004-05-02 13:53:20
    Temat: Re: niechciane reklamy
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Sarpedon wrote:
    > chce napisac pare pism, ze nie wyrazam zgody na dalsze dostarczanie mi
    > ulotek reklamowych, ale nie moge znalezc ustawy, na ktora mam sie
    > powolac

    bo jej nie ma...

    KG

  • 3. Data: 2004-05-02 14:05:57
    Temat: Re: niechciane reklamy (spam)
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    X#k...@w...pl.#X news:c72ugc$776$1@news.onet.pl

    > bo jej nie ma...

    Jest.
    Nieco innna, ale zblizona kwestia - spam elektroniczny - poszukaj na
    http://www.nospam-pl.net

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 4. Data: 2004-05-02 14:17:00
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *kam* [ X#k...@w...pl.#X ] napisał(a):

    > bo jej nie ma...

    na pewno jest regulacja prawna dotyczaca skladania ofert reklamowych
    przez urzadzenia telefoniczne itp... nawet czytalem takie cos, ale to
    bylo dawno i adres zapodzialem :(
    z kolei poczta polska wprowadzila takie cos, ze osoba, ktora nie chce
    otrzymywac reklam, sklada podanie i wlasnie tam sie powoluje na
    odpowiednia ustawe...
    takie cos jest i bynajmniej nie dotyczy tylko reklam internetowych

  • 5. Data: 2004-05-02 19:21:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sarpedon" <f...@t...cy> napisał w wiadomości

> [...]
    > odpowiednia ustawe...
    > takie cos jest i bynajmniej nie dotyczy tylko reklam internetowych

    Ale rzeczone oświadczenie ma moc jedynie do druków bezadresowych
    przesyłanych przez pocztę. Tych nie będziesz dostawał. Poza pocztą
    makulaturę roznoszą inni "operatorzy spamu" i ich Twoje oświadczenie nie
    dotyczy. Ja już zastanawiałem się, czy do wieszanych na klamkach i
    wkładanych za wycieraczkę reklam nie dało by się od strony art. 63a kw
    podejść. No w końcu jest to jakaś forma ogłoszenia, a moja klamka czy
    wycieraczka właściwym miejscem do jej umieszczenia raczej nie jest.

  • 6. Data: 2004-05-02 21:43:12
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *Robert* *Tomasik* [ r...@g...pl ] napisał(a):

    > Ale rzeczone oświadczenie ma moc jedynie do druków bezadresowych
    > przesyłanych przez pocztę. Tych nie będziesz dostawał. Poza pocztą

    no wlasnie, czy jest moze w necie jakis wzor pisma do pocztowcow,
    zebym wiecej nie otrzymywal reklam do skrzynki? na co sie powolac? jak
    to napisac?

    > makulaturę roznoszą inni "operatorzy spamu" i ich Twoje
    > oświadczenie nie dotyczy.

    no to wiem... ale czy nie mozna do nich napisac z żądaniem
    niedostarczania mi spamu?

    > Ja już zastanawiałem się, czy do
    > wieszanych na klamkach i wkładanych za wycieraczkę reklam nie dało
    > by się od strony art. 63a kw podejść. No w końcu jest to jakaś

    a moglbys podac konkretnie tę ustawe? bo w ustawie o nieuczciwej
    konkurencji nic specjalnego nie znalazlem

    > forma ogłoszenia, a moja klamka czy wycieraczka właściwym miejscem
    > do jej umieszczenia raczej nie jest.

    no wlasnie... dlatego mam zamiar napisac do tych debili, ze jak
    jeszcze raz mi podloza takie cos to zloze doniesienie o popelnieniu
    przestepstwa
    zreszta jak w lecie wyjade a tego spamu na wycieraczce sie nazbiera to
    bedzie raj dla zlodziei - to samo jesli chodzi o skrzynke

  • 7. Data: 2004-05-02 21:51:05
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia nie 2. maja 2004 23:43 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Sarpedon:

    > no wlasnie, czy jest moze w necie jakis wzor pisma do pocztowcow,

    A po co? Ja napisałem coś w ten deseń:

    Ja Zabrze, dnia xxxxxx
    Mój adres

    Poczta Polska
    ul. taka owaka
    41-819 Zabrze

    sprawa: śmieci w skrzynce

    Proszę o zaprzestanie pozostawiania w mojej skrzynce (ulica taka x/y)
    druków bezadresowych.

    Ja

    Kilka dni później w skrzynce pojawiła się nalepka z wykrzyknikiem i nie
    otrzymuję już druków bezadresowych roznoszonych przez Poczkę. Tylko te
    wciskane przez szparki przez śmieciarzy. Ale śmieciarze raczej wolą rzucać
    pod nogi na klatce.

    > no to wiem... ale czy nie mozna do nich napisac z żądaniem
    > niedostarczania mi spamu?

    Nie sądzę, żeby to coś dało. Ja widzisz szukam innego wyjścia -- paragrafu
    na takie zaśmiecanie. Bo w sumie chyba nie można sobie ot tak rozrzucać
    śmieci po miejscach publicznych.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 8. Data: 2004-05-02 22:12:48
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *Tristan* *Alder* [ s...@p...onet.pl ] napisał(a):

> [...]
    > Poczkę. Tylko te wciskane przez szparki przez śmieciarzy. Ale
    > śmieciarze raczej wolą rzucać pod nogi na klatce.

    1. czy jakby uchwalono nowa konstytucje i roznoszona by byla tak jak
    to bylo w '97 to bym dostal czy nie? chodzi o to czym konretnie jest
    druk bezadresowy - czy jest jakies zdefiniowane pojecie?

    > Nie sądzę, żeby to coś dało. Ja widzisz szukam innego wyjścia --
    > paragrafu na takie zaśmiecanie. Bo w sumie chyba nie można sobie
    > ot tak rozrzucać śmieci po miejscach publicznych.

    no tak... ale jesli wracam do domu o 15 a na wycieraczce jest kilogram
    makulatury codziennie to jak ja moge z tym walczyc? nie wiem kto
    rozrzucal smieci - pozostaje tylko adres firmy z ulotki

  • 9. Data: 2004-05-03 08:51:27
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia pon 3. maja 2004 00:12 opublikowane na
> [...]

    > to bylo w '97 to bym dostal czy nie? chodzi o to czym konretnie jest
    > druk bezadresowy - czy jest jakies zdefiniowane pojecie?

    Podejrzewam, że to zależy od listonosza. Może by się znalazł jakiś
    nadgorliwy, co by uznał, że jednak należy Ci to włożyć.

    Dla mnie sprawa jest jasna... Nie jest adresowane do mnie, wypad z mojej
    skrzynki.

    > no tak... ale jesli wracam do domu o 15 a na wycieraczce jest kilogram
    > makulatury codziennie to jak ja moge z tym walczyc? nie wiem kto
    > rozrzucal smieci - pozostaje tylko adres firmy z ulotki

    Jak będzie paragraf, to napiszę stosowne ogłoszenie i przykleję na drzwi, że
    zaśmiecanie grozi tym i tym w imię tego i tego. Jak nie przestaną, to
    pozostaje w czasie urlopu zaczaić się jeden dzień, wyłapać, zatrzymać,
    wezwać policję i już. Gorzej jak śmieciarą nie będzie słaba laska, ale
    postawny byczek :(

    BTW: Z firmami ciężko. Do wszystkich będziesz wysyłał? Ja walczę z TPSA.
    Przyjmują zgłoszenie i dalej mi przysyłają spam. I to adresowany! Kablówka
    też do mnie wydzwaniała, pisała i dziwili się bardzo, że ja nie chcę? ale
    naprawdę? Ofert o internecie też nie?

    Pracowałem kiedyś w firmie spamerskiej i naprawdę taki spamer ma nawet inną
    mentalność. On atakuje Ciebie czasami nawet nie z czystej złośliwości, ale
    dlatego, że taką ma naturę.

  • 10. Data: 2004-05-03 08:59:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 May 2004, Sarpedon wrote:

    >+ *Tristan* *Alder* [ s...@p...onet.pl ] napisał(a):
    [...]
> [...]
    [...]
    >+ 1. czy jakby uchwalono nowa konstytucje i roznoszona by byla tak jak

    IMHO nie.

    >+ chodzi o to czym konretnie jest
    >+ druk bezadresowy - czy jest jakies zdefiniowane pojecie?

    Zdefiniowane - jest to publicznie dostępna usługa pocztowa.
    Dajesz poczcie 50000 kartek (albo ile tam wydrukowałeś), płacisz
    wg cenika "za rozniesienie", wskazujesz obszar terenu na którym
    mają roznieść (pewnie możesz im powiedzieć że mają "losowo rozrzucić
    po województwie opolskim" na przykład) i tyle.

    pozdrowienia, Gotfryd