  • 1. Data: 2006-10-16 11:11:36
    Temat: nie opłacona akcyza - kto odpowiada?
    Od: "mati" <m...@w...pl>

    Witam

    Sytuacja przedstawia się następująco:
    Osoba fizyczna sprowadziła samochód z Niemiec oraz odprowadziła od niego
    akcyzę. Następnie samochód został oddany do komisu (przed zarejestrowaniem w
    Polsce). Komis sprzedaje ten samochód i wystawia fakturę VAT. Kupujący od
    komisu rejestruje na siebie ten samochód, wydział komunikacji nie nie robi
    problemów. Po jakimś czasie okazuje się, że sprzedający nie odprowadził
    akcyzy od ponownej sprzedaży samochodu na terenie RP przed rejestracją. Czy
    Urząd Skarbowy domaga się opłaty tego podatku od sprzedającego (komisu
    względnie importera) czy może również żądać dopłaty od klienta komisu? Pani
    z Urzędu Celnego powiedziała mi, że jako klienta komisu nie interesuje mnie
    czy sprzedający odprowadził akcyzę (podobne wnioski wyciągnąłem z lektury
    ustawy o podatku akcyzowym). Słyszałem natomiast o sytuacji, w której US
    domagał się zapłaty akcyzy wraz z odsetkami od ostatniego właściciela
    pojazdu!!

    pomocy

    Marcin

  • 2. Data: 2006-10-16 13:21:00
    Temat: Re: nie opłacona akcyza - kto odpowiada?
    Od: "Piotr" <...@...pl>

    Osoba która wprowadza na teren Polski (czyli komis).
    Do tego wartość akcyzy powiększa podstawę do naliczenia VAT (jeżeli nie
    został zapłacony za granicą przy zakupie samochodu).

    Piotr