  • 1. Data: 2002-01-12 18:54:51
    Temat: naruszenie dobr osobistych?
    Od: "malgos" <s...@p...onet.pl>

    czesc. moi znajomi przezywaja osobista tragedie. ich corka popelnila
    samobojstwo.nie bede przytaczala szczegolow - chyba rozumiecie/byala moja
    bliska przyajciolka/. jak zwykle w takich przpadkach - hieny - bo czasem tak
    trzeba ich nazwac - szczegolnie niektorych dziennikarzy, bo ich mam na
    mysli, z tego samobojstwa zrobili sensacje. prawie na 1 stronie lokalnej
    gazety.bylo, minelo.malo tego, oprocz informacji dotyczacych samobojstwa
    dziewczyny podano informacje, ze w przeszlosci byla ona zamieszana w handel
    i rozprowadzanie narkotykow. tak doslownie. ONA nigdy nie miala zadnej
    sprawy karnej za narkotyki. nigdy nawet nie byla karana. czy w tej sytuacji
    mozna cos zrobic? znajomi moi mowia, ze rodzice zmarlej moga wytoczyc proces
    cywilny gazecie za naruszenie dobr osobistych. czy to ma sens? JEJ rodzice
    nie sa zamozni, ale nie sadze, zeby chcieli sie w ten sposob wzbogacac.ale z
    drugiej strony, czy nie mozna dac nauczki tym niektoreym
    hienom/dziennikarzom/, ktrorzy pisza co im slina na jezyk
    przyniesie?poradzcie co mozna w tej sprawie zrobic.- zostawic ja? czy tez
    walczyc!pomijam fakt, jak bardzo rodzice dziewczyny sa zdegustowani tym
    obrzydliwym artykulem.jesli bylaby szansa na wytoczenie procesu - jak
    napisac pozew, na jakie art. sie powolac itp. jak ujac, by np. pieniadze w
    przypadku wygranej przeznaczyc na cel spoleczny. czy trzeba w takich
    sprawach placic wpisowe do sadu?czy mozna byc zwolnionym od takich oplat.
    prosze o doradzenie
    goska

  • 2. Data: 2002-01-12 21:12:37
    Temat: Re: naruszenie dobr osobistych?
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

    |ONA nigdy nie miala zadnej
    | sprawy karnej za narkotyki. nigdy nawet nie byla karana. czy w tej
    sytuacji

    Zamieszana czy karana?

    | mozna cos zrobic? znajomi moi mowia, ze rodzice zmarlej moga wytoczyc
    proces

    mogą

    | cywilny gazecie za naruszenie dobr osobistych. czy to ma sens? JEJ rodzice
    | nie sa zamozni, ale nie sadze, zeby chcieli sie w ten sposob wzbogacac.ale

    Można żądać wpłaty na jakiś cel społeczny lub nawet samego przeproszenia i
    sprostowania (art. 23, 24, 445 kodeksu cywilnego) - dobrem chronionym jest
    tu nie samo dobre imię zmarłej tylko prawo do kultywowania pamięci po niej
    przez jej rodziców.

    | przypadku wygranej przeznaczyc na cel spoleczny. czy trzeba w takich
    | sprawach placic wpisowe do sadu?czy mozna byc zwolnionym od takich oplat.

    Można wraz z pozwem złożyć wniosek o zwolnienie z kosztów sądowych.

    Marcin.

  • 3. Data: 2002-01-14 10:54:36
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    "malgos" <s...@p...onet.pl> wrote in message

    > prosze o doradzenie
    doradzac nie bede, ale mam troche materialow o ochronie dobr osobistych -
    warto przeczytac zanim sie rozpocznie kroki prawne.
    http://www.vagla.pl/d_o/

    pozdrawiam

    Piotr VaGla Waglowski | v...@v...pl | ICQ: 30733977
    VaGla.pl Prawo i Internet | http://www.vagla.pl | IRC: #wiaraa #warszawa