  • 11. Data: 2018-07-04 21:18:35
    Temat: Re: minimalna ilosc sprzedawanego towaru na wage...
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04-07-18 o 18:54, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Sprzedajacy powie, ze nie ma mozliwosci technicznych odwazyc mniej niz
    > 10 kg ... i sad tego nie uzna ?
    > Wage aptekarska ma zainstalowac, bo moze ktos poprosi o ziarenko ?
    > I mikroskop z narzedziami, jakby chcial pol ziarenka ?

    No to odważą facetowi 10 kg i gość może sobie z tego zabrać ile sam
    chce. Oszukany czuć się nie może.

    > Wydaje mi sie, ze tylko dzienne sumy, ale moze sie myle.

    Mylisz się. Zdarza i się te dane zabezpieczać służbowo. To jest plik
    tekstowy zawierający to, co masz wydrukowane na paragonach, oraz ten
    "paragon" rozliczenia dziennego. Tyle plików faktycznie, ile raportów
    dziennych, ale w pliku są wszystkie paragony. Z tym, że karty miewają po
    kilka GB, a plik ze stacji paliw handlującej piwem przy jeziorze
    kilkaset kilo na dobę. No to na tę kartę 32 G B wejdzie Ci lekką ręką 32
    x 1024 x 10 = 897 lat tych paragonów. A bywają większe karty. Mało kto
    tym się akurat przejmuje.

    > Przeciez jak to wprowadzali, to pamieci nie byly jeszcze takie duze :)

    I dlatego była druga rolka, którą przechowywałeś przez 5 lat, choć po
    roku była wyblakła.

  • 12. Data: 2018-07-04 21:21:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04-07-18 o 19:14, Kviat pisze:

    > Gdzieś po drodze swoje stanowisko opublikował NSA, że konsument musi
    > mieć konkretne nazwy towarów i usług i niektórzy mieli problem...

    U nas w tych wszystkich fast fudach przykładowo, to masowo zamiast
    konkretnego towaru nabijali usługa gastronomiczna i od wszystkiego
    pobierali 8% VAT-u, zamiast 23%. Że niby, jak ci PEPSI podają, to
    butelkę otwierają i nalewają. PEPSI jest darmo, tylko za usługę płacisz.
    Ale to temat na osobną pogawędką w długi zimowy wieczór przy kominku :-D

  • 13. Data: 2018-07-04 21:25:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04-07-18 o 20:58, J.F. pisze:
    > Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup

    > Ta karta jakos zabezpieczona ?
    >
    > Bo jak rozumiem, to kontrola powinna sprawdzic, czy jakis kontrolny
    > paragon na rolce/karcie jest, i czy suma dnia sie zgadza ...
    > czy tego nie robia - jak jest kontrolny zakup, to kara jest
    > natychmiastowa, jak tylko sprzedawca paragonu nie wystawi ...

    Kasa jest tak oprogramowana, że zachowuje sumę ciągła oraz liczy sumę
    kontrolną danych na karcie. Jak wyjmiesz kartę (bo da się bez problemu)
    i cokolwiek zmienisz, zamiast jedynie skopiować dane, to kasa po prostu
    wyświetli błąd i i to z grubsza rzecz biorąc będzie na tyle. Natomiast w
    pamięci kasy będzie mimo wszystko do odczytania suma podatku naliczonego
    i reszta sumarycznych danych.

    Pewnie są jakieś sposoby sfałszowania tego, ale w każdym razie nie jest
    to proste.

  • 14. Data: 2018-07-04 22:04:03
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-07-04 18:13, Robert Tomasik wrote:
    > Generalnie komuś pół kilo piasku może po prostu być potrzebne powiedzmy
    > do kuwety dla psa czy kota i trzeba jakoś zrobić, żeby i Wam się
    > opłaciło jemu sprzedać i jemu przyjść kolejny raz o Was.

    na takie okazje jakies rozwiazania mamy, worki, dowozy malych ilosci
    przy okazji innego kursu itp. w tym konkretnym przypadku padla tez
    propozycja zeby jezeli juz koniecznie chce przychodzic i brac takie
    ilosci zaszalal i placac z gory zlotowke dostanie paragon i wykona sobie
    100 odbiorow wlasnych po rzeczone pol kilograma (na oko bez wazenia, ma
    sobie przyjsc i nasypac 'tyle co zawsze') - jest ustawiony na rok do
    przodu, ale jakos sie nie zdecydowal i lazi dwa-trzy razy w tygodniu
    zawracajac glowe... zeby jeszcze na emeryturze byl czy cos i nie mial co
    robic i z kim pogadac to bym zrozumial...

  • 15. Data: 2018-07-04 22:43:14
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Mylisz się. Zdarza i się te dane zabezpieczać służbowo. To jest plik

    Mylisz pamięć fiskalną z kopią elektroniczną.

    Pamięć fiskalna "od zawsze" - czyli od 1993 roku powinna była zapewnić
    ok. 2000 zapisów fiskalnych i tak do tej pory jest.
    Zapis fiskalny to przede wszystkim raport fiskalny dobowy oraz zdarzenia
    inne, jak zerowanie RAM lub zmiana stawek VAT albo ich przypisania.

    > tekstowy zawierający to, co masz wydrukowane na paragonach, oraz ten
    > "paragon" rozliczenia dziennego. Tyle plików faktycznie, ile raportów
    > dziennych, ale w pliku są wszystkie paragony. Z tym, że karty miewają po

    Dlaczego pliki?
    W systemach Innova też? W Posnecie też?
    Nie wszystkie urządzenia fiskalne to Emar.

> [...]
    > tym się akurat przejmuje.

    > I dlatego była druga rolka, którą przechowywałeś przez 5 lat, choć po

    I odpowiednikiem tego jest kopia elektroniczna, nazywana też IND,
    Electronic Journal, itp.
    Nie zawsze też jest to karta, czasem pamięć USB, a czasem dedykowane
    rozwiązanie.

    Jakby coś, to mam czwarty numer fiskalny wydany w Polsce :)
    A tak naprawdę, to drugi, bo pierwsze dwie legitymacje były "honorowe"
    dla dyrektorów IBM, którzy nawet nie bardzo umieli po polsku.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 16. Data: 2018-07-04 23:48:59
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

> [...]
    > i reszta sumarycznych danych.
    >
    > Pewnie są jakieś sposoby sfałszowania tego, ale w każdym razie nie jest

    W jednym Auchanie informatykiem jest kierownik ochrony, syn policjanta.
    To om gra we wszystkim "pierwsze skrzypce".

    --
    animka

  • 17. Data: 2018-07-05 11:50:06
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 4 Jul 2018 22:04:03 +0200, w <phj97o$6g3$1$m4rkiz@news.chmurka.net>,
    m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> napisał(-a):

> [...]
    > sobie przyjsc i nasypac 'tyle co zawsze') - jest ustawiony na rok do
    > przodu, ale jakos sie nie zdecydowal i lazi dwa-trzy razy w tygodniu

    Nie zdecydował się na wydanie 1zł??

  • 18. Data: 2018-07-05 11:51:34
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 4 Jul 2018 13:36:36 +0200, w <phibgb$qh8$1$m4rkiz@news.chmurka.net>,
    m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> napisał(-a):

    > wiec wracajac do meritum - czy sprzedawca moze legalnie wprowadzic
    > ograniczenia - ilosci minimalne - w sprzedazy towaru na wage?

    Odmówić sprzedaży -- jest poniżej kosztów, a dumping jest zabroniony :)

  • 19. Data: 2018-07-05 15:16:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2018-07-04 18:13, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    >wazenia, ma sobie przyjsc i nasypac 'tyle co zawsze') - jest
    >ustawiony na rok do przodu, ale jakos sie nie zdecydowal i lazi

    Przyjdzie kontrola, zobaczy ze ktos bierze z placu bez paragonu i sie
    za sprzedawce wezmie :-)

    J.

  • 20. Data: 2018-07-05 15:33:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]
    >płacisz.
    >Ale to temat na osobną pogawędką w długi zimowy wieczór przy kominku

    W KFC placisz za "napoj", dostajesz kubek, i nalewasz sobie co chcesz
    i ile chcesz :-)

    Bo to jakas glupota - obiad 8%, a herbata do obiadu 23% ... o co tu
    chodzi ?

    A wiem, tradycja taka, herbata "od zawsze" byla oblozona wysokim clem,
    tylko ktos nie zauwazyl, ze to sie rewolucja zakonczylo :-)

    Ale ... ci od fastfoodow maja przeciez swoje zakupy, nie dziwi sie
    ktos, ze kupiono za pare tys towaru ze stawka 23%, a nie sprzedano nic
    ?

    J.