  • 1. Data: 2018-07-04 13:36:36
    Temat: minimalna ilosc sprzedawanego towaru na wage...
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    czy przedsiebiorca moze wprowadzic ilosci minimalne sprzedawanego towaru
    'luzem' - zakladajac ze posiada wagi ktore pozwalaja mu odmierzyc ilosc
    produktu od 0,05kg?

    rozwiniecie - sklad budowlany, piasek luzem w cenie 29 zlotych za tone,
    upierdliwy klient chcacy kupic 500 gramow, nie pozwoli sobie 'dac'
    towaru w ramach promocji tylko zyczy sobie zakupic z paragonem - daje to
    cene 1 grosza (w zaokragleniu w dol), ma to miejsce wielokrotnie

    nie pokrywa to oczywiscie kosztu papieru do kasy, nie wspominajac o
    zapelniajacej sie pamieci fiskalnej czy zawracaniu dupy magazynierom i
    obsludze biura

    z racji specyfiki towaru podniesienie ceny nie jest rozwiazaniem, juz
    predzej dodanie "uslugi zaladunku" i nie wpuszczanie go na plac bez
    kamizelki i kasku ;)

    jak wiadomo odmowa sprzedazy towaru moze byc wykroczeniem, stosowane
    przez markety limity 10kg cukru na osobe tez bywaja roznie interpretowane

    wiec wracajac do meritum - czy sprzedawca moze legalnie wprowadzic
    ograniczenia - ilosci minimalne - w sprzedazy towaru na wage?

  • 2. Data: 2018-07-04 16:00:10
    Temat: Re: minimalna ilosc sprzedawanego towaru na wage...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "m4rkiz" napisał w wiadomości grup
    >czy przedsiebiorca moze wprowadzic ilosci minimalne sprzedawanego
    >towaru 'luzem' - zakladajac ze posiada wagi ktore pozwalaja mu
    >odmierzyc ilosc produktu od 0,05kg?

    sprawdzic legalizacje - byc moze cos tam pisza, ze od 1kg minimum

> [...]

    >nie pokrywa to oczywiscie kosztu papieru do kasy, nie wspominajac o
    >zapelniajacej sie pamieci fiskalnej czy zawracaniu dupy magazynierom

    Pamieci fiskalnej nie zabiera - i tak jeden wpis dziennie.

    >z racji specyfiki towaru podniesienie ceny nie jest rozwiazaniem, juz
    >predzej dodanie "uslugi zaladunku" i nie wpuszczanie go na plac bez
    >kamizelki i kasku ;)

    a) pogadac w urzedzie skarbowym. przyjda z kontrola, a przy okazji
    przylapia, wylegitymuja, spisza.
    wszak kupujac za 1gr netto, powoduje uszczuplenie podatku.

    b) spokojnie poczekac az mu sie grosiki skoncza. A potem je zaniesc do
    skupu zlomu, one chyba wiecej warte niz 1gr :-)

    c) wprowadzic normalny cennik - przy zakupie powyzej 1t - 29zl/t,
    powyzej 100kg - 6gr/kg, powyzej 10kg - 12gr/kg, powyzej 1 kg - 1zl/kg,
    powyzej 50 gr - 10 zl/kg.

    d) promocje wprowadzic - pierwsze 10kg za 1gr. ponosi pare razy, to
    mu sie odechce glupich kawalow :-)

    e) kolejke do kasy zorganizowac ...

    >wiec wracajac do meritum - czy sprzedawca moze legalnie wprowadzic
    >ograniczenia - ilosci minimalne - w sprzedazy towaru na wage?

    J.

  • 3. Data: 2018-07-04 17:56:16
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > towaru w ramach promocji tylko zyczy sobie zakupic z paragonem - daje to
    > cene 1 grosza (w zaokragleniu w dol), ma to miejsce wielokrotnie

    Dobrze ci doradzili - możesz wprowadzić opłaty manipulacyjne, inne ceny
    w zależności od ilości - opcji masz dużo. Piasek ważysz na samochodwoej
    wadze, więc minimalna ilość w wysokości minimum wagi (50kg?). Odmówić
    ważenia na małej wadze - bo ta waga nie jest do tego i zniszczy się od
    rozsypanego piasku;) aalbo bo bałagan się robi.
    :)
    współczuję oszołoma

  • 4. Data: 2018-07-04 18:08:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04-07-18 o 16:00, J.F. pisze:
    > Użytkownik "m4rkiz" napisał w wiadomości grup
    >
    > sprawdzic legalizacje - byc moze cos tam pisza, ze od 1kg minimum

    Ale gto jużproblem sprzedającego, a nie kupującego.

    > Pamieci fiskalnej nie zabiera - i tak jeden wpis dziennie.

    W pamięci fiskalnej masz każdy paragon.

  • 5. Data: 2018-07-04 18:13:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04-07-18 o 13:36, m4rkiz pisze:
    > czy przedsiebiorca moze wprowadzic ilosci minimalne sprzedawanego towaru
    > 'luzem' - zakladajac ze posiada wagi ktore pozwalaja mu odmierzyc ilosc
    > produktu od 0,05kg?o kuwety,

    Minimalnej ilości wprowadzić nie może, ale może wprowadzić cenę 29 zł /
    tonę, nie mniej niż 29 zł. I jak przyjdzie oszołom, to płaci 29 zł i
    niech sobie idzie na plac i zabierze, ile uniesie. I tak będziecie do
    przodu, a wżyć nie trzeba. Przecież tony na plecach nie zabierze.

    Rozwiązanie numer dwa, które mi do głowy przychodzi, to opłata za
    opakowanie, którego darmo dostarczać nie możesz, ale tu problemem może
    być idiota z własną reklamówką.

    Generalnie komuś pół kilo piasku może po prostu być potrzebne powiedzmy
    do kuwety dla psa czy kota i trzeba jakoś zrobić, żeby i Wam się
    opłaciło jemu sprzedać i jemu przyjść kolejny raz o Was.

  • 6. Data: 2018-07-04 18:54:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 04-07-18 o 16:00, J.F. pisze:

    >Ale gto jużproblem sprzedającego, a nie kupującego.

    Sprzedajacy powie, ze nie ma mozliwosci technicznych odwazyc mniej niz
    10 kg ... i sad tego nie uzna ?
    Wage aptekarska ma zainstalowac, bo moze ktos poprosi o ziarenko ?
    I mikroskop z narzedziami, jakby chcial pol ziarenka ?

    >W pamięci fiskalnej masz każdy paragon.

    Wydaje mi sie, ze tylko dzienne sumy, ale moze sie myle.
    Przeciez jak to wprowadzali, to pamieci nie byly jeszcze takie duze :)

    J.

  • 7. Data: 2018-07-04 19:14:30
    Od: Kviat

    W dniu 2018-07-04 o 18:54, J.F. pisze:

    > Wydaje mi sie, ze tylko dzienne sumy, ale moze sie myle.

    Robert ma rację. Ale po 2010 :)
    Do 2010 były kasy z kopią paragonu na drugiej rolce papieru, które
    trzeba było przechowywać przez 5 lat.
    Od 2010 weszły przepisy, że kopia mam być zapisywana w postaci
    elektronicznej w kasie.
    (Mam nadzieję, że czegoś nie pokręciłem, ale w 2010 weszły do sprzedaży
    kasy z kopią elektroniczną, a bez powodu ich nie wprowadzili :))

    > Przeciez jak to wprowadzali, to pamieci nie byly jeszcze takie duze :)

    Do tego zdarzało się, że ludzie chcieli przyoszczędzić i kupowali tańsze
    modele nie sprawdzając swoich potrzeb i brakowało im również miejsca na
    kody dla towarów (PLU).
    Wrzucali np. "napój" albo "prasa" i pod "napój" podciągali różne napoje itp.
    Gdzieś po drodze swoje stanowisko opublikował NSA, że konsument musi
    mieć konkretne nazwy towarów i usług i niektórzy mieli problem...

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 8. Data: 2018-07-04 20:37:40
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > W pamięci fiskalnej masz każdy paragon.

    nie.

    W pamięci fiskalnej masz tylko i wyłącznie rekordy zawierające sumy z
    raportów dobowych.
    Każdy paragon masz albo na rolce kopii albo na karcie pamięci w kasach z
    elektroniczną kopią.

  • 9. Data: 2018-07-04 20:58:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >raportów dobowych.
    >Każdy paragon masz albo na rolce kopii albo na karcie pamięci w

    Ta karta jakos zabezpieczona ?

    Bo jak rozumiem, to kontrola powinna sprawdzic, czy jakis kontrolny
    paragon na rolce/karcie jest, i czy suma dnia sie zgadza ...
    czy tego nie robia - jak jest kontrolny zakup, to kara jest
    natychmiastowa, jak tylko sprzedawca paragonu nie wystawi ...

    J.

  • 10. Data: 2018-07-04 21:05:00
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-07-04 o 20:37, sirapacz pisze:

> [...]
    > raportów dobowych.
    > Każdy paragon masz albo na rolce kopii albo na karcie pamięci w kasach z

    Jeszcze chyba elektroniczna kopia nie "idzie" do Min. Finansów.

    --
    animka