  • 1. Data: 2009-11-13 09:05:09
    Temat: [media] Tajemnica adwokacka - gdzie dokładnie ma ją ABW i prokuratura
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    http://www.rp.pl/artykul/2,391300.html
    <cytat>
    Czy w Polsce obowiązuje tajemnica adwokacka?
    Piotr Gabryel 13-11-2009, ostatnia aktualizacja 13-11-2009 04:08
    ,,Rz" dowiedziała się, iż ABW przekazała do prokuratury stenogramy z
    nagranych - na zlecenie tejże prokuratury - rozmów Wojciecha
    Sumlińskiego, dziennikarza podejrzewanego o udział w tzw. aferze
    korupcyjnej w Komisji Weryfikacyjnej WSI, z reprezentującymi jego
    interesy adwokatami Stanisławem Rymarem oraz Romanem Giertychem.
    A śledczy zapisów tych rozmów nie zniszczyli, lecz - przeciwnie -
    włączyli je do akt sprawy, czyli - jak dowodzą znawcy prawa karnego -
    złamali artykuły 178 i 226 kodeksu postępowania karnego, zgodnie z
    którymi nie wolno przesłuchiwać adwokatów na okoliczność wiedzy, którą
    zdobyli oni od ich klientów, ani tym bardziej podsłuchiwać ich rozmów
    z klientami ani wiedzy tej wykorzystywać.
    </cytat>

    http://news.google.pl/news/story?pz=1&ned=pl_pl&ncl=
    d_TkeflOHhFE0EM7w13Yye2L5-QxM&topic=h

    --
    Wystarczy kobiecie trzy razy powiedzieć, że jest ładna, aby za
    pierwszym razem podziękowała, uwierzyła za drugim, a wynagrodziła

  • 2. Data: 2009-11-14 07:58:39
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <a...@x...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > zdobyli oni od ich klientów, ani tym bardziej podsłuchiwać ich rozmów
    > z klientami ani wiedzy tej wykorzystywać.

    Bez sensu, wszystkich wolno podsłuchiwać, a adwokatów nie?

    Pozdro Przemek

  • 3. Data: 2009-11-14 08:34:37
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl> pisze:
    > Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <a...@x...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Bez sensu, wszystkich wolno podsłuchiwać, a adwokatów nie?
    >
    > Pozdro Przemek

    Twoja "opinia własna" odkąd jest źródłem prawa? :-)

    Skoro podano artykuły KPK z których według podsłuchiwanych adwokatów
    wynika "szczególna sytuacja prawna" to może ruszysz swoją ciężką dupę i
    napiszesz bardziej szczegółowo dlaczego np. te artykuły KPK miałyby
    zostać "błędnie zinterpretowane" przez podsłuchanych przez ABW adwokatów
    w kwestii włączenia do akt sprawy rozmowy telefonicznej adwokata z
    klientem na temat linii obrony?

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Kancelaria Aleksandra Kwaśniewskiego przypominała dwór, a to, co tam się

  • 4. Data: 2009-11-14 11:12:57
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

> [...]
    > zostać "błędnie zinterpretowane" przez podsłuchanych przez ABW adwokatów
    > w kwestii włączenia do akt sprawy rozmowy telefonicznej adwokata z

    A to ja gdzieś napisałem, że moja opinia jest źródłem prawa?
    Wyraziłem własne zdanie, że adwokatów powinno się móc podsłuchiwać na takich
    samych zasadach jak każdego innego obywatela. Nie powinni być wyjątkami.

    Pozdro Przemek

  • 5. Data: 2009-11-14 11:43:06
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

> [...]
    > samych zasadach jak każdego innego obywatela. Nie powinni być wyjątkami.

    No to zmień prawo albo udowodnij że przepis na który się powołują z
    jakiegoś powodu nie powinien obejmować akurat tej sytuacji.

    Zresztą jak zrozumiałem "nacisk oskarżenia" nie jest położony na to że
    podsłuchano rozmowę adwokata z jego podsłuchiwanym klientem ale że zapis
    tej rozmowy zawierającej linię obrony ABW "radośnie" dostarczyło
    prokuraturze która jeszcze *bezczelnie* w ramach pełnego i pokazowego
    "samooskarżania się" włączyła/zatrzymała je w aktach sprawy :-)

    Poza wszystkim takie postępowanie jest "sikiem prostym" na zasadę
    "(względnej) równości" stron procesu - prokuratura została przez ABW
    "zaznajomomia" z linią obrony drugiej strony.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Nasze dni są policzone - przez statystyków.