    From: "Kane" <kane80[NOSPAM usun to oraz "66']@tlen66.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: licencja na oprogramowanie
    Date: Tue, 20 Jul 2004 15:10:33 +0200

    Witam

    Kupilem program komputerowy jakis czas temu, otrzymalem na niego oczywiscie
    fakture oraz licencję (z wpisanymi danymi firmy ktora zakupila program) oraz
    klucz programowy potrzebny przy instalacji programu (w ktorym owe dane firmy
    tez sa).

    Teraz program chcialbym sprzedac (zmiana systemu operacyjnego) i pojawia sie
    problem moze maly ale zaciekawilo mnie jak to wyglada z punktu widzenia
    prawa

    Mianowicie: czy firma ktorej ja sprzedam ten program i spisze z nabywca
    cesję licencji ktorej jestem wlascicielem (..."firma A przekazuje licencje
    na w/w program firmie B zrzekajac sie tymsamym wszelkich praw do tegoz
    programu"...) oraz wystawie mu na to fakturę...wiec czy ta firma B (nabywca)
    bedzie mogla LEGALNIE korzystac z tego programu i czy kontrole wszelakich
    BSA czy np Urzedu Skarbowego nie beda mialy do tego zastrzezen ?

    Dane z klucza nie zostaja umieszczane na zadnych wydrukach czy cos ale
    pojawiaja sie na poczatku przy wlaczaniu programu.

    Producent oprogramowania oczywiscie chce (praktycznie wymusza) uczestniczyc
    (posredniczyc niejako) w cesji sprzedajac w tym momencie upgrade do programu
    ktory mojemu klientowi jest absolutnie zbedny. Stwierdzili ze jak to zrobię
    bez upgrade to jest to nielegalne i oni to zgloszą (ciekawe tez gdzie).

    Czy takie postepowanie jest zgodne z prawem ? Twierdzą ze w karcie
    licencyjnej programu jest taka informacja (o tej 'koniecznosci' upgrade) -
    nie moge teraz tego sprawdzic ale jesli jest tam taki zapis to czy maja
    racje żądajac praktycznie od mojego klienta zeby zakupil upgrade pod grozba
    nielegalnosci uzytkowania oprogramowania ?

    Pozdrawiam i z gory dziekuje za rozwianie watpliwosci

    Kane