    From: Bartosz <e...@e...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: legalizacja samowolki budowlanej
    Date: Thu, 12 Nov 2009 23:56:01 +0100

    Witam

    Bardzo proszę o pomoc w nast. sprawie:

    Chodzi o dom 1-rodzinny, kupiony w roku 1988.
    Dom ma pozwolenie na budynek parterowy, jednak został zakupiony już ze
    zbudowanym piętrem (czyli poprzedni właściciel zbudował piętro, mimo
    że nie miał na to zezwolenia).

    Budynek ciągle nie jest dokończony - jest w stanie surowym
    zamkniętym.

    Pytanie jest takie: czy można to jakoś zalegalizować i jak to zrobić jak
    najmniejszym kosztem?

    Podobno swego czasu był przepis, że do końca 2009 można legalizowac za
    darmo, ale podobno przepis ten został gdzieś zaskarżony i już to nie
    obowiązuje.
    Tu artykuł:
    http://biznes.interia.pl/news/wiecej-samowoli-do-leg
    alizacji-za-darmo,934332,4206
    Czy to prawda że ten przepis nie obowiązuje i można zapomnieć o legalizacji
    za darmo?

    Znalazłem też inny (aktualny) artykuł:
    http://prawo.money.pl/aktualnosci/wiadomosci/artykul
    /samowola;budowlana;-;jak;mozemy;ja;zalegalizowac,47
    ,0,555567.html
    W artykule piszą, że legalizacja domu 1-rodzinnego to koszt przynajmniej 50
    tys zł.
    Pytanie: czy to dotyczy też takich starych samowolek? Ta jest z lat
    80-90-tych. Może dotyczy to tylko samowolek z lat po 94r kiedy to była
    nowelizacja prawa budowalnego?

    Dodatkowe pytanie: czy żeby taki budynek zalegalizować musi on byc w
    zgodzie z obecnymi przepisami budowalnymi? W tej chwili jest to (tak jak
    pisałem) mniej więcej stan surowy zamknięty - czy takie coś można
    zalegalizować i w jakim zakresie?

    Bardzo proszę o wszelkie porady - co zrobić z takim fantem?

    Pozdrawiam
    Bartosz