  • 11. Data: 2003-10-20 12:12:27
    Temat: Re: kupno mieszkania i US
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Radzisz"
    > nie, nie musisz.

    > to zapewne kupiła to mieszkanie w ostatnich 5 latach.

    US ma swoje cenniki dla roznych dzielnic - jesli dojdzie do wniosku ze cena
    zakupu za m^2 jest zanizona to wzywa i kaze podatek zaplacic wiekszej
    kwoty zakupu niz w akcie notarialnym
    *** blad ***

  • 12. Data: 2003-10-20 16:46:47
    Od: "RamoczKa" <ramokomar@[No SPAM!]poczta.onet.pl>

    > to zapewne kupiła to mieszkanie w ostatnich 5 latach.

    Zgadza się-dokładnie we wrześniu br. :-)

  • 13. Data: 2003-10-21 13:53:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 Oct 2003, RamoczKa wrote:
    [...]
    >+ -podatek od czynności cywilnoprawnych [...]
    >+ Czy to jest któryś z tych?

    Tak. Choć "podatkiem od wzbogacenia" tak prawdę mówiąc jest
    właśnie ten drugi :) (VAT, nabywając cokolwiek użytecznego
    trzeba państwu zapłacić za prawo pozbycia się pieniędzy :>)
    to właśnie różne opłaty przenoszone ze skarbowych do PCC
    wte i wewte jako relikt zaprzeszłych pozostałości bywają
    nazywane "podatkiem od wzbogacenia".
    Sprzyja temu solidarna odpowiedzialność stron - jak
    US zarzuci (skutecznie) zaniżenie wyceny, to może sobie
    podatek ściągnąć od kogo chce (sprzedającego lub kupującego).

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 14. Data: 2003-10-21 18:36:52
    Od: "RamoczKa" <ramokomar@[No SPAM!]poczta.onet.pl>

    Bardzo dziękuję za udzielone informacje :-) Cóż ja bym bez Was zrobiła...
    Pozdrawiam