  • 1. Data: 2018-03-14 13:46:40
    Temat: kradziez samochodu u mechanika
    Od: muzyk <m...@g...com>

    witam
    dajmy na to ze zostawiam samochod u mechanika zeby naprawil. dochodzi do
    kradziezy auta. czy mechanik odpowiada za samochod? ( samochod nie ma AC)

  • 2. Data: 2018-03-14 16:04:13
    Temat: Re: kradziez samochodu u mechanika
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14-03-18 o 13:46, muzyk pisze:
    > witam
    > dajmy na to ze zostawiam samochod u mechanika zeby naprawil. dochodzi do
    > kradziezy auta. czy mechanik odpowiada za samochod? ( samochod nie ma AC)

    Z chęcią poznam opinię innych, tym niemniej uważam,że zastosowanie ma
    art.641 kc, zaś samochód należałoby jako materiał do umowy o dzieło.
    Czyli "Niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia
    materiału na wykonanie dzieła obciąża tego, kto materiału dostarczył."

  • 3. Data: 2018-03-14 16:08:18
    Od: z <...@...pl>

> [...]
    > Czyli "Niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia
    > materiału na wykonanie dzieła obciąża tego, kto materiału dostarczył."

    Ale zdajesz sobie sprawę jak komicznie to brzmi.

    Sorry ja nie prawnik :-)

  • 4. Data: 2018-03-14 16:21:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14-03-18 o 16:08, z pisze:

    a to ze zostawiam samochod u mechanika zeby naprawil. dochodzi do
    > Ale zdajesz sobie sprawę jak komicznie to brzmi.

    Tak i dlatego pytam innych o stanowisko. Ale z drugiej strony co w tym
    komicznego? Powiedzmy, że mechanik zamknie samochód na podwórku. Co może
    jeszcze zrobić?

    > Sorry ja nie prawnik :-)

    No właśnie.

  • 5. Data: 2018-03-14 17:30:00
    Od: z <...@...pl>

    > No właśnie.

    I dlatego początkowo mnie to śmieszy a po zastanowieniu przechodzi
    dreszcz po plecach że to może być merytoryczne i jeszcze napisane w
    języku polskim.
    Lepiej żeby dzieci takich wypocin nie czytały :-)

    Nie uważasz tak nieprzystępny język niczego pozytywnego nie wnosi a jak
    wskazuje doświadczenie możliwości interpretacji nie ukróca?

  • 6. Data: 2018-03-14 20:25:26
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Wed, 14 Mar 2018 16:04:13 +0100, w <5aa939f1$0$997$65785112@news.neostrada.pl>,
    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał(-a):

> [...]
    > Czyli "Niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia
    > materiału na wykonanie dzieła obciąża tego, kto materiału dostarczył."

    Samochód nie jest materiałem.
    Poza tym już były wyroki w takich sprawach.

  • 7. Data: 2018-03-14 20:28:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14-03-18 o 17:30, z pisze:

> [...]
    > języku polskim.
    > Lepiej żeby dzieci takich wypocin nie czytały :-)

    Od tego, że nie będą wiedziały, obowiązującego prawa nie zmienisz.

    > Nie uważasz tak nieprzystępny język niczego pozytywnego nie wnosi a jak
    > wskazuje doświadczenie możliwości interpretacji nie ukróca?

    Jakie znaczenie ma to, co ja uważam. Ustawa tak stanowi.

  • 8. Data: 2018-03-14 20:44:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14-03-18 o 20:25, rg pisze:

    > Samochód nie jest materiałem.
    > Poza tym już były wyroki w takich sprawach.

    Możesz zacytować albo wskazać? o wcale się ie upieram przy moim stanowisku.

  • 9. Data: 2018-03-14 21:26:02
    Od: z <...@...pl>

    > Jakie znaczenie ma to, co ja uważam. Ustawa tak stanowi.

    Są tacy co ich wali to że jest jak jest preferują postawę żeby było tak
    jak jest.
    Szanujemy ich ;-)

  • 10. Data: 2018-03-14 21:48:43
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-03-14 o 13:46, muzyk pisze:
    > witam
    > dajmy na to ze zostawiam samochod u mechanika zeby naprawil. dochodzi do
    > kradziezy auta. czy mechanik odpowiada za samochod? ( samochod nie ma AC)

    A dlaczego miałby odpowiadać?