  • 11. Data: 2002-10-16 19:36:59
    Temat: Odp: zbrodnia i [_adekwatna_] kara [niestety dlugie]
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik andrzej <a...@w...pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@w...pl...

    > nie rozumiem. Jaka nominacje, no chyba ze oskarzony:))

    no wlasnie nie rozumiesz a ciekawa jestem czy pamietasz jaki pytanie bylo
    postawione :-)
    jak sie nie myle to chodzilo ci o ocene sedziego a ocenia sie asesorów a
    sedziego rozlicza sie calkiem inaczej ale nie bede juz sie rozpisywala

    Sandra

  • 12. Data: 2002-10-16 19:44:35
    Temat: Re: zbrodnia i [_adekwatna_] kara [niestety dlugie]
    Od: andrzej <a...@w...pl>

    Sandra wrote:

    > no wlasnie nie rozumiesz a ciekawa jestem czy pamietasz jaki pytanie bylo
    > postawione :-)

    1. Jak bym "rozumial" to bym nie pytal
    2. pamietam (pewnie dlatego nie zrozumialem (nie na temat) odpowiedzi:)

    > [..]ale nie bede juz sie rozpisywala

    szkoda
    pozdrawiam Andrzej

  • 13. Data: 2002-10-16 19:46:26
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik andrzej <a...@w...pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@w...pl...
    nastepny prosze, a bylo
> [...]
    naprawde to
    > nie wiem za co skazal, ale czy nie zauwazasz tu pewnej (nie)prawidlowosci.
    > A co z kara w zaleznosci od popelnionej winy?
    > skoro identyczny czyn, obaj powinni byc skazani tak samo (plus 60 dla
    drugiego)

    > skoro jednak (dla jednego) kara finansowa to dlaczego "koszty" na koszt
    > panstwa. Niekonsekwencja?
    > (oczywiscie czystym przypadkiem jest wyrownanie grzywny do czasu tymcz.
    > aresztowania;)
    > i skoro "czyny" sie zmieniaja i to dosc powaznie (biorac pod uwage "ciezar

    hmm mogles stawiac sprawe jasno a Ty co ?
    zawile wpadasz od oceny sedziego i jego pracy ,wiec na tak postawione
    pytanie odp. jak to wyglada z ocena , nie spytales o ocene orzeczenia ,czy
    bylo prawidlowo wydane czy dopuszczono sie uchybienia .Mysle ,ze
    wyczerpujaco odpowiedzialam na pierwsze zapytanie . Przeskakujesz z tematu
    na temat moze bys sie zdecydowal w koncu co Ciebie interesuje ocena pracy
    sedziego , ile wydal orzeczen w tym ile wniesiono apelacji , ile sie
    uprawomocnilo itp.
    czy chodzi o dokonane zbrodnie i prawidlowosc wydanego orzeczenia jesli o to
    drugie to pewnie lepiej sie wypowiedza na ten temat zainteresowani prawem
    karnym

    z powazaniem Sandra

  • 14. Data: 2002-10-16 19:50:46
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik andrzej <a...@w...pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@w...pl...
    > szkoda
    > pozdrawiam Andrzej

    :-) no to sobie pogadalismy jak dwóch co ukradli ksiezyc

    Sandra

  • 15. Data: 2002-10-16 19:57:29
    Od: andrzej <a...@w...pl>

    Sandra wrote:

    > hmm mogles stawiac sprawe jasno a Ty co ?
    > zawile wpadasz od oceny sedziego i jego pracy...

    bo jak sie okazuje to zawila dziedzina::))
    krtko na przykladzie:
    jak motorniczy rozjedzie pieszego, ktos sprawdza (i to wnikliwie) czy moze
    prowadzic tramwaj (pieszemu juz nic nie pomoze)
    Kto i jak sprawdza, czy sedzia orzeka prawidlowo. Skazanym juz nic nie pomoze
    (apelacja jest prawomocna), ale nastepni "niewinni" w kolejce czekaja
    pozdrawiam Andrzej

  • 16. Data: 2002-10-17 17:25:46
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    andrzej napisa_(a):
    > A co z kara w zaleznosci od popelnionej winy?

    Oprócz winy pod uwagę sąd bierze też cele wychowawcze, samą osobę
    sprawcy itd. Można dyskutować czy jest to słuszne ale jak na razie takie
    są dyrektywy. Zresztą kara jest równa - 1 rok. Teoretycznie najpierw
    wymierza się karę, a dopiero potem można zastanawiać się nad jej
    zawieszeniem.

    > skoro identyczny czyn, obaj powinni byc skazani tak samo (plus 60 dla drugiego)

    +60 oznacza, że kary nie można było zawiesić.

    > skoro jednak (dla jednego) kara finansowa to dlaczego "koszty" na koszt
    > panstwa. Niekonsekwencja?
    > (oczywiscie czystym przypadkiem jest wyrownanie grzywny do czasu tymcz.
    > aresztowania;)

    A masz wątpliwości ? ;)
    Ale rzeczywiście trochę niekonsekwencji widać

    > i skoro "czyny" sie zmieniaja i to dosc powaznie (biorac pod uwage "ciezar
    > artykulow"), to czemu kara nie?

    Bo nie :(

    KG

  • 17. Data: 2002-10-17 20:45:06
    Od: andrzej <a...@w...pl>

    Kamil Golaszewski wrote:

    > Oprócz winy pod uwagę sąd bierze też cele wychowawcze,[...]

    ale powinno byc tak:
    czyn A kara za A + premia za zachowanie
    czyn B kara za B + premia za zachowanie
    gdzie premia (tez nie dokonca) moze byc taka sama

    > Zresztą kara jest równa - 1 rok.

    nie. Kary sa rozne (pomijam zawieszenie)
    sprawca 1 rok + grzywna
    sprawca 2 rok
    (nie dyskutowanlem z "60" to oczywiste)

    > [...]
    >
    > Bo nie :(

    wlasnie. Jako "obywatel" chcial bym miec zaufanie do sadow, a w tej sytuacji nie
    moge. I nie mowie teraz o tej konkretnej, a o "praktyce". Przeciez w tej sytuacji
    mozna skazywac "obszczymurow" dla statystyki i wypuszczac "mafiosow" dla korzysci
    materialnych.
    Ponadto ile Panstwo kosztowaly "te" sprawy? Co to za sedzia (pierwszej) instancji,
    ktory popelnil tyle bledow, ze pacjent z niepelnym podstawowym obalil jego
    wyrokowanie. Przeciez gdyby nie te bledy, to apelacja (chyba) mogla by upasc jako
    niezasadna.
    dzieki za odzew, pozdrawiam Andrzej

  • 18. Data: 2002-10-17 20:51:42
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    andrzej napisa_(a):

    > nie. Kary sa rozne (pomijam zawieszenie)
    > sprawca 1 rok + grzywna
    > sprawca 2 rok
    > (nie dyskutowanlem z "60" to oczywiste)

    grzywna wynika prawdopodobnie z zawieszenia - tak żeby jakaś dolegliwość
    istniała

    KG

  • 19. Data: 2002-10-17 21:10:33
    Od: andrzej <a...@w...pl>

    Kamil Golaszewski wrote:

    > grzywna wynika prawdopodobnie z zawieszenia - tak żeby jakaś dolegliwość
    > istniała

    jaka dolegliwosc skoro poszla a'konto odsiadki?
    jak by nie patrzyl, ten sam sad za identyczny czyn wydal rozne wyroki:)
    przy czym "recydywista" dostal lzejszy (bez grzywny):)
    Wracam do swego pytania. Czy naprawde jest tak, ze po wyroku apelacyjnym
    nikt nigdy nie zaglada do akt? A jak sedzia zwariuje, ale orzeka w sprawach
    z dolnej polki, to co? Przeciez "on" orzeka w imieniu RP, a wiec w naszym.
    pozdrawiam Andrzej

  • 20. Data: 2002-10-17 21:21:14
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik andrzej <a...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@w...pl...
    > Wracam do swego pytania. Czy naprawde jest tak, ze po wyroku apelacyjnym
    > nikt nigdy nie zaglada do akt?

    jak nie? :-)

    Sandra