  • 1. Data: 2002-01-14 11:30:54
    Temat: komornik
    Od: "czarny" <c...@t...net.pl>

    Mam pytanie.....co potrzebne jest do dzialania komornika....wryok sadowy czy
    cos w tym stylu?

    czarny1

  • 2. Data: 2002-01-14 12:01:33
    Temat: Re: komornik
    Od: "amlej" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "czarny" <c...@t...net.pl> napisał w wiadomości
    > Mam pytanie.....co potrzebne jest do dzialania komornika....wryok sadowy czy
    > cos w tym stylu?
    >
    > czarny1

    Tytuł wykonawczy czyli tytuł egzekucyjny z klauzulą wykonalności art. 776kpc.Co jest
    tytułem egzekucyjnym wyjaśnia art.777 kpc

    Oto te przepisy:

    Art. 776. Podstawą egzekucji jest tytuł wykonawczy. Tytułem wykonawczym jest tytuł
    egzekucyjny zaopatrzony w klauzulę wykonalności.

    Art. 777. § 1. Tytułami egzekucyjnymi są:
    1) orzeczenie sądu prawomocne lub podlegające natychmiastowemu wykonaniu, jak
    również ugoda zawarta przed sądem;
    2) wyrok sądu polubownego lub ugoda zawarta przed takim sądem;
    3) inne orzeczenia, ugody i akty, które z mocy ustawy podlegają wykonaniu w drodze
    egzekucji sądowej;
    4) akt notarialny, w którym dłużnik poddał się egzekucji i który obejmuje
    obowiązek zapłaty sumy pieniężnej lub uiszczenia innych rzeczy zamiennych, ilościowo
    w akcie oznaczonych, albo też obowiązek wydania rzeczy indywidualnie oznaczonej, gdy
    termin zapłaty, uiszczenia lub wydania jest w akcie wskazany.
    5) akt notarialny, w którym dłużnik poddał się egzekucji i który obejmuje
    obowiązek zapłaty sumy pieniężnej do wysokości w akcie wprost określonej albo
    oznaczonej za pomocą klauzuli waloryzacyjnej, gdy akt określa warunki, które
    upoważniają wierzyciela do prowadzenia przeciwko dłużnikowi egzekucji na podstawie
    tego aktu o całość lub część roszczenia, jak również termin, do którego wierzyciel
    może wystąpić o nadanie temu aktowi klauzuli wykonalności.
    § 2. Oświadczenie dłużnika, o którym mowa w § 1 pkt 4 lub 5, może być złożone także w
    odrębnym akcie notarialnym.

  • 3. Data: 2002-01-14 14:10:45
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Mon, 14 Jan 2002, czarny wrote:

    > Mam pytanie.....co potrzebne jest do dzialania komornika....wryok sadowy czy
    > cos w tym stylu?

    Tytuł wykonawczy - co to jest, przeczytasz sobie w art. 776 KPC.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting