  • 1. Data: 2017-06-13 20:58:37
    Temat: kogo pozwać
    Od: Shrek <...@w...pl>

    Witam - szybkie pytanie.

    Stosunek pracy ze starym pracodawcą wygasa z mocy ustawy 31.08 jeśli
    pracownik nie dostanie nowej propozycji u nowego pracodawcy do 31.maja.

    Nowy pracodawca powstanie dopiero z niem 1 września/.

    Pozywam, obecnego pracodawcę o przywrócenie do pracy i na mocy artykuły
    13 przyszłego pracodawcę.

    Jak wpisać to w pozwie, skoro przyszły pracodawca "zaistnieje" z dniem 1
    września a pozew muszę złożyć do jutra (14 dni od nieotrzymania nowej
    propozycji).

    (Agencja rynku rolnego - istniejący i krajowy ośrodek wsparcia rolnictwa
    - od września?)

  • 2. Data: 2017-06-13 21:44:27
    Temat: Re: kogo pozwać
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Śliski grunt.
    Pozwać można jedynie podmiot istniejący.
    Są (IMHO durne) wyroki w sprawach o zapłatę przy przekształcaniu spółek oddalajace
    powództwo ("nie można zmienić powództwa na nowy podmiot" czy jakoś tak).
    BTW sprawdź, czy podmiotem jest agencja czy może prezes agencji, żeby prawidłowow
    pozwać.
    Jak cie termin gniecie, możesz wnieść pocztą kilka róznych pozwów, pisząć że
    uzasadnienie wniesiesz osobnym pismem, i zanim Cię Sąd wezwie do uzupełnienia braków
    uzyskać poradę prawną.
    Np. w jednym pozwie stary podmiot, w drugim pozwie nowy podmiot, w trzecim pozwie
    pozywasz obydwa podmioty (to może być najciekawsza opcja) solidarnie.

    -----

  • 3. Data: 2017-06-13 21:44:33
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Shrek w

> [...]

    > Nowy pracodawca powstanie dopiero z niem 1 września/.

    > Pozywam, obecnego pracodawcę o przywrócenie do pracy i na mocy artykuły

    IMHO skoro to z mocy ustawy, to pozwać kogokolwiek, byle zachowac termin, a
    reszte oddać do odpowiedniego rzecznika praw takich albo innych, bo skoro
    ustawa daje nieistniejącemu podmiotowi możliwość oferowania zatrudnienia, to
    prawo to jest wyjęte z dupy, ale obecnie to możesz nawet dotrzeć do
    Strasburga i tak wyrok oleją (piss on this small shit, we are the
    champions...)

    --
    'Tom N'

  • 4. Data: 2017-06-13 22:11:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.06.2017 o 21:44, ąćęłńóśźż pisze:
    > Śliski grunt.
    > Pozwać można jedynie podmiot istniejący.

    Czyli co paragraf 21? Nie wydaje mi się, zeby to było takie proste, bo
    korzystałby z tej furtki prawie każdy przejmujący zatrudnienie.

> [...]
    pozywasz obydwa podmioty (to może być najciekawsza opcja) solidarnie.

    Ta najciekwawsza jest najdziwniejsza - one solidarnie nie mogą
    odpowiadać, bo nigdy jednocześnie nie będą istnieć.

    Shrek

  • 5. Data: 2017-06-13 22:19:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.06.2017 o 21:44, 007 pisze:

    > ustawa daje nieistniejącemu podmiotowi możliwość oferowania zatrudnienia, to
    > prawo to jest wyjęte z dupy,

    Sprawdziłem dokładnie - pełnomocnik proponuje zatrudnienie w
    nieistniejącym podmiocie, który przejmie (a robią wszystko żeby nie
    przejął) prawa i obowiązki po ARR. Pełnomocnik też pewnie "znika" 31
    sierpnia.

    3. Pełnomocnik w terminie do dnia 31 maja 2017 r. proponuje, na piśmie,
    zatrudnienie w Krajowym Ośrodku Wsparcia
    Rolnictwa, określając warunki pracy i płacy, w tym miejsce zatrudnienia,
    pracownikom Agencji Rynku Rolnego innym
    niż określeni w ust. 2 oraz pracownikom Agencji Nieruchomości Rolnych,
    stosując zasady wynagradzania, o których mowa
    w art. 50 ust. 1.

  • 6. Data: 2017-06-13 22:21:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    powództwo ("nie można zmienić powództwa na nowy podmiot" czy jakoś tak).

    Ale tu wynika to wprost z art 13 KP.

    > BTW sprawdź, czy podmiotem jest agencja czy może prezes agencji, żeby prawidłowow
    pozwać.

    Dobre pytanie - na umowie o pracę jest prezes (oczyuwiście nie obecny;)
    na porozumieniu Agencja reprezentowana przez prezesa - więc IMHO agencja.

    Shrek

  • 7. Data: 2017-06-13 22:57:23
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-06-13 o 20:58, Shrek pisze:
> [...]
    > propozycji).
    >
    > (Agencja rynku rolnego - istniejący i krajowy ośrodek wsparcia rolnictwa

    Jak zauważyłam to oni zatrudniają wszystkich (chyba) na umowy zlecenia
    http://www.arr.gov.pl/oferty-pracy

    --
    animka

  • 8. Data: 2017-06-13 23:06:19
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Ale IMHO nie będzie podstawy do umorzenia postepowania, skoro jeden z pozwanych
    istnieje.

    -----

  • 9. Data: 2017-06-13 23:08:27
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Ludzie przegrywaja przez takie duperele (bo np. pozwali organ, a nie
    prezesa/naczelnika/Skarb Państwa reprezentowany przez... itp. itd.).

    -----

  • 10. Data: 2017-06-13 23:19:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.06.2017 o 23:08, ąćęłńóśźż pisze:
    > Ludzie przegrywaja przez takie duperele (bo np. pozwali organ, a nie
    prezesa/naczelnika/Skarb Państwa reprezentowany przez... itp. itd.).

    No to jak - umowa podpisana przez prezesa, porozumienie (czyli w
    zasadzie aneks) przez agencję reprezentowaną przez - IMHO agencja jest
    pracodawcą.

    Shrek