  • 1. Data: 2004-06-14 12:23:14
    Temat: kobieta w ciąży czy można wyrzucić?
    Od: "Magda" <m...@p...fm>

    Witam,
    kochani przed chwilą zadzwoniła do mnie koleżanka , właścicielka mieszkania
    chce ich wyrzucić z mieszkania za niazapłacony czynsz.
    Czynsz jest w jakiejś wysokości, zapłacili część zadłużenia i zostało
    jeszcze 1500 zł, mieli zapłacić do jutra ale nie mają, jest im bardzo ciężko
    on pracuje ale mało zarabia, mają juz troje dzieci, przytrafiło się
    czwarte, ma się urodzić za kilka dni. Na domiar złego kolega podpisał
    wypowiedzenie , jeżeli nie zapłaci do 15.06 to się wyprowadzą, mają miesiąc.
    Nie pytajcie jak doprowadzili do takiej sytuacji, ja ich rozumiem, było im
    ciężko, więc zaufali pracodawcy, wyprowadzili się na drugi koniec Polski, on
    naobiecywał a jak przyszło co do czego to się wypiął, no i jeszcze
    maleństwo...
    Moje pytanie jest następujące, czy właścicielka może wypowiedzieć umowę i
    kazać się wyprowadzić kobiecie w tak zaawansowanej ciąży?

    Proszę pomóżcie im bo boję się o to maleństwo i jej mamę. Gdybyście mogli z
    paragrafami coś?

    Z góry serdecznie dziękuję

    Magda

  • 2. Data: 2004-06-14 12:38:25
    Temat: Re: kobieta w ciąży czy można wyrzucić?
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Magda pisze:

    > Witam,
    > kochani przed chwilą zadzwoniła do mnie koleżanka , właścicielka
    > mieszkania chce ich wyrzucić z mieszkania za niazapłacony czynsz.

    Wyrzucic samoaoczywiscienei moze...
    Ale wypowiedziec umowe moze...
    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-06-14 12:55:12
    Temat: Re: Odp: kobieta w ciąży czy można wyrzucić?
    Od: /sl <w...@W...pl>

    Dnia 6/14/2004 2:55 PM, Użytkownik brett napisał:

    > Tyle prawo. Natomiast z punktu widzenia moralnego ohydne jest zajmować siłą
    > cudze mieszkanie wbrew woli własciciela, i jeszcze nie płacić mu za to.

    A jak też właściciel jest ohydny, to te ohydności się dodają czy odejmują?

    --
    /sl

  • 4. Data: 2004-06-14 12:55:13
    Temat: Odp: kobieta w ciąży czy można wyrzucić?
    Od: "brett" <b...@i...com.pl>

    Ustawa o ochronie lokatorów - nie można eksmitować kobiet w ciąży.

    Tzn., że czynsz musicie płacić. Jak nie, to przyjdzie komornik.
    Właścicielka najem może wypowiedzieć, ale wyrzucić kobiety w ciąży nie
    może - chyba, że dadzą jej lokal socjalny.

    Innymi słowy - kobieta ta może siedzieć w tymże lokalu, z tym że czynsz
    dalej ma płacić.

    Tyle prawo. Natomiast z punktu widzenia moralnego ohydne jest zajmować siłą
    cudze mieszkanie wbrew woli własciciela, i jeszcze nie płacić mu za to.

    brett

  • 5. Data: 2004-06-14 13:02:39
    Od: "Magda" <m...@p...fm>

    Użytkownik "brett" <b...@i...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Właścicielka najem może wypowiedzieć, ale wyrzucić kobiety w ciąży nie
    > może - chyba, że dadzą jej lokal socjalny.

    Na lokal socjalny to wiadomo, że nie ma szans

    > Innymi słowy - kobieta ta może siedzieć w tymże lokalu, z tym że czynsz
    > dalej ma płacić.
    ona zdaje sobie z tego sprawę i to czyni z tym, że mają mało pieniędzy i
    płacą w ratach, ale płacą i chcą płacić, ta sytuacja nie trwa rok czy dwa
    tylko dwa może trzy miesiące
    > Tyle prawo. Natomiast z punktu widzenia moralnego ohydne jest zajmować
    siłą
    > cudze mieszkanie wbrew woli własciciela, i jeszcze nie płacić mu za to.

    z punktu widzenia moralnego to ohydne jest to , że ludzie nie mają sumienia,
    oni nie zajmują tego mieszkania siłą, ono było jest i będzie do wynajęcia,
    nie zabrali nikomu dachu nad głową tak jak chce to uczynić właścicielka.
    Chcą poprostu żyć, gdyby było w ludziach trochę więcej wyrozumiałości byłoby
    na świecie lepiej. Tu nie chodzi o zamieszkiwanie wbrew czyjejś woli tylko o
    pazerność. Rozumiem , że kobieta wynajmuje to mieszkanie w celach
    zarobkowych i chce za to pieniądze, dostanie je ale czy nie może poprostu
    chwilę poczekać a nie kłóci się z dziewczyną z brzuchem pod zębami. Postaw
    się w sytuacji tych ludzi:mało kasy czworo dzieci i 400 km do najbliższej
    rodziny. Ja im szczerze współczuję. Jak komuś nie było w życiu ciężko to nie
    zrozumie.
    Magda

  • 6. Data: 2004-06-14 13:05:33
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    /sl pisze:

    > A jak też właściciel jest ohydny, to te ohydności się dodają czy odejmują?

    Jak wlasciciel jest ohydny, to trzeba znalezc mnej ohydnego i sie
    przeprowadzic..

    Boguslaw

  • 7. Data: 2004-06-14 13:05:55
    Od: "Magda" <m...@p...fm>

    KOCHANI,
    co Wy robicie prosiłam Was o pomoc a Wy czynicie sądy.
    Wyznajecie zasadę żeby leżącego kopać?
    Magda

  • 8. Data: 2004-06-14 13:18:04
    Od: "PaPi" <p...@g...home.pl>

    > Ja im szczerze współczuję. Jak komuś nie było w życiu ciężko to nie
    > zrozumie.

    Jak komus w zyciu jest ciezko to nie ma 4 dzieci. Brutalne ale prawdziwe. W
    Polsce istnieja tanie i skuteczne srodki antykoncepcyjne.
    Wlasciciel lokalu (pomijajac swiete prawo wlasnosci) ponosi okreslone koszty
    zwiazane z posiadaniem lokalu. Ponosi rowniez koszty alternatywne bowiem nie
    moze wynajac tego lokalu nikomu innemu; a ludzie zajmujacy go nie placa mu
    za to.

    Pozdrawiam

    PaPi

  • 9. Data: 2004-06-14 13:20:59
    Od: "PaPi" <p...@g...home.pl>

    > co Wy robicie prosiłam Was o pomoc a Wy czynicie sądy.
    > Wyznajecie zasadę żeby leżącego kopać?

    Ja wyznaje zasade poszanowania czyjejs wlasnosci.
    To Ty zaczelas usprawiedliwianie braku odpowiedzialnosci dwojga doroslych
    ludzi, oraz mowieniu o pazernosci wlascicielki lokalu.

    Pozdrawiam

    PaPi

  • 10. Data: 2004-06-14 13:24:54
    Od: "Magda" <m...@p...fm>

    Użytkownik "PaPi" <p...@g...home.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    nie
    > moze wynajac tego lokalu nikomu innemu; a ludzie zajmujacy go nie placa mu
    Nie przeczytałeś zbyt uważnie .....płacą i chcą płacić i będą płacić tylko
    prosili o zwłokę
    gdybym miała na wszystkich swoich klientów , którzy nie płacą w terminie ,
    nasyłać windykatorów i zrywać umowy to pewnie zdechłabym z głodu
    Dzieci mają już po kilkanaście lat, mieli kasę i mieszkanie i żyło im się
    dostatnio, ale wtedy zarabiali dużo więcej i wszystko było tańsze i ludzie
    jacyś bardziej pozytywni:(

    Magda