  • 1. Data: 2002-01-09 09:08:39
    Temat: kobieta w ciazy a zwolnienia grupowe
    Od: "gienia" <a...@y...com>

    Witam,

    Czy w przypadku gdy kobieta w ciazy ma umowe na czas nieokreslony,
    mozliwe jest wypowiedzenie jej umowy o prace w ramach zwolnien grupowych?
    Czy moglibyscie podac gdzie szukac przepisow (poza KP) dotyczacych tej
    kwestji.

    Z gory dziekuje
    Agnieszka

  • 2. Data: 2002-01-09 12:45:27
    Temat: Re: kobieta w ciazy a zwolnienia grupowe
    Od: "amierzej" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gienia" <a...@y...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > mozliwe jest wypowiedzenie jej umowy o prace w ramach zwolnien grupowych?
    > Czy moglibyscie podac gdzie szukac przepisow (poza KP) dotyczacych tej

    ustawa z dn 28.12.1989:
    Art. 6. 1. Jeżeli z przyczyn określonych w art. 1 ust. 1 nie jest możliwe
    dalsze zatrudnianie na dotychczasowych stanowiskach pracy pracowników, o
    których mowa w art. 39 i 177 Kodeksu pracy, a także pracowników będących
    członkami zarządu zakładowej organizacji związkowej albo rady pracowniczej
    przedsiębiorstwa państwowego oraz społecznymi inspektorami pracy - w czasie
    trwania ich kadencji oraz w okresie roku po jej upływie - zakład pracy może
    jedynie wypowiedzieć im dotychczasowe warunki pracy i płacy. Jeżeli powoduje
    to obniżenie wynagrodzenia, pracownikowi przysługuje dodatek wyrównawczy do
    końca okresu, w którym pracownik jest objęty szczególną ochroną stosunku
    pracy, obliczony według zasad ustalonych przepisami wydanymi na podstawie
    art. 297 Kodeksu pracy.

    > Z gory dziekuje
    > Agnieszka

    prosze
    Adam

  • 3. Data: 2002-01-09 14:48:14
    Od: "gienia" <a...@y...com>

    Dzieki - dochodzily do mnie sprzeczne infomacje.

    pozdr.
    Agnieszka