  • 1. Data: 2004-03-23 12:43:47
    Temat: jak sie pozbyć hipoteki na gruncie?
    Od: "Radiks" <r...@W...gazeta.pl>

    Witam
    Sprawa jest następująca. Mam kawałek ziemi, na której w 1972 roku założono
    wyrokiem sądu na poczet osoby fizycznej hipotekę w kwocie 12 pln. Obecnie
    muszę się pozbyć tego zapisu jednak osoba na rzecz której jest ta hipoteka
    wyjechała za granicę (nikt nie wie dokąd), nie wiadomo nawet czy jeszcze żyje
    i czy ma jakichkolwiek spadkobierców. Jakiego uzasadnienia można użyć w sądzie
    aby znieść tą hipotekę. Z opowiadań wiem, że dług został spłacony tylko nikt
    nie pomyślał wtedy żeby złożyć pismo do sądu o wykreślenie hipoteki a teraz

    pozdrawiam
    Radek

  • 2. Data: 2004-03-23 13:41:51
    Temat: Odp: jak sie pozbyć hipoteki na gruncie?
    Od: "brett" <b...@i...com.pl>

    Widzę dwie drogi:

    1. wpłać te 12 złociszy do depozytu sądowego: piszesz wniosek w tej sprawie,
    i uzasadniasz, że wierzyciel przepadł, a hipotekę musisz wykreślić. Jak już
    dostaniesz pozytwne postanowienie sądu w tej sprawie, kierujesz je do ksiąg
    wieczystych z wnioskiem o wykreślenie hipoteki,

    2. od razu wniosek do KW o wykreślenie hipoteki, jako dowód spłacenia
    wierzyciela powołaj te "opowiadania" tzn. świadków, którzy ci to opowiadali

    brett