1. Data: 2004-03-23 18:47:45
Temat:jak napisać wniosek o obronce z urzedu
Od:"grupy_dyskusyjne" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie jak napisać wniosek o obronce z urzedu, czy moze ktos
podpowiedziec
czy trzeba powolywac sie na jakies przepisy?
czy trzeba przedstawiać jakieś zaswiadczenia?

chodzi o postepowanie sadowe w ramach kpc
Z góry dziekuje

2. Data: 2004-03-23 20:54:24
Temat:Re: jak napisać wniosek o obronce z urzedu
Od:"Falkenstein" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

grupy_dyskusyjne wrote:
> [...]
> czy trzeba powolywac sie na jakies przepisy?
> czy trzeba przedstawiać jakieś zaswiadczenia?
>
> chodzi o postepowanie sadowe w ramach kpc

Przy KPC nie ma obrońcy - jest pełnomocnik.
o wyznaczenie adwokata z urzędu może prosić osoba, która została zwolniona
od kosztów sądowych. Aby uzyskać zwolnienie trzeba wykazać, że nie jest się
w stanie poniesć kosztów prostępowania bez uszczerbku dla utrzymania
własnego i swojej rodziny. Konieczne jest złożenie oświadczenia o stanie
majątkowym - są do tego właściwe druki - oraz dołączyć dokumenty
potwierdzające prawdziwosc oświadczenia. Ludzie zwykle składają kwity z
PUP-y, z MOPSu, rachunki za prąd, gaz telefon itd, za lekarstwa,
zaświadczenia lekarskie, odcinki bardzo niskiej renty itd. Jak sąd uzna
kwity za wystarczające to zwolni, i jeżeli był wniosek o adwokata to go
ustanowi (lub nie).

Dodam tylko jedno. O zwolnienie od kosztów teraz jest bardzo trudno. Sam
fakt, że ktoś ledwo wiąże koniec z końcem już nie wystarcza.

--
Falkenstein
Oderint dum metuant

3. Data: 2004-03-23 22:29:16
Od:"grupy_dyskusyjne" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
wiadomości news:c3q85a$lta$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
>
> Dodam tylko jedno. O zwolnienie od kosztów teraz jest bardzo trudno. Sam
> fakt, że ktoś ledwo wiąże koniec z końcem już nie wystarcza.

Dziekuje za te odpowiedz
Nie mam zadnych dochodów, sprawa prowadzona jest na podstawie kpc (chodzi o
sad pracy).
Czy o obronce mam wystapic dopiero na rozprawie czy moge jeszcze przed.

4. Data: 2004-03-27 08:16:09
Od:"treneros" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "grupy_dyskusyjne" napisał w wiadomości :

> [...]
> czy trzeba powolywac sie na jakies przepisy?
> czy trzeba przedstawiać jakieś zaswiadczenia?
>
> chodzi o postepowanie sadowe w ramach kpc

Witam
Mozesz napisac taki pozew w ten sposob:
/Twoje dane/ miejsc,dnia ............... r.
/Adres/

Sąd.........
Wydzial ...........
w......................

Powód: .......

Pozwany:...............

Wniosek powoda
o ustanowienie adwokata

Wnoszę o: ustanowienie dla mnie
adwokata w sprawie przeciwko......o ........

Uzasadnienie

/opisTwojej trudna sytacji materialnej
napisz ze nie pracujesz, na potwierdzenie
przytaczasz dowody, jesli sie leczysz
to napisz tez o tym/

Np w ten sposob:

Od ..... jestem bezrobotny. Moim jedynym
zrodlem utrzymania jest zasilek dla
bezrobotnych w kwocie....zł
Dowod: zaswiadczenie z Urzedu Pracy
Nie mam zadnego majatku ruchomego
ani nieruchomego. Mieszkam w mieszkaniu
lokatorskim, a oplaty zwiazane z jego
utrzymaniem stanowia spora czesc moich
skromnych dochodow.
W zwiazku z tym kosztow wynagrodzenia
dla adwokata nie moge poniesc bez
uszczerbku dla koniecznego utrzymania siebie.

/napisz tez iz charakter sprawy
wymaga obecnosci adwokata/

Charakter sprawy, jak również mój wiek
i stan zdrowia wymagają pomocy adwokata
do jej wszczęcia i prowadzenia.

W tych warunkach mój wniosek
jest uzasadniony.

Podpis

Załączniki:
Zaswiadczenie z Urzedu Pracy
Zaświadczenie o zarobkach.
Rachunki za lekarstwa (jesli sie leczysz)
Odcinek renty.
Odpis wniosku

---------

--