  • 1. Data: 2004-03-23 18:47:45
    Temat: jak napisać wniosek o obronce z urzedu
    Od: "grupy_dyskusyjne" <e...@g...pl>

    Mam pytanie jak napisać wniosek o obronce z urzedu, czy moze ktos
    podpowiedziec
    czy trzeba powolywac sie na jakies przepisy?
    czy trzeba przedstawiać jakieś zaswiadczenia?

    chodzi o postepowanie sadowe w ramach kpc
    Z góry dziekuje

  • 2. Data: 2004-03-23 20:54:24
    Temat: Re: jak napisać wniosek o obronce z urzedu
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    grupy_dyskusyjne wrote:
> [...]
    > czy trzeba powolywac sie na jakies przepisy?
    > czy trzeba przedstawiać jakieś zaswiadczenia?
    >
    > chodzi o postepowanie sadowe w ramach kpc

    Przy KPC nie ma obrońcy - jest pełnomocnik.
    o wyznaczenie adwokata z urzędu może prosić osoba, która została zwolniona
    od kosztów sądowych. Aby uzyskać zwolnienie trzeba wykazać, że nie jest się
    w stanie poniesć kosztów prostępowania bez uszczerbku dla utrzymania
    własnego i swojej rodziny. Konieczne jest złożenie oświadczenia o stanie
    majątkowym - są do tego właściwe druki - oraz dołączyć dokumenty
    potwierdzające prawdziwosc oświadczenia. Ludzie zwykle składają kwity z
    PUP-y, z MOPSu, rachunki za prąd, gaz telefon itd, za lekarstwa,
    zaświadczenia lekarskie, odcinki bardzo niskiej renty itd. Jak sąd uzna
    kwity za wystarczające to zwolni, i jeżeli był wniosek o adwokata to go
    ustanowi (lub nie).

    Dodam tylko jedno. O zwolnienie od kosztów teraz jest bardzo trudno. Sam
    fakt, że ktoś ledwo wiąże koniec z końcem już nie wystarcza.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 3. Data: 2004-03-23 22:29:16
    Od: "grupy_dyskusyjne" <e...@g...pl>

    Użytkownik "Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:c3q85a$lta$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    >
    > Dodam tylko jedno. O zwolnienie od kosztów teraz jest bardzo trudno. Sam
    > fakt, że ktoś ledwo wiąże koniec z końcem już nie wystarcza.

    Dziekuje za te odpowiedz
    Nie mam zadnych dochodów, sprawa prowadzona jest na podstawie kpc (chodzi o
    sad pracy).
    Czy o obronce mam wystapic dopiero na rozprawie czy moge jeszcze przed.
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-03-27 08:16:09
    Od: "treneros" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "grupy_dyskusyjne" napisał w wiadomości :

> [...]
    > czy trzeba powolywac sie na jakies przepisy?
    > czy trzeba przedstawiać jakieś zaswiadczenia?
    >
    > chodzi o postepowanie sadowe w ramach kpc

    Witam
    Mozesz napisac taki pozew w ten sposob:
    /Twoje dane/ miejsc,dnia ............... r.
    /Adres/

    Sąd.........
    Wydzial ...........
    w......................

    Powód: .......

    Pozwany:...............

    Wniosek powoda
    o ustanowienie adwokata

    Wnoszę o: ustanowienie dla mnie
    adwokata w sprawie przeciwko......o ........

    Uzasadnienie

    /opisTwojej trudna sytacji materialnej
    napisz ze nie pracujesz, na potwierdzenie
    przytaczasz dowody, jesli sie leczysz
    to napisz tez o tym/

    Np w ten sposob:

    Od ..... jestem bezrobotny. Moim jedynym
    zrodlem utrzymania jest zasilek dla
    bezrobotnych w kwocie....zł
    Dowod: zaswiadczenie z Urzedu Pracy
    Nie mam zadnego majatku ruchomego
    ani nieruchomego. Mieszkam w mieszkaniu
    lokatorskim, a oplaty zwiazane z jego
    utrzymaniem stanowia spora czesc moich
    skromnych dochodow.
    W zwiazku z tym kosztow wynagrodzenia
    dla adwokata nie moge poniesc bez
    uszczerbku dla koniecznego utrzymania siebie.

    /napisz tez iz charakter sprawy
    wymaga obecnosci adwokata/

    Charakter sprawy, jak również mój wiek
    i stan zdrowia wymagają pomocy adwokata
    do jej wszczęcia i prowadzenia.

    W tych warunkach mój wniosek
    jest uzasadniony.

    Podpis

    Załączniki:
    Zaswiadczenie z Urzedu Pracy
    Zaświadczenie o zarobkach.
    Rachunki za lekarstwa (jesli sie leczysz)
    Odcinek renty.
    Odpis wniosku

    ---------

    --