    From: "ramzes.net" <r...@r...net.antyspam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: jak bezpiecznie sprzedac mieszkanie
    Date: Fri, 4 Jan 2002 02:27:25 +0100

    witam.
    bardzo podobny watek znajduje sie kilka postow nizej, lecz sprawa tyczy sie
    sytuacji po fakcie sprzedazy.

    Moj problem ( jeszcze to nie problem ) wyglada tak:

    Wkrotce czeka mnie sprzedaz mieszkania wlasnosciowego.
    W zwiazku z tym mam kilka obaw. Jak zabezpieczyc sie przed zaplata
    falszywymi banknotami - to chyba proste - przelew bankowy na moje konto.
    Tylko teraz jak to zrobic, aby uniknac sytuacji opisywanej wczesniej, gdzie
    doszlo do podpisania umowy a pieniadze na konto nie zostaly przelane.

    Najprosciej byloby aby kupujacy wplacil kase na moje konto i z kwitkiem
    przelewu przyszedl wraz ze mna do notariusza ( choc nie wiem czy sam kwitek
    jest gwaranca wplywu srodkow na moje konto...) Jednak tutaj on moze czuc sie
    zagrozony.

    Czy w umowie sprzedazy mozna zaznaczyc, ze zacznie ona obowiazywac dopiero
    od momentu wplywu srodkow na moje konto, a nie od samego momentu podpisania
    ( oczywiscie nalezaloby wyznaczyc jakis max. termin, aby ktos na podstawie
    tej umowy nie wplacil mi kasy za 10 lat stajac sie jednoczesnie wlascicielem
    lokalu ...) ?
    Moze jakies inne wyjscia istnieja ?

    Pozdrawiam
    Marcin