1. Data: 2004-03-31 18:41:55
Temat:ile kosztuje apelacja do sądu okręgowego?
Od:a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witam i sie pytam

Gość złożył pozew o odszkodowanie w którym żażądał 7 tys zł.
Przegrał sprawę w sądzie rejonowym.
Sąd wydał wyrok:
1. oddalenie pozwu w całości
2. nakaz zapłaty przez pododa dla dwóch pozwanym po ponad 1 tys zł na twarz
(ja nie miałem adwokata wiec nie zasądził kasy dla mnie :) )
Podejrzewam, że klient (powód) złoży apelację do sądu okregowego.

1 pytanie: czy i ile płaci wnoszac apelację?
2 pytanie: jak to bedzie dalej wyglądało (rozprawa normalnie czy załatwią
zaocznie tak jak przy nakazie zapłąty, czy zostanę powiadomiony o rozprawie) ?

A najlepsze jest to ze klient nie ma racji, poza tym nie stać go na to a ciąga
mnie po sądach i prokuraturach. :)

ArturL

2. Data: 2004-04-01 13:31:02
Temat:Re: ile kosztuje apelacja do sądu okręgowego?
Od:a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

nikt nie wie??

3. Data: 2004-04-01 13:56:53
Od:"Beata " <b...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

to zależy:
- jeśli powództwo w I istancji nie było rozszerzane ani sąd nie orzekł ponad
żądanie, czyli zasądził tyle dokładnie ile w pozwie, a wyrok jest skarżony w
całości, to wpis od apelacji wyniesie tyle ile wpis od pozwu,

- jeśli skarży sie część wyroku, to wpis oblicza sie jak w pozwie, ale od
skarżonej kwoty.

To najbardziej typowe sytuacje.
B.

4. Data: 2004-04-01 14:04:38
Od:a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> całości, to wpis od apelacji wyniesie tyle ile wpis od pozwu,
>
> - jeśli skarży sie część wyroku, to wpis oblicza sie jak w pozwie, ale od

dziękuję bardzo

nie nie było rozszerzane
a sad zasadził jak wspomniałem wyzej tzn. oddalił pozew goscia (który ządał 7
tys zł) i nakazał mu zapłacić na korzysć 2 pozwanych w sumie 2400 zł kosztów
zastępstwa procesowego.

wyjaśniam dlaczego sie pytam: po prostu czy stać bedzie powoda na dalsze
szarpanie sie z nami, bo już mam go dosyć, to już 3 sprawa przegrana przez
niego, z tym, że 2 poprzednie - prokuratura umorzyła postepowanie "z braku
znamion czynu zabronionego" a sad do którego się odwoływał podtrzymał
postanowienie prokuratury
i ta sprawa o zapłatę, którą aktualnie przegrał w pierwszej instancji

dzieki bardzo za odpowiedź

Artur Lipko

5. Data: 2004-04-01 15:16:30
Od:"wowka" <w...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ządał 7
> tys zł) i nakazał mu zapłacić na korzysć 2 pozwanych w sumie 2400 zł

wpis od apelacji wyniesie 560zł.
powód moze wnosić o zwolnienie od tego wpisu jeżeli nie moze go ponieść bez
uszczerbku dla koniecznego utrzymania siebie i rodziny

wowka

6. Data: 2004-04-01 16:31:19
Od:a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> wpis od apelacji wyniesie 560zł.
> powód moze wnosić o zwolnienie od tego wpisu jeżeli nie moze go ponieść bez
> uszczerbku dla koniecznego utrzymania siebie i rodziny

dziękuję bardzo, chociaż nie pociesza mnie myśl, ze moga go z tego zwolnić,
przez niego ja też poniosłem pewne koszty (koszt sporzadzenia sprzeciwu a że "po
znajmości" wiec nie mam na to rachunku i sąd nie zasądził od powoda) i nie
chciałbym ponosić dalej.

ArturLipko