  • 1. Data: 2004-03-31 18:41:55
    Temat: ile kosztuje apelacja do sądu okręgowego?
    Od: a...@p...onet.pl

    Witam i sie pytam

    Gość złożył pozew o odszkodowanie w którym żażądał 7 tys zł.
    Przegrał sprawę w sądzie rejonowym.
    Sąd wydał wyrok:
    1. oddalenie pozwu w całości
    2. nakaz zapłaty przez pododa dla dwóch pozwanym po ponad 1 tys zł na twarz
    (ja nie miałem adwokata wiec nie zasądził kasy dla mnie :) )
    Podejrzewam, że klient (powód) złoży apelację do sądu okregowego.

    1 pytanie: czy i ile płaci wnoszac apelację?
    2 pytanie: jak to bedzie dalej wyglądało (rozprawa normalnie czy załatwią
    zaocznie tak jak przy nakazie zapłąty, czy zostanę powiadomiony o rozprawie) ?

    A najlepsze jest to ze klient nie ma racji, poza tym nie stać go na to a ciąga
    mnie po sądach i prokuraturach. :)

    ArturL

  • 2. Data: 2004-04-01 13:31:02
    Temat: Re: ile kosztuje apelacja do sądu okręgowego?
    Od: a...@p...onet.pl

    nikt nie wie??

  • 3. Data: 2004-04-01 13:56:53
    Od: "Beata " <b...@W...gazeta.pl>

    to zależy:
    - jeśli powództwo w I istancji nie było rozszerzane ani sąd nie orzekł ponad
    żądanie, czyli zasądził tyle dokładnie ile w pozwie, a wyrok jest skarżony w
    całości, to wpis od apelacji wyniesie tyle ile wpis od pozwu,

    - jeśli skarży sie część wyroku, to wpis oblicza sie jak w pozwie, ale od
    skarżonej kwoty.

    To najbardziej typowe sytuacje.
    B.

  • 4. Data: 2004-04-01 14:04:38
    Od: a...@p...onet.pl

> [...]
    > całości, to wpis od apelacji wyniesie tyle ile wpis od pozwu,
    >
    > - jeśli skarży sie część wyroku, to wpis oblicza sie jak w pozwie, ale od

    dziękuję bardzo

    nie nie było rozszerzane
    a sad zasadził jak wspomniałem wyzej tzn. oddalił pozew goscia (który ządał 7
    tys zł) i nakazał mu zapłacić na korzysć 2 pozwanych w sumie 2400 zł kosztów
    zastępstwa procesowego.

    wyjaśniam dlaczego sie pytam: po prostu czy stać bedzie powoda na dalsze
    szarpanie sie z nami, bo już mam go dosyć, to już 3 sprawa przegrana przez
    niego, z tym, że 2 poprzednie - prokuratura umorzyła postepowanie "z braku
    znamion czynu zabronionego" a sad do którego się odwoływał podtrzymał
    postanowienie prokuratury
    i ta sprawa o zapłatę, którą aktualnie przegrał w pierwszej instancji

    dzieki bardzo za odpowiedź

    Artur Lipko

  • 5. Data: 2004-04-01 15:16:30
    Od: "wowka" <w...@p...gazeta.pl>

> [...]
    ządał 7
    > tys zł) i nakazał mu zapłacić na korzysć 2 pozwanych w sumie 2400 zł

    wpis od apelacji wyniesie 560zł.
    powód moze wnosić o zwolnienie od tego wpisu jeżeli nie moze go ponieść bez
    uszczerbku dla koniecznego utrzymania siebie i rodziny

    wowka

  • 6. Data: 2004-04-01 16:31:19
    Od: a...@p...onet.pl

    > wpis od apelacji wyniesie 560zł.
    > powód moze wnosić o zwolnienie od tego wpisu jeżeli nie moze go ponieść bez
    > uszczerbku dla koniecznego utrzymania siebie i rodziny

    dziękuję bardzo, chociaż nie pociesza mnie myśl, ze moga go z tego zwolnić,
    przez niego ja też poniosłem pewne koszty (koszt sporzadzenia sprzeciwu a że "po
    znajmości" wiec nie mam na to rachunku i sąd nie zasądził od powoda) i nie
    chciałbym ponosić dalej.

    ArturLipko