  • 1. Data: 2002-01-07 13:50:46
    Temat: Re: hipermarkety........nie wiem ile place..........
    Od: "greg" <k...@z...pl>

    ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 30 maja 1995 r. w sprawie szczegółowych
    warunków zawierania i wykonywania umów sprzedaży rzeczy ruchomych z udziałem
    konsumentów (Dz. U. z dnia 14 czerwca 1995 r.) w § 8.stanowi: Sprzedaż
    towaru nie może następować po cenie wyższej od uwidocznionej na towarze. W
    związku z tym masz prawo domagać się od sprzedawcy, aby sprzedał Ci wskazany
    towar po cenie widniejącej na wywieszce (miałem taki przypadek w innym
    hipermarkecie, kierownik zmiany ręcznie zmienił cenę s przedaży na kasie po
    mojej stanowczej interwencji). Z doświadczenia jednak wiem, że często błąd
    nie wynika ze złej ceny wskazanej na wywieszce, ale z ogólnego wymiesznia
    wywieszek i niemożliwości odnalezienia prawidłowej. Jeżeli jesteś pewien, że
    znaleziona cena dotyczy w 100 % kupowanego przez Ciebie artykułu, sprzedawca
    "musi" sprzedać Ci to we wskazanej cenie. Cena na towarze wywieszona w na
    widok publiczny w miejscu sprzedaży stanowi ofertę do przyjęcia, wiążącą
    sprzedającego.
    greg
    Użytkownik Ludwika <r...@b...ru> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a1c7fm$kic$...@n...tpi.pl...

  • 3. Data: 2002-01-07 20:26:03
    Od: "ramzes.net" <r...@r...net.antyspam>

> [...]
    > znaleziona cena dotyczy w 100 % kupowanego przez Ciebie artykułu,
    sprzedawca
    > "musi" sprzedać Ci to we wskazanej cenie.

    Ale jak to sie ma w praktyce ?
    Co mam zrobic jesli mam racje, ale kasjerka, czy tez jakistam kierownik
    sklepu stanowczo upiera sie, ze nie sprzeda mi towaru po cenie z wywieszki,
    mowiac, ze jesli nie chce to moge tego nie kupowac ?
    Przeciez nie bede sie z nim bil ....

    Marcin

  • 4. Data: 2002-01-08 07:02:56
    Od: "greg" <k...@z...pl>

    gdyby wszystko działo się zawsze zgodnie z prawem, niepotrzebne byłyby sądy.
    czy chęć postawienia na swoim lub potrzeba posiadania danego produktu jest
    tak wielka, że będzie ci się chciało występować w tej sprawie na drogę
    sądową ? praktyka niestety jest taka jaka jest. to nie w interesie
    kierownika, żeby sprzedawał Ci po cenie niższej niż rzeczywista (mimo, iż
    taka jest na wywieszce), bo ktoś za to oberwie po uszach. jak masz chęć to
    zbierz świadków, spisz wszystkie dane produktu, dane widniejące na
    etykiecie, zakup produkt i wystąp z żądaniem zwrotu nadpłaconej części ceny
    opisując sytuację. jeżeli Ci nie zwrócą pieniędzy (oczywiście z odsetkami od
    dnia zakupu) składaj pozew do sądu. ale czy nie masz poważniejszych
    zmartwień i problemów ? ja osobiście napisałbym skargę opisując całą
    sytuację zarówno do danego sklepu jak i do Urzędu Ochrony Konkurencji i
    Konsumentów. ale chyba nie kupiłbym danego produktu, gdyby cena, którą mi
    zaoferowali nie odpowiadała mi. ale każdy ma własne podejście.
    pozdrawiam
    greg
    Użytkownik ramzes.net <r...@r...net.antyspam> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a1d063$nh9$...@n...tpi.pl...

  • 5. Data: 2002-01-08 07:53:08
    Od: "Wiktor" <w...@l...americanos.com.pl>

    Użytkownik "greg" <k...@z...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ceny
    > opisując sytuację. jeżeli Ci nie zwrócą pieniędzy (oczywiście z odsetkami

    Witam
    Wprawdzie nie przepadam za -marketami, ale raz miło mnie zaskoczyli w...
    jednym z nich. Otóż cena w kasie była wyższa niż na wywieszce, więc za radą
    kasjerki zapłaciłem to co powiedziała kasa i poszedłem do punktu obsługi po
    zwrot nadpłaty. I zwrócili - dwukrotność kwoty nadpłaty (podobno taka ich
    praktyka). Tyle że w tym wypadku cena na wywieszce była dobra, a w systemie
    źle wprowadzona.
    Tak czy inaczej, zawsze możesz trochę pozamiatać kierownikiem podłogę ;)
    Wiktor
    ____________
    NO SPAM - wytnij XXX - cut XXX
    --------------
    Bachelors know more about women than married men;
    If they didn't, they'd be married too.
    -- H. L. Mencken

  • 6. Data: 2002-01-08 13:37:42
    Temat: Re: hipermarkety........Trochę długie (z gazety cytat :-))
    Od: <m...@p...com>

> [...]
    > zdarzenie mialo miejsce w glupolmarkecie geant na jubilerskiej w warszawie,
    > ktory jest znany z nagminnych  tego typu "pomylek'

    Jakże często w sytuacji gdy towar &#8222;drożeje&#8221; w drodze z półki do kasy
    słyszymy w
    kasie tłumaczenia, że na półkach nie zdążono jeszcze wprowadzić nowych cen, ale
    to te nowe są dla kupującego wiążące. Nic bardziej mylnego. Zgodnie z
    obowiązującym prawem &#8211; artykułem 543 kodeksu cywilnego, wystawienie rzeczy w
    miejscu sprzedaży na widok publiczny z oznaczeniem ceny uważa się za ofertę
    sprzedaży. Oznaczona cena jest zarówno dla sprzedawcy, jak i dla nas, jeżeli
    zdecydujemy się na zakup, wiążąca. Sprzedawca nie ma prawa pobierania wyższej
    ceny. Umowa bowiem sprzedaży została zawarta, co do zasady, już z chwilą
    włożenia towaru do koszyka. Zapłata za towar jest tylko wykonaniem zawartej i
    ważnej umowy. Oczywiście w sklepach samoobsługowych przyjętym zwyczajem jest,
    że do momentu zapłaty ceny w kasie konsument może zrezygnować z transakcji,
    odkładając towar na półkę. Jednakże jeżeli tego nie uczyni umowa zostaj zawarta
    z chwilą zabrania towaru do koszyka i to po cenie oznaczonej na półce, na
    rzeczy itp. Tyle teorii. Natomiast bardzo problematyczne dla konsumenta jest
    wyegzekwowanie od sklepu niższej ceny, na jaką zawarto umowę. Konsument swoich
    racji może dochodzić w sądzie, gdzie niestety będzie musiał udowodnić, że
    cena &#8222;na półce&#8221; była różna od ceny w kasie. Może tego dokonywać przy
    pomocy
    różnych dowodów. Nawet dowodu ze świadków.

    pzdr

    marek