    From: Michal<m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: grzywna, jak umorzyc (zamienić, rozrat.) pomóżcie!
    Date: Thu, 22 Jul 2004 23:59:17 +0000 (UTC)
    Sender: u...@p...info

    Witam!
    Przeszukałem forum ponad 20 stron wstecz i nie znalazłem
    podobnego wątku wiec postanowiłem rozpocząć nowy, bardzo prosze o
    porade.
    Dnia 2.06.2004r dostalem z Sadu Rejonowego Wezwanie o tresci:
    "W oparciu o treść art. 44$1 kkw. art 206$1 kkw (ustawa z dnia 6
    czerwca 1997r. Dz. U. Nr 90 poz. 557) Sad Rejonowy wzywa Pana do
    uiszczenia poniższych opłat w terminie 30 dni od daty otrzymania
    wezwania:
    - grzywna w wysokości 550 zł.
    Rodzaj i wysokość powyższych opłat określa wyrok Sądu Rejonowego
    (...)
    Nieuiszczenie powyższych opłat we wskazanym terminie spowoduje
    wszczęcie postępowania egzekucyjnego, którego kosztami zostanie
    Pan dodatkowo obciążony."

    Termin platności minął juz prawie miesiac temu, co teraz sie z tym
    stanie? czy sprawa zostanie przekazana komornikowi czy moze
    dostane nastepne wezwania?
    W czasie rozprawy sądowej mowiłem że nie bede miał z czego zapłacić
    ewentualnej kary grzywny i wnosiłem o nie karanie grzywna, mimo to
    sąd zasądził taka kwote, a sędzina powiedziała że bede mogł wnosić o
    rozratowanie lub zamiane na ograniczenie wolności w postępowaniu
    wykonawczym (albo egzekucyjnym - już nie pamietam jak powiedziała)
    Dodam jeszcze w w tym momencie faktycznie nie jestem w stanie
    zapłacić kary. Nie pracuje, nie posiadam zadnych dóbr materialnych, w
    tym roku skonczylem liceum i wlasnie dostałem sie na studia czyli
    nadal sie ucze, rodzice są bezrobotni (o tym wszyskim informowalem
    na rozprawie mimo to dostalem kare).

    Teraz mam pytanie co moge z tym zrobić? Jak ewentualnie starać sie
    o zamiane na ograniczenie woloności (i jak by sie to odbywało) lub
    umorzenie? Czy wogóle jest jakaś szansa na umorzenie? (Czy da sie
    w tym przypadku jakoś skorzystać z art. 51 kkw. ?)
    Ewentualnie jakbym uchylał się od płacenia co mi grozi za to? (czy ma
    to sens?) Jakie koszty dochadza gdy to przejmie komornik i jak
    wyskie sa odsetki? Kiedy taka grzywna morze ulec przedawnieniu?

    bardzo prosze o pomoc w wybraniu najlepszego rozwiazania!
    Z góry będe bardzo wdzięczny za pomoc!!!

    -> http://usenet.pomocprawna.info