Data: 2004-07-22 23:59:17
Temat: grzywna, jak umorzyc (zamienić, rozrat.) pomóżcie!
Od: Michal<m...@w...pl>

Witam!
Przeszukałem forum ponad 20 stron wstecz i nie znalazłem
podobnego wątku wiec postanowiłem rozpocząć nowy, bardzo prosze o
porade.
Dnia 2.06.2004r dostalem z Sadu Rejonowego Wezwanie o tresci:
"W oparciu o treść art. 44$1 kkw. art 206$1 kkw (ustawa z dnia 6
czerwca 1997r. Dz. U. Nr 90 poz. 557) Sad Rejonowy wzywa Pana do
uiszczenia poniższych opłat w terminie 30 dni od daty otrzymania
wezwania:
- grzywna w wysokości 550 zł.
Rodzaj i wysokość powyższych opłat określa wyrok Sądu Rejonowego
(...)
Nieuiszczenie powyższych opłat we wskazanym terminie spowoduje
wszczęcie postępowania egzekucyjnego, którego kosztami zostanie
Pan dodatkowo obciążony."

Termin platności minął juz prawie miesiac temu, co teraz sie z tym
stanie? czy sprawa zostanie przekazana komornikowi czy moze
dostane nastepne wezwania?
W czasie rozprawy sądowej mowiłem że nie bede miał z czego zapłacić
ewentualnej kary grzywny i wnosiłem o nie karanie grzywna, mimo to
sąd zasądził taka kwote, a sędzina powiedziała że bede mogł wnosić o
rozratowanie lub zamiane na ograniczenie wolności w postępowaniu
wykonawczym (albo egzekucyjnym - już nie pamietam jak powiedziała)
Dodam jeszcze w w tym momencie faktycznie nie jestem w stanie
zapłacić kary. Nie pracuje, nie posiadam zadnych dóbr materialnych, w
tym roku skonczylem liceum i wlasnie dostałem sie na studia czyli
nadal sie ucze, rodzice są bezrobotni (o tym wszyskim informowalem
na rozprawie mimo to dostalem kare).

Teraz mam pytanie co moge z tym zrobić? Jak ewentualnie starać sie
o zamiane na ograniczenie woloności (i jak by sie to odbywało) lub
umorzenie? Czy wogóle jest jakaś szansa na umorzenie? (Czy da sie
w tym przypadku jakoś skorzystać z art. 51 kkw. ?)
Ewentualnie jakbym uchylał się od płacenia co mi grozi za to? (czy ma
to sens?) Jakie koszty dochadza gdy to przejmie komornik i jak
wyskie sa odsetki? Kiedy taka grzywna morze ulec przedawnieniu?

bardzo prosze o pomoc w wybraniu najlepszego rozwiazania!
Z góry będe bardzo wdzięczny za pomoc!!!

-> http://usenet.pomocprawna.info