  • 1. Data: 2017-07-14 15:01:02
    Temat: firma/działalność bez ZUS i PIT?
    Od: j...@j...org

    W internetach piszą, że Małgorzata Sadurska z Kancelarii Prezydenta Andrzeja Dudy
    "przeszła do zarządu PZU, nie pobiera wynagrodzenia za pracę w państwowej spółce":

    http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/ma
    lgorzata-sadurska-na-razie-bez-pensji-w,30,0,2344478
    .html

    Czy można w Polsce pracować za darmo?

    Lub jaśniej: czy jeśli mam firmę/działalność, to mogę podobnie jak Małgorzata
    Sadurska - pracować w tej firmie za darmo, dzięki czemu odpadną koszty PIT i ZUS?

  • 2. Data: 2017-07-14 16:49:16
    Temat: Re: firma/działalność bez ZUS i PIT?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-07-14 o 15:01, j...@j...org pisze:
> [...]
    Sadurska - pracować w tej firmie za darmo, dzięki czemu odpadną koszty PIT i ZUS?

    Jeśli będziesz miał etat i ubezpieczenie gdzieś indziej to nie
    widzę problemu.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2017-07-15 14:54:02
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 14.07.2017 o 15:01, j...@j...org pisze:
> [...]
    Sadurska - pracować w tej firmie za darmo, dzięki czemu odpadną koszty PIT i ZUS?

    o ile mi wiadomo jak masz z o.o. w której jest min. 2 wspólników (jeden
    z nich może mieć 0,1% udziałów) to nie musisz płacić zusów (jak będzie
    to jednoosobowa z o.o. to i tak musisz

    Łukasz

  • 4. Data: 2017-07-17 16:21:14
    Od: adam <a...@a...pl>

    W dniu 2017-07-14 o 16:49, RadoslawF pisze:

    Też się nad tym zastanawiałem. Ale jakby u mnie ktoś nie chciał
    wynagrodzenia za swa pracę, to miałbym przychód, wirtualny co prawda,
    ale podatek musiałbym zapłacić. I pewno też zdrowotne, albo i cały ZUS.

  • 5. Data: 2017-07-17 16:35:50
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-07-17 o 16:21, adam pisze:

    > Też się nad tym zastanawiałem. Ale jakby u mnie ktoś nie chciał
    > wynagrodzenia za swa pracę, to miałbym przychód, wirtualny co prawda,
    > ale podatek musiałbym zapłacić. I pewno też zdrowotne, albo i cały ZUS.

    Podatek płacisz od tego co zgłaszasz.
    Nie wierzysz, spytaj ile podatku od roboczo godzin zapłacił
    Caritas czy Świąteczna Orkiestra.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2017-07-24 11:35:27
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    IMHO nie można zrezygnować z wynagrodzenia za pracę (kodeks pracy), ale za pełnienie
    obowiązków w zarządzie można nie pobierać wynagrodzenia.
    Praca i zasiadanie w organie to odrębne sprawy.

    -----

  • 7. Data: 2017-07-24 12:53:45
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Czy ktokolwiek - ZUS znaczy - kiedykolwiek sprawdza te jednoosobowe spółki z o.o. w
    zakresie opłacania obowiązkowej składki [zdrowotnej] przez/za jedynego wspólnika?
    Czy płatnikiem (zobowiązanym) jest w takim przypadku jednoosobowa spółka z o.o., czy
    ubezpieczony?

    -----