  • 11. Data: 2004-09-07 08:00:06
    Temat: Re: faktura VAT - wyliczanie wartości brutto
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Przemek R. napisał:

    > no wlasnie, problem by sie pojawil gdyby kilka pozycji zawieralo towary z
    > podatkiem 22
    > i kilka z 7, sume przez jki p[odatek by wtedy pomnozyl ? :)

    Jak zaleca ustawodawca - sumujemy kwoty netto wg. stawek i sumy mnożymy
    odpowiednio przez wlaściwe stawki.

    To wszystko jest w rozporządzeniu!!! Czytac, potem dyskutować!

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 12. Data: 2004-09-07 08:22:58
    Od: "L." <r...@p...onet.pl>

    > To wszystko jest w rozporządzeniu!!! Czytac, potem dyskutować!
    >
    > Maddy

    Spokojnie. Pan pytał jak wypełnić fakturę aby mu się stawki zgadzały, bo
    zauważył pewne różnice w zaokrągleniach.
    Zastosowanie pierwszej metody pozwala uniknąc zbędnych różnic i jest wygodne
    zrówno dla kupującego jak i sprzedającego (np towar z magazynu). Ma pewnośc
    ze jak rozbije sobie to na 100 szt. towaru i przymie na magazyn, to bedzie
    miał odpowiednie stawki vat i kwoty brutto.i w podsumowaniu nie bedzie
    brakowało mu groszy...

    Zgadzam się ze są 2 drogi pisania i wypełniania faktury, ale wybieramy tą
    lepszą dla danej osoby.
    Ja radze tak, a Ty inaczej.
    Co wybierze sprzedawca to jego sprawa, ale po to zadał pytanie, aby ktoś mu
    doradził, a nie opowiadał ze ma czytać rozporządzenia....

    L.

  • 13. Data: 2004-09-07 09:52:57
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > jednak
    >
    > nie liczylem tego na zdrowy rozum biore,

    moge sie domyslac ze przy kazdym wierszu zanim pomnozyles odpowiednie kwoty
    to zaokrągliles liczby
    a tak sie nie robi, zaokraglasz dopiero wynik. Wiec skoro netto * podatek =
    suma w poszczegolnych
    wierszach,
    to suma tych sum musi byc indentyczna jak suma sum netto * podatek.
    Wszystkie obliczenia wykonujesz bez zaokraglania a pozniej wynik
    zaokraglasz.

    Po 11 spojrze na to co powyliczales dokladniej, bo musze sie uczyc do
    egzaminow (studiuje matemtayke talk swoja droga :))

    P.

  • 14. Data: 2004-09-07 09:54:50
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Jak zaleca ustawodawca - sumujemy kwoty netto wg. stawek i sumy mnożymy
    > odpowiednio przez wlaściwe stawki.
    >
    > To wszystko jest w rozporządzeniu!!! Czytac, potem dyskutować!

    wiem ale jak by to wygladalo gdyby na fakturze byly rodzzielone pozycje
    z 22 % vat - wszystko z sumowane pozniej pod spodem z innym podatkiem i znow
    inym,
    ja sie z takim czyms nie spotkalem.

    > Maddy

    P.

  • 15. Data: 2004-09-07 10:04:58
    Od: "L." <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > wiem ale jak by to wygladalo gdyby na fakturze byly rodzzielone pozycje
    > z 22 % vat - wszystko z sumowane pozniej pod spodem z innym podatkiem i
> [...]

    Ale Maddy ma racje. Skoro masz na fakturze 50 pozycji ovatowane stawka 22%,
    a drugie 50szt. opodatkowane 7%, to w podsumowaniu faktury gdzie RAZEM =
    netto x VAT do zapłaty brutto
    masz wyszczególnienie ile towarów było po 7%, a ile po 22%. Wiec sumujesz
    kwoty netto towarów opodatkowanych 7% vatem i podajesz sumy cząstkowe dla
    stawek 7%i 22%.
    Weż sobie dowolną fakturę (druczek faktury) przed oko to zrozumiesz....

    L.

  • 16. Data: 2004-09-07 10:36:07
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > stawek 7%i 22%.
    > Weż sobie dowolną fakturę (druczek faktury) przed oko to zrozumiesz....

    ale to jest co innego jak sa stawki wypisane na dole po prawej a co innego
    jakby towary byly podzielone na poszczegolne
    stawki i pod kazda z grup zsumowane kwoty.
    Wiem o co Ci chodzi ale Ty mnie zle zrozumiales,
    mam na mysli ze cos takiego jak ponizej bylo by bezsensu

    towar 22%vat A
    towar 22%vat B
    towar 22%vat C
    ----------------
    suma

    towar 7%vat A
    towar 7%vat B
    towar 7%vat C
    ---------------
    suma

    bo na fakturach jest tak ze te towary sa pomieszane zazwyczaj i pozniej na
    dole po prpawej jest cos takiego:
    22% vat i kwota
    7% vat i kwota
    3% vat i kwota
    0% i kwota

    Zrozumialem ze ten Pan chce zrobic jak wyzej.
    P.

    Ps.
    Po co robic kolejny program do faktur skoro tyle ich jest ? :))

  • 17. Data: 2004-09-08 12:14:54
    Od: "Marcin W." <m...@i...pl>

    > Co wybierze sprzedawca to jego sprawa, ale po to zadał pytanie, aby ktoś
    mu
    > doradził, a nie opowiadał ze ma czytać rozporządzenia....

    Dzięki za odpowiedzi.
    A jeszcze mam taką wątpliwość odnośnie samych zaokrągleń:
    jak zaokrąglić np. taką liczbę: 18,025 zł (występuje tutaj dokładnie
    "połówka" grosza - liczba podana z pełną precyzją) czy do 18,02 zł czy do
    18,03 zł. Zgodnie z matematyką powinno być w tym przypadku zaokrąglone w
    górę czyli do 18,03 zł (tak też robi Excel). Jednak obiło mi się o uszy, że
    w takich przypadkach należy zaokrąglić do parzystej liczby groszy - w myśl
    tej zasady 18,025 zł na 18,02 a 18,035 zł na 18,04 zł.
    Oczywiście nie ma wątpliwości, że wartość np. 18,0251 zł należy zaokrąglić
    do 18,03 zł.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 18. Data: 2004-09-09 06:24:09
    Od: "L." <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin W." <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tej zasady 18,025 zł na 18,02 a 18,035 zł na 18,04 zł.
    > Oczywiście nie ma wątpliwości, że wartość np. 18,0251 zł należy zaokrąglić

    wiesz w praktyce ja zaokrąglam do 18,03, czyli wszystkie 05 do pełnej
    dziesiątki.
    dlatego ze wiekszosc ludzi tak robi i progamów księgowych także.

    pozdrawiam, i jak najmniej papierkowej roboty życze

    L.

  • 19. Data: 2004-10-04 09:09:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Sep 2004, L. wrote:
    [...]
    >+ Zgadzam się ze są 2 drogi pisania i wypełniania faktury, ale wybieramy tą
    >+ lepszą dla danej osoby.

    Wrrr....
    Może pozwolić owej "osobie" żeby sobie SAMA wybrała ?
    Przede wsztstkim nie spowoduje to u niej mylnego przekonania że jest
    JEDNA metoda prawidłowego wyliczenia wartości na fakturze (patrz
    twój poprzedni post: " poprawne jest podanie kwoty netto dla
    poszczególnego towaru" co sugeruje iż to JEDYNE poprowawne
    rozwiązanie.
    No i są co najmniej TRZY technologie wypełniania faktury, z czego
    jedna wynika wprost z ustawy zaś dwie pozostałe są doprecyzowaniem
    w rozporządzeniu "zasad liczenia od netta".

    >+ Co wybierze sprzedawca to jego sprawa

    ...po twojej odpowiedzi to nie miałby wyboru :]

    pozdrowienia, Gotfryd