  • 1. Data: 2004-03-03 21:00:55
    Temat: dziwna sytuacja
    Od: "Miner" <m...@n...pl>

    Mam pytanie do szanownych grupowiczow, przydazyla mi sie pewna historia i
    nie wiem co zrobic.
    Zaczne moze od poczatku.
    W roku 2002 w maju zwolnilem sie z pewnej firmy na wlasna prosbe, tj.
    wypowiedzenie na wniosek pracownika.
    W lutym 2002 roku jeszcze gdy pracowalem wzialem zaliczke w wysokosci 200 zl
    i szczerze mowiac zapomnialem o tej zaliczce, wedlug mnie ksiegowosc powinna
    ta kwote potracic z najblizszej pensji przy przelewie pieniedzy na konto,
    ale tego nie zrobila.
    Gdy odchodzilem z firmy dostalem swiadectwo pracy oraz posiadalem podpisana
    obiegowke takze przez ksiegowosc(obiegowka powinna lezec w firmie).
    W zeszlym tygodniu dostalem wezwanie pisemne z firmy abym w terminie 7 dni
    zaplacil zalega kwote ... ble ...ble ... na konto take i takie w przecinym
    wypadku firma podejmie kroki prawne.
    I teraz mam pytanie czy jesli odchodzac z firmy kiedy dostalem do reki
    swiadectow pracy nie powinno to znaczyc ze jestem z firma rozliczony?
    Poradzcie mi czy prawo nie stoi po mojej stronie.

    pozdr.
    Miner

  • 2. Data: 2004-03-03 21:08:58
    Temat: Re: dziwna sytuacja
    Od: "poilkj" <l...@d...invalid>

    "Miner" <m...@n...pl> wrote in message

    > Poradzcie mi czy prawo nie stoi po mojej stronie.

    A jesteś im winny, czy nie?
    Jeśli tak to oddaj.

  • 3. Data: 2004-03-03 21:10:25
    Temat: dziwnu jest ten swiat
    Od: "kii" <h...@g...pl>

    ale co?
    rozumiem ze chcesz firme oszukac i nie oddac 200zl
    ktore pozyczyles
    I prosisz nas o porade jak to zrobic...
    Bo to czy jestes formalnie rozliczony to sie nie liczy.
    Gdybys mial honor to... ech po co ja to pisze i tak nie zrozumiesz.
    TT

  • 4. Data: 2004-03-03 21:10:45
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Użytkownik "Miner" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > swiadectow pracy nie powinno to znaczyc ze jestem z firma rozliczony?
    > Poradzcie mi czy prawo nie stoi po mojej stronie.

    Prawo "stoi" po stronie uczciwych.

    Świadectwo pracy należy wydać pracownikowi w ostatnim dniu zatrudnienia
    bez względu na rozliczenie lub nierozliczenie się pracownika z
    pracodawcą z pobranych narzędzi, urządzeń czy pieniędzy i pracodawca
    wywiązał się z tego obowiązku.

    Pobraną zaliczkę należy jak najszybciej zwrócić, aby nie narażać się na
    dodatkowe koszty (odsetki, koszt zastępstwa procesowego w sądzie itp.).
    Ponadto jest to sprawa honorowa.

    Pozdrawiam

    wa

  • 5. Data: 2004-03-03 21:15:38
    Od: "Miner" <m...@n...pl>

    Nie wytlumaczylem wam jednej rzeczy,
    oczywiscie wiem ze powinienem oddac ta kwote,
    ale ta firma oszukala mnie tyle razy ze sam nie jestem w stanie policzyc.
    Mowiac krotko chce im zagrac na nosie.

    Pozdr.

  • 6. Data: 2004-03-03 23:38:33
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 3/3/2004 10:10 PM, waczek wrote:

    > Witam,
    >
    > Użytkownik "Miner" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    [...]
    > Prawo "stoi" po stronie uczciwych.

    Niestety, nie - znam sprawę, w której sekretarka pobrała zaliczek na
    kilka tysięcy, próbowała je "rozliczyć" rachunkami za batony czekoladowe
    - pracodawca po wywaleniu poszedł do sądu, a ten powiedział, że niech
    się ... (tzn. tak nie powiedział dosłownie, tylko oddalił powództwo) -
    bo to pracodawca jest odpowiedzialny za nalezyta staranność, więc jak
    nie dbał o terminowe i nalezyte rozliczanie zaliczek, to niech się ...

    Pzdr: Catbert

  • 7. Data: 2004-03-04 08:18:40
    Od: "Przemo P" <p...@o...pl>

    > W lutym 2002 roku jeszcze gdy pracowalem wzialem zaliczke w wysokosci 200
    zl

    był jakiś druczek KW odnośnie zaliczki? jakieś podpisane odebranie czy tylko
    tak?
    Pozdrawiam
    Przemo