  • 1. Data: 2004-03-02 10:24:49
    Temat: dwoje dzieci - utrata alimentow ...
    Od: "sara" <s...@N...ab.cc.pl>

    Witam,
    Mam ogromna prosbe o podpowiedz
    otrzymuje alimenty wyplacane przez zaklad pracy
    "moj byly" dzis poinformowal mnie ze jego pensje zajal komornik z innego
    tytulu
    i prawdopodobnie nie otrzymam alimentow
    alimenty sa podstawowym zrodlem naszego utrzymania co powinnam zrobic
    dzis jest 2 marca alimenty otrzymywalam kazdego 10 danego miesiaca
    bardzo prosze o pomoc

    sara

  • 2. Data: 2004-03-02 16:19:06
    Temat: Re: dwoje dzieci - utrata alimentow ...
    Od: xmarcel <x...@l...czasopisma.pl>

    dnia wto 2. marca 2004 11:24 , osobnik podajacy sie za sara byl laskaw
    napisac:

    > otrzymuje alimenty wyplacane przez zaklad pracy

    w jaki to sposob??

    --
    pozdrawiam, xmarcel

    przed zastosowaniem zweryfikuj moje tezy
    w adresie: lub.czasopisma = gazeta

  • 3. Data: 2004-03-03 01:03:19
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > otrzymuje alimenty wyplacane przez zaklad pracy
    > "moj byly" dzis poinformowal mnie ze jego pensje zajal komornik z innego
    > tytulu i prawdopodobnie nie otrzymam alimentow

    witaj.
    bzdury plecie ten Twoj byly :)

    (kodeks pracy) Art. 87.
    § 1. Z wynagrodzenia za pracę - [ciach] - podlegają potrąceniu tylko
    następujące należności:
    1) sumy egzekwowane na mocy tytułów wykonawczych na zaspokojenie
    świadczeń alimentacyjnych,
    2) sumy egzekwowane na mocy tytułów wykonawczych na pokrycie należności
    innych niż świadczenia alimentacyjne,
    [ciach]

    § 2. Potrąceń dokonuje się w kolejności podanej w § 1.

    oznacza to, iz najpierw alimenty a dopiero pozniej inne naleznosci, jesli
    jeszcze cos zostanie, bo sa ograniczenia i komornik nie moze wszystkiego
    zajac. cos musi Twojemu bylemu zostawic :)

    pozdr.
    marcin

  • 4. Data: 2004-03-03 16:39:00
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "bd" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jeszcze cos zostanie, bo sa ograniczenia i komornik nie moze wszystkiego
    > zajac. cos musi Twojemu bylemu zostawic :)

    Tak, ale...
    z postu nie wynika, czy chodzi o alimenty zasądzone sądownie czy też
    świadczone dobrowolnie. I nie rozumiem dlaczego wypłaca je zakład pracy a
    nie idą przez komornika. Wszystki to jaieś niejasne. W każdym razie gdyby
    były zasądxzone to mają pierwszenństwo w egzekucji.

    )_____________
    RF

  • 5. Data: 2004-03-03 17:26:10
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Falkenstein wrote:
> [...]
    > świadczone dobrowolnie. I nie rozumiem dlaczego wypłaca je zakład pracy a
    > nie idą przez komornika. Wszystki to jaieś niejasne.

    art.88 kodeksu pracy?

    KG

  • 6. Data: 2004-03-04 06:29:48
    Od: "Monika" <y...@w...pl>

> [...]
    > nie idą przez komornika. Wszystki to jaieś niejasne. W każdym razie gdyby
    > były zasądxzone to mają pierwszenństwo w egzekucji.

    Bo komornicy tak wlasnie robia - najlepsza osoba to ta, ktora ma stala
    prace. Wysylaja po prostu informacje do zakladu pracy o koniecznosci
    wysylania czesci wynagrodzenia do niego z koniecznoscia robienia sprawozdan
    raz na kwartal. Oczywiscie nic za to nie placac firmie, ktora ponosi koszty
    przelewow itd. a on bierze za to prowizje :))))
    swietny uklad :)))
    pozdr :))) Monika