    From: XYZet <l...@N...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: dowod osobisty a komisja wojskowa
    Date: Thu, 15 Jan 2004 17:35:00 +0100

    Witam

    Niemal 19 wiosen za mna i skutecznie wymiguje sie od wyrobienia sobie
    dowodu osobistego. Jest on mi totalnie, zupelnie niepotrzebny, jako ze
    mam paszport jak i prawo jazdy, ktore nosze zawsze przy sobie. Jedyne
    dodatkowe informacje na dowodzie osobistym to o ile wiem.. numer dowodu
    osobistego...

    Na tzw wstawce do wojska straszyli mnie, ze mam wyrobic sobie dowod na
    komisje lekarske ktora odbedzie sie marzec-kwiecien, bo jakas kare bede
    placic (jaka nie uscilono - ale o karach sie juz nasluchalem i rzekomch
    terminach do kiedy to trzeba wyrobic dowod osobisty). Dzisiaj listem
    poleconym ojczyzna sie o mnie upomniala - komisja lekarska juz 15
    lutego. Chcialem odpuscic juz walke z ludzmi mamroczacymi na widok
    prawa jazdy zamiast dowodu wiec pstryknalem fotki i jazda do urzedu.
    Niestety jak sie okazalo niedoczytalem druczka i nie wzialem ze soba
    skroconego odpisu aktu urodzenia. Tak sie sklada, ze mam za soba
    przeprowadzke o pareset kilometrow i zdobycie takiego odpisu droga
    listowna zajmie tyle czasu, ze dokumentu na 100% nie zdaza mi wyrobic
    przed komisja.

    Mam zatem pare pytan:

    - czy urzednikom wstarczy faks/xero odpisu aktu urodzenia czy musi to
    byc orginal (tj. orginalna kopia wydana przez urzad) wydany przez urzad
    miasta?

    - czy rzeczywiscie istnieje jakas kara za niewyrobienie dowodu
    osobistego przy okazji komisji lekarskiej? Przeciez mam dwa dokumenty
    posiadajace dokladnie te same dane co dowod wiec z ustalaniem tozsamosci
    nie ma problemu. Jezeli taka kara istnieje to jaka to jest kwota? Nikt
    nigdy mnie nie upominal, zebym sobie taki dokument sprawil, prucz tej
    wstawki, acz wtedy padla inna data komisji lekarsiej.

    Dodatkowo pani w urzedzie mi powiedziala, ze bede musail zlozyc jakies
    oswiadczenie, dlaczego tak pozno wyrabiam dowod. Jezeli od tego zalezy,
    czy wlepia mi ew. kare czy nie, to co tam napisac? Prawde (uznalem
    wyrabianie dowodu za bezcelowe) bo moga sprawdzac, czy tez lgac (klopoty
    finansowe, problem ze sprowadzeniem odpisu, list zaginal bla... bla...
    bla...)?

    pozdrawiam

    LLothar