  • 1. Data: 2002-02-04 10:22:09
    Temat: dokumenty_zakup mieszkania
    Od: "Marcin" <0...@w...pl>

    Z jakimi dokumentami sprzedający powinien się zgłosić do Notariusza celem
    sporządzenia umowy sprzedaży mieszkania własnościowego spółdzielczego bez
    założonej hipoteki. Prosiłbym o parę słów komentarza

  • 2. Data: 2002-02-04 10:57:20
    Temat: Re: dokumenty zakup mieszkania
    Od: <g...@p...onet.pl>

    > Z jakimi dokumentami sprzedający powinien się zgłosić do Notariusza celem
    > sporządzenia umowy sprzedaży  mieszkania własnościowego spółdzielczego bez
    > założonej hipoteki. Prosiłbym o parę słów komentarza

    -przydział mieszkania
    -dokument o przekształceniu na własnościowe spółdzielcze
    -zaświadczenie ze spółdzielni celem przedłożenia u notariusza przy sprzedaży (w
    spółdzielni wiedzą co to ma być)
    -zaświadczenie z administracji o niezaleganiu z opłatami
    -ostatnie rachunki za światło, telefon, ew. gaz jak jest licznik
    -zaświadczenie, że w lokalu nikt nie jest zameldowany
    Przynajmniej taką informację uzyskałam w agencji, że te dokumenty będą
    potrzebne do sporządzenia aktu notarialnego sprzedaży mieszkania, a sama
    właśnie sprzedaję własnościowe spółdzielcze.
    Pozdrawiam
    godbar

  • 3. Data: 2002-02-04 12:53:51
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    <g...@p...onet.pl> wrote in message

    > -przydział mieszkania

    Tak.

    > -dokument o przekształceniu na własnościowe spółdzielcze

    nie o przeksztalceniu, lecz ze jest "wlasnosciowe".
    nikogo nie powinno obchodzic przeksztalcanie, lecz czy jest Pan
    wlaascicielem tego,
    co Pan sprzedaje (i czy to jest to) - a sprzedaje sie tu
    "wlasnosciowe prawo do mieszkania spoldzielczego"
    i zaswiadczenie O TYM musi byc.

    > -zaświadczenie ze spółdzielni celem przedłożenia u notariusza przy
    sprzedaży (w
    > spółdzielni wiedzą co to ma być)

    No wlasnie, wiedza.
    lecz lepiej wie notariusz. On Panu wytlumaczy, gdybvy spoldzielnia nie
    wiedziala.

    > -zaświadczenie z administracji o niezaleganiu z opłatami

    tak.

    > -ostatnie rachunki za światło, telefon, ew. gaz jak jest licznik

    To wg panstwa uznania.
    Ja tam telefon przenioslem do nowego mieszkania i nikogo nie obchodzily
    rachunki.
    Rowniez zaswiadczenie o oplaceniu do "wskazanego stanu licznika"
    wystarczylo.

    > -zaświadczenie, że w lokalu nikt nie jest zameldowany

    calkowicie zbyteczne.
    Co wiecej - jak sprzedac mieszkanie, w ktorym sie mieszka,
    i wymeldowac sie WCZESNIEJ - przeciez to "poswiadczeniw nieprawdy".
    A jak sie ktos wymelduje, wyprowadzi, a klient powie - przepraszam,
    ale znalazlem lepsze... ?

    > Przynajmniej taką informację uzyskałam w agencji, że te dokumenty będą
    > potrzebne do sporządzenia aktu notarialnego sprzedaży mieszkania, a sama
    > właśnie sprzedaję własnościowe spółdzielcze.

    "spoldzielcze prawo do mieszkania"...
    A jak Pani chce, to moze Pani nawet przekazac w prezencie mieszkanie liczac,
    ze czlowiek kiedys zaplaci.

    > Pozdrawiam
    > godbar

    Pozdrawiam

    Boguslaw.

  • 4. Data: 2002-02-04 13:39:58
    Od: <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > i wymeldowac sie WCZESNIEJ - przeciez to "poswiadczeniw nieprawdy".
    > A jak sie ktos wymelduje, wyprowadzi, a klient powie - przepraszam,

    To rzeczywiście coś nie tak, ale tak mi powiedzieli w agencji! Z tym, że
    najpierw podpisuję (przynajmniej taki mam zamiar) umowę przedwstępną z
    warunkami dotyczącymi niewywiązania się z umowy. Co jednak nie zmienia faktu,
    że z tym wymeldowaniem coś nie tak.

    > "spoldzielcze prawo do mieszkania"...
    > A jak Pani chce, to moze Pani nawet przekazac w prezencie mieszkanie liczac,
> [...]

    Wcale nie chcę przekazać komuś w prezencie mieszkania, i w związku z tym mam
    prośbę o przeczytanie mojego postu: "zameldowanie przy sprzedaży mieszkania".
    Może Pan coś i w tej kwesti?
    Pozdrawiam
    godbar

  • 5. Data: 2002-02-04 14:15:26
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

> [...]
    >i wymeldowac sie WCZESNIEJ - przeciez to "poswiadczeniw nieprawdy".
    >A jak sie ktos wymelduje, wyprowadzi, a klient powie - przepraszam,

    IMHO to jakaś informacja o tym, czy nie jest tam jeszcze
    przypadkiem zameldowana jakaś daleka ciocia czy kuzyn chyba nie
    jest taka całkiem zbyteczna.

    PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 6. Data: 2002-02-05 08:25:29
    Od: "Marcin" <0...@w...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > i wymeldowac sie WCZESNIEJ - przeciez to "poswiadczeniw nieprawdy".
    > A jak sie ktos wymelduje, wyprowadzi, a klient powie - przepraszam,

    Wymeldowanie oraz stosowne zaświadczenie zbywający przedstawia przed
    podpisaniem
    umowy przenoszącej własność

    A co by się stało gdyby osoba sprzedająca się nie wymeldowała oraz osoby z
    nią zamieszkałe i uprawnione (przydział) do przebywania w lokalu ?

    przydziału