  • 1. Data: 2004-04-19 09:23:52
    Temat: [długie] nieuczciwy właściciel mieszkania
    Od: "Karmakoma" <k...@g...pl>

    Szanowni Grupowicze,

    Mam problem z właścicielem mieszkania, które wynajmowałam. Proszę o pomoc,
    bo naprawdę nie wiem, co mam robić, by odzyskać pieniądze.

    Sprawa wygląda następująco:

    Od sierpnia 2003 do lutego 2004 wynajmowałyśmy z koleżanką mieszkanie w
    Warszawie. Podpisałyśmy z właścicielem umowę najmu. W umowie czynsz został
    określony na 600 zł plus opłaty za ewentualne użuytkowanie tv kablowej,
    telefonu, opłaty za energię i gaz. Stany liczników energetycznych, gazowych,
    wodomierze zostały spisane na dzień 2 sierpnia 2003. Właściciel postawił
    sprawę następująco: umowa opiewa na 600 zł, ale płacicie 1200 zł, bo jeśli
    chcecie mieć w umowie prawdziwą sumę, to podniosę Wam czynsz do 1300+opłaty.
    Dodatkowo właściciel pobierał od nas (zgodnie z treścią umowy) 194 zł
    miesięcznie jako ryczałt na wodę i CO ( z czego miał sie rozliczyć jak
    przyjdą rachunki ze spółdzielni). Zgodnie z umową wpłaciłyśmy też kaucję w
    wysokości 1200 zł. Kaucja miała być zwrotna po rozliczeniu się i opuszczeniu
    mieszkania.

    Przez cały ten okres wynajmu właściciel robił różne dziwne zagrania -
    przychodziły do nas jego niezapłacone rachunki za telefon komórkowy,
    wezwania z sądu, wezwania do zapłaty ze spółdzielni (jak sie okazało od co
    najmniej pół roku przed podpisaniem umowy w ogóle nie płacił czynszu do
    spółdzielni, mimo, że zgodnie z umową było to jego obowiązkiem). Koleżanka
    prosiła także o odłączenie telefonu stacjonarnego kilkakrotnie, czego nie
    zrobił i zapewniał nas, ze owszem, zrobił.

    W efekcie miałyśmy dość tych jego dziwnych zachowań ( i mozliwej wizyty
    komornika) i podjęłyśmy decyzję o wyprowadzce. Termin wyprowadzki został
    ustanowiony na 1 marca 2004. Zgodnie z umową złożyłyśmy wypowiedzenie
    3-miesięczne (wysłane za potwierdzeniem odbioru).

    I od tego momentu zaczęły się schody. Jak sie okazało facet nie chce nam
    zwrócić kaucji, mimo, ze mieszkanie zostało mu zwrócone w stanie
    niepogorszonym (klucze niestety oddane). Dokonaliśmy rozliczenia (wraz z
    właścicielem). Okazało sie, ze facet musi nam zwrócić ok. 600 zł każdej.
    Facet od marca uchyla sie od płacenia, mimo, że zgodnie z umową miał przelać
    należny nam zwrot kaucji na nasze konta.

    Co w tej sytuacji zrobić? Napastowanie telefoniczne i mailowe juz nie
    działa...

    Zwrócić sie do sądu? Ile by nas to mogło kosztować? Jak to zrobić - jestem
    całkowicie zielona, jeśli chodzi o takie sprawy...

    A moze zawiadomić urząd skarbowy (umowa opiewała na inną kwotę niz facet od
    nas pobierał - co mozemy udowodnić - dowody przelewów)? facet prawdopodobnie
    nie płacił podatku...

    Pomocy, proszę...

    Zdesperowana i w ciezkiej sytuacji finansowej,

    Karmakoma.

  • 2. Data: 2004-04-19 10:31:00
    Temat: Re: [długie] nieuczciwy właściciel mieszkania
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Karmakoma" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    moze sprobujcie go postraszyc, ze jezeli nie odda wam kasy to pojdziecie do
    skarbowki i go delikatnie mowiac zadenoncjujecie, ze wymusil na was placenie
    sumu 2 razy wiekszej niz ta na umowie, i do spoldzielni ze nie placi czynszu
    a wynajmuje mieszkanie, no i oczywiscie zrobcie to jesli bedzie robil
    problemy

    mysle ze urzad skarbowy chetnie sie tym zainteresuje i to on bedzie go
    scigal, a wy co najwyzej bedziecie swiadkami, jak bedzie uparty to kasy nie
    odzyskacie, ale satysfakcja gwarantowana

  • 3. Data: 2004-04-19 10:32:10
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > A moze zawiadomić urz?d skarbowy (umowa opiewała na inn? kwotę niz facet od
    > nas pobierał - co mozemy udowodnić - dowody przelewów)? facet prawdopodobnie
    > nie płacił podatku...

    To jest bron obustronna. Ale jesli chodzi o kaucje, to mozesz sprobowac
    nakierowac na to US. Ale to i tak nie spowoduje, ze odzyskasz pieniadze.

  • 4. Data: 2004-04-19 11:35:55
    Od: o...@o...pl

> [...]
    > nie płacił podatku...
    >
    > Pomocy, proszę...
    >
    > Zdesperowana i w ciezkiej sytuacji finansowej,

    Powiedzcie mu że jak nie dostaniecie kaucji to zgłosicie oszustwo
    (1200/600pln) do urzędu skarbowego i poświadczycie sami o tym jak będzie
    trzeba i us dowali mu taką karę że się nie pozbiera, jak gość ma odrobine
    oleju w głowie to na to pójdzie jak nie to zróbcie to!!

  • 5. Data: 2004-04-19 12:09:53
    Od: "RUff" <r...@p...onet.pl>

    He he może i by wam oddał tę kasę , ale on nie ma z czego , dlatego na kase
    nie liczcie a skarbówka nic mu nie zrobi bo go nie znajdzie .

  • 6. Data: 2004-04-19 12:35:52
    Od: "Karmakoma" <k...@g...pl>

    Użytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości
    > Karmakoma wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Odpusc...
    >
    > Trzeba bylo po wypowiedzeniu przestac placic..
    > Teraz prawdopodobnie mozesz jeszcze poniesc koszty...
    > a pieniedzy nie zobaczysz

    jakbym po wypowiedzeniu przestala placic to przyszedlby jakby mnie nie bylo
    i wymienil zamki...

    pzdr.

    K.

  • 7. Data: 2004-04-19 12:37:52
    Od: "Karmakoma" <k...@g...pl>

    Użytkownik "RUff" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > He he może i by wam oddał tę kasę , ale on nie ma z czego , dlatego na
    kase
    > nie liczcie a skarbówka nic mu nie zrobi bo go nie znajdzie .

    facet kase MA - ma 5 mieszkan ( w tym 2 apartamenty) w wwie. zyje wylacznie
    z wynajmu, nie ma stalej pracy.. dlatego ja widzialabym szanse na odzyskanie
    pieniedzy..

    poza tym wiem, gdzie rzeczywiscie mieszka i ma zameldowanie (wpisal to w
    umowie i wiem, ze poczte z tego msca tez odbiera - poswiadczenbie odbioru
    wypowiedzenia bylo przez niego podpisane, a zaadresowane wlasnie na to msce)

    pzdr.

    K.

  • 8. Data: 2004-04-19 12:41:56
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Karmakoma wrote:

    [...]

> [...]

    Odpusc...

    Trzeba bylo po wypowiedzeniu przestac placic..
    Teraz prawdopodobnie mozesz jeszcze poniesc koszty...

    Boguslaw

  • 9. Data: 2004-04-19 16:55:06
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <M...@n...task.gda.pl>, KrzysiekPP wrote:

    > To jest bron obustronna.

    Dlaczego?

    Renata

  • 10. Data: 2004-04-19 20:19:50
    Od: "Flyte" <f...@o...pl>

    Wlasciwie mam identyczna sytacje. Wlasciciel upiera sie ze zobowiazalismy sie
    na koniec wykonac remont (?!!) i nie chce oddac kaucji. Postraszylem go US, a
    on na to ze tez bede mial problemy, bo nie bylem zameldowany.
    Czy ktos wie jaki moze byc skutek niezameldowania sie? Z tego co zdazylem sie
    dowiedziec, nadal obowiazuje prawo z 71 roku i taki obowiazek istnieje.