  • 1. Data: 2017-11-24 03:12:58
    Temat: deklaracja FATCA
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam
    Juz chyba bylo. Deklaracja niebycia rezydentem podatkowym USA.
    Coz za kretynizm. Moze od razu zlozyc deklaracje ze nie jest sie
    rezydentem Burkina Faso, Burundi, Wysp Dziewiczych, i prawie 200 innych
    krajow?
    A tak powaznie - czy to jest zgodne z prawem? Tzn. czy ten przepis jest
    na pewno zgodny z polskim prawem? Ktos to w ogole zaskarzal?
    --
    TA

  • 2. Data: 2017-11-24 17:00:01
    Temat: Re: deklaracja FATCA
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-11-17 o 03:12, T...@s...in.the.world pisze:
> [...]
    > A tak powaznie - czy to jest zgodne z prawem? Tzn. czy ten przepis jest
    > na pewno zgodny z polskim prawem? Ktos to w ogole zaskarzal?

    Polska podpisała taką umowę z USA i wprowadzili to do polskiego prawa.
    Na ile to sensowne? Moim zdaniem średnio. Jeśli już ktoś się uprze
    schować w Polsce nielegalne środki pochodzące z USA, to przecież
    złożenie oświadczenia akurat będzie najmniejszym problemem. Po za tym ja
    przykładowo nie znam prawa USA w takim stopniu, by jednoznacznie
    stwierdzić, że nie podlegam tam opodatkowaniu - choć nigdy tam nie
    byłem. Korzysta się z różnych usług przez Internet i skąd ja mam
    wiedzieć, czy która z nich nie wywołuje jakiś skutków podatkowych w USA?

  • 3. Data: 2017-11-24 17:31:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    >Polska podpisała taką umowę z USA i wprowadzili to do polskiego
    >prawa.
    >Na ile to sensowne? Moim zdaniem średnio.

    Pamietasz jakie byly alternatywy :-)

    J.

  • 4. Data: 2017-11-24 23:47:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <T...@s...in.the.world>
    T...@n...news.atma
    n.pl

    > A tak powaznie - czy to jest zgodne z prawem? Tzn. czy ten przepis
    > jest na pewno zgodny z polskim prawem? Ktos to w ogole zaskarzal?

    Nie wiem, ale chcę napisać coś innego -- można zmusić bank do
    zbierania takich informacji, ale nie można zmusić banków do
    informowania klientów tychże banków o zmianie filozofii ;)
    numeracji rachunków ZUSowych...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. danutac.oferty-kredytowe.pl .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;' leszekc.w.tkb.pl/danutac .;\|/......

  • 5. Data: 2017-11-25 00:04:42
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/23/2017 8:12 PM, T...@s...in.the.world wrote:
    > A tak powaznie - czy to jest zgodne z prawem?

    No jest.
    Polska ustawa przegłosowana w polskim Sejmie opublikowania w urzedowym
    dzienniku ustaw.

    Tzn. czy ten przepis jest
    > na pewno zgodny z polskim prawem? Ktos to w ogole zaskarzal?

    Jak widać nikt nie zaskarżył do tej pory.

  • 6. Data: 2017-11-26 04:22:53
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/23/2017 8:12 PM, T...@s...in.the.world wrote:
    > Juz chyba bylo.

    faktycznie, chyba było i chyba byles juz na wszystkich grupach.
    I jakis rok za pozno.
    Moze jednak poszukasz w archiwum gdzie nawet linki do ustaw podawałem.

  • 7. Data: 2017-11-27 13:31:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    de1.news.atman.pl...
> [...]
    >Coz za kretynizm. Moze od razu zlozyc deklaracje ze nie jest sie
    >rezydentem Burkina Faso, Burundi, Wysp Dziewiczych, i prawie 200

    A tak swoja ... umowa dziala w obie strony, czy Amerykanin w swoim
    banku deklaruje, ze nie jest osoba polską, niemiecką, francuską,
    włoską, belgijską, ... i z kim tam jeszcze umowe podpisali ?

    J.

  • 8. Data: 2017-11-27 20:10:41
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2017-11-24 o 03:12, T...@s...in.the.world pisze:
> [...]
    > A tak powaznie - czy to jest zgodne z prawem? Tzn. czy ten przepis jest
    > na pewno zgodny z polskim prawem? Ktos to w ogole zaskarzal?

    IMO jesli nie ma symetrii, a zapewne nie ma, raczej nie sądze by New
    Hampshire, gdzie nie ma obowiązkowego OC i badań technicznych pojazdów,
    ludzie dali sie zmuszać do pisania osiwadczen ze nie mają z Polską nic
    wspólnego, to jest to do uwalenia w TK. Tyle, ze TK nie ma.

    --
    @foe_pl

  • 9. Data: 2017-11-27 20:13:03
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2017-11-27 o 13:31, J.F. pisze:
> [...]
    > deklaruje, ze nie jest osoba polską, niemiecką, francuską, włoską,
    > belgijską, ... i z kim tam jeszcze umowe podpisali ?

    to jest podobna filozofia jak ACTA, tam też nie bylo symetrii, USA
    zalożyło z góry, ze w USA nikt np. polskiej muzy piracić nie będzie ;)

    --
    @foe_pl

  • 10. Data: 2017-12-29 11:43:24
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <ova8ia$2s5$3@dont-email.me>, witek <w...@g...pl>
    wrote:

> [...]
    > dzienniku ustaw.
    >

    > Tzn. czy ten przepis jest
    > >
    > Jak widać nikt nie zaskarżył do tej pory.

    Mam na mysli jakichs rzecznikow. Tylko ktorego? Sam sie przeciez nie
    bede skarzyl...
    --
    TA