  • 1. Data: 2002-12-30 08:27:53
    Temat: dane osobowe - tajne?
    Od: "Anka" <a...@p...onet.pl>

    ostatnio moja kolezanka miala dosc nietypowa sytuacje.kierowca Poloneza
    wymusil pierwszenstwo /tak to okreslila policja/ przed pieszym i
    jednoczesnie wskutek hamowania pochlapał błotem śniegowym jej odzież. Został
    ukarany mandatem karnym. koleżanka jednak chciała, zwrócic się do tego
    kierowcy o poniesienie kosztów pralnia odzieży. poprosiła policjanta o
    przekazanie jego danych osobowych, ten odmówił zasłaniajac sie ustawą o
    ochronie danych osobowych.i tu jest własnie pytanie: a w zasadzie pytania/
    1. czy w takiej sytuacji można domagać sie od policji podania danych
    osobowych sprawcy wykroczenia - jesli się jest pokrzywdzonym?
    2. i drugie - może bardziej sytuacja teoretyczna / ale chyba zdarzająca
    się/. przejeżdżający samochód chlapie moje ubranie, ja zapisuje nr
    rejestracyjne tego pojazdu. czy moge iść np. na policję lub do wydziału
    komunikacji i prosić o dane właściciela pojazdu?jeśli nie - to w jaki
    oficjalny sposób mogę takie dane zdobyć/bo np. chcę założyć sprawę cwyilną,
    a nie mam danych pozwanego/?

    dziękuję z góry za pomoc
    anka