  • 1. Data: 2003-05-06 14:04:19
    Temat: czy referendum bedzie wiazace?
    Od: "Sasza" <s...@p...onet.pl>

    Bo cos mi sie obilo o uszy, ze nie do konca.

  • 2. Data: 2003-05-07 00:38:06
    Temat: Re: czy referendum bedzie wiazace?
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Sasza" napisał w wiadomości news:b98fg3$9t9$1@news.onet.pl...
    > Bo cos mi sie obilo o uszy, ze nie do konca.

    zależy od frekwencji, jeżeli będzie wyższa niż 50 % to referendum
    będzie wiążące

  • 3. Data: 2003-05-07 19:44:35
    Od: "Sasza" <s...@p...onet.pl>

    OK, a jak sie spelnia najgorsze sny premiera i przyjdzie 49%, albo mniej, to
    co wtedy?

  • 4. Data: 2003-05-07 20:47:47
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Sasza" napisał w wiadomości news:b9bnp3$8rl$1@news.onet.pl...
    > OK, a jak sie spelnia najgorsze sny premiera i przyjdzie 49%, albo mniej,
    > co wtedy?

    wtedy są 2 możliwości:

    1) nie wchodzimy do UE

    2) zgodnie z art. 75 ustawy o referendum w przypadku gdy wynik referendum
    będzie niewiążący Sejm może ponownie zadecydować o trybie wyrażenia
    zgody na ratyfikację tej umowy

    Drugie rozwiązanie jest bardziej prawdopodobne, wtedy raczej panowie
    posłowie zdecydowaliby się na przepychanie umowy akcesyjnej przez parlament,
    chociaż teoretycznie jest możliwe, że będzie 2 referendum.