  • 1. Data: 2018-08-09 10:25:29
    Temat: czy prawo jazdy jest dowodem tozsamosci?
    Od: s...@g...com

    Witam.
    Ostatnio wdalem sie w dyskusje nt. akceptowalnych dowodow tozsamosci (nota bene:
    dyskusja byla o legitymowaniu ludzi przy sprzedazy piw bezalkoholowych swoja droga).
    Tak czy siak otrzymalem linka do wiki

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Dokument_to%C5%BCsamo%
    C5%9Bci

    "W Polsce prawo jazdy nie jest dokumentem tożsamości, podobnie jak książeczka
    wojskowa."

    Czy ktos moglby to zweryfikowac? "na chlopski rozum" kazdy oficjalnie wydany dokument
    ze zdjeciem oraz imieniem i nazwiskiem (oraz data urodzin, dla weryfikacji wieku)
    jest dokumentem potwierdzajacym tozsamosc...

    pozdrawiam
    SG

  • 2. Data: 2018-08-09 11:18:08
    Temat: Re: czy prawo jazdy jest dowodem tozsamosci?
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Może i nie jest, ale np. na poczcie działa.

    -----

  • 3. Data: 2018-08-09 12:38:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09-08-18 o 10:25, s...@g...com pisze:
> [...]
    > wydany dokument ze zdjeciem oraz imieniem i nazwiskiem (oraz data
    > urodzin, dla weryfikacji wieku) jest dokumentem potwierdzajacym

    Dowodem potwierdzającym tożsamość będzie to, co w oczach osoby chcącej
    ją potwierdzić będzie wystarczające. Urzędy mają swoje przepisy. Te
    czasem prawo jazdy dopuszczają (np. kontrola drogowa), a czasem nie.
    Bank ma regulamin i kiedyś w BPH mogłeś posłużyć się tylko dowodem
    osobistym, którego numer był w systemie albo taką specjalną kartą
    klienta wydawaną przez bank. Zmienić numer można było tylko w
    macierzystym oddziale. Pod koniec działania tego banku można było
    jeszcze swoją tożsamość odbitką linii papilarnych potwierdzić, ale jak
    przejął ich ALIOR, to poszło to w "niepamięć".

    Jeśli chodzi o sklep i sprzedaż alkoholu, no to też pozostaje kwestia
    pracownika sklepu. Przepis mówi, że nie może sprzedać nieletniemu i nie
    przychodzi mi do głowy żaden przepis, który by określał, jak ma to
    zrobić. W odniesieniu do osób oczywiście dorosłych przecież w ogóle nikt
    o dowód osobisty nie pyta. Przy młodszych domagają się dowodu
    osobistego, ale często nawet nie rzucą okiem na rocznik, a przecież już
    dawno nie jest tak, ze dowód osobisty dostaje się w wieku 18 lat. Widuję
    teraz po sklepach takie tabliczki z wyjaśnieniem, że wygląd może być
    mylący i dlatego legitymują przy zakupie alkoholu.

  • 4. Data: 2018-08-09 18:37:14
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-08-09 o 10:25, s...@g...com pisze:
> [...]
    dokument ze zdjeciem oraz imieniem i nazwiskiem (oraz data urodzin, dla weryfikacji
    wieku) jest dokumentem potwierdzajacym tozsamosc...

    Według prawa nie jest. Jest dokumentem stwierdzającym posiadanie
    uprawnień do kierowania pojazdami określonej kategorii

    --
    Sonn

  • 5. Data: 2018-08-10 22:52:54
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

    W dniu 2018-08-09 o 10:25, s...@g...com pisze:
    > Ostatnio wdalem sie w dyskusje nt. akceptowalnych dowodow tozsamosci (nota bene:
    dyskusja byla o legitymowaniu ludzi przy sprzedazy piw bezalkoholowych swoja droga).

    ???

    Ciekawe... Czy mógłbyś podać jakiś link do tej dyskusji? (Chyba że to
    była dyskusja w realu a nie w Internecie, to rzecz jasna linku nie będzie).

    Czy przy sprzedaży mleka (np. 3,2%) sprzedawca też legitymuje kupujących?

    --
    P.

  • 6. Data: 2018-08-10 23:56:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10-08-18 o 22:52, PiotRek pisze:
> [...]
    > Czy przy sprzedaży mleka (np. 3,2%) sprzedawca też legitymuje kupujących?

    Pytanie jak bardzo oo było bezalkoholowe. Bo bezalkoholowe 2% nadal ma
    alkohol.

  • 7. Data: 2018-08-11 01:11:42
    Od: s...@g...com

    On Friday, 10 August 2018 22:56:31 UTC+1, Robert Tomasik wrote:

    > Pytanie jak bardzo oo było bezalkoholowe. Bo bezalkoholowe 2% nadal ma
    > alkohol.

    bezalkoholowe 2% to jest raczej "bezalkoholowe". OIDP alkoholowym napojem jest napoj
    z 0.5% (i wiecej) alkoholu.

    a tutaj link https://www.wykop.pl/link/4460875/lidl-odmowil-sprze
    dazy-piwa-bezalkoholowego-bo-klient-nie-chcial-pokaz
    ac-dowodu/

    milego czytania i jakby co za leczenie raka nie zwracam pieniedzy! :P

    SG

  • 8. Data: 2018-08-11 02:01:11
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

    W dniu 2018-08-11 o 01:11, s...@g...com pisze:
> [...]

    [...]

> [...]
    ac-dowodu/

    > milego czytania i jakby co za leczenie raka nie zwracam pieniedzy! :P

    Moim zdaniem osoba z Lidla, która wysmażyła taką odpowiedź, powinna
    zostać natychmiast zwolniona z pracy. Wspomniana kasjerka zresztą też.

    --
    P.

  • 9. Data: 2018-08-11 02:14:29
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2018-08-10 o 22:52, PiotRek pisze:

> [...]
    >
    > Czy przy sprzedaży mleka (np. 3,2%) sprzedawca też legitymuje kupujących?

    Powinien, bo w mleku są prawdopodobnie groźne bakterie!

    --
    animka

  • 10. Data: 2018-08-11 15:59:43
    Od: ń <ń@ń.ń>

    To tylko w Twoim sklepie, tam specjalnie zarażają po nocach.

    -----