  • 1. Data: 2004-07-06 10:55:17
    Temat: czy SM moze sprzedac mieszkanie?
    Od: "Jacek" <s...@g...pl>

    Witam,
    Podpisalem umowe ze SM. Mieszkanie mialo byc oddane na poczatku 2004 roku, a
    wiadomo, ze i do konca nie bedzie. W umowie mam zapis, ze moge odstapic od
    umowy w kazdej chwili, a SM zwroci pieniadze w przeciagu 3 miesiecy od daty
    zlozenia rezygnacji. Pytanie: czy SM moze sprzedac moje mieszkanie PO
    zlozeniu wniosku a PRZED wyplata pieniedzy?

    Z gory wiadomo, ze nie wyplaci ich po 3 miesiacach. Czy dopiero po 3
    miesiacach mozna kierowac sprawe do sadu? Wplacilem ok 80% wartosci
    mieszkania.

    Dzieki,

  • 2. Data: 2004-07-06 11:26:30
    Temat: Re: czy SM moze sprzedac mieszkanie?
    Od: "Soypolaco" <g...@N...e-wro.pl>

> [...]
    > zlozenia rezygnacji. Pytanie: czy SM moze sprzedac moje mieszkanie PO
    > zlozeniu wniosku a PRZED wyplata pieniedzy?

    Jak to sprzedac TWOJE mieszkanie jezeli jeszcze go nie dostales, tzn. nie
    przeniesiono wlasnosci (nie mozna pewnie bylo jej przeniesc, bo nie bylo
    wybudowane) ?. Wybudowane mieszkanie jest (bedzie) spoldzielni, a ty tylko
    bedziesz mial roszczenie o przeniesienie wlasnosci. Jezeli z niego nie
    skorzystasz to pozostaje ci odstapic od umowy. Odstepujac od niej umowa
    przestaje wiazac, a spoldzielnia robi co chce z JEJ mieszkaniem.

    > Z gory wiadomo, ze nie wyplaci ich po 3 miesiacach. Czy dopiero po 3
    > miesiacach mozna kierowac sprawe do sadu? Wplacilem ok 80% wartosci
    > mieszkania.

    Jezeli tak sie umowiliscie, ze zwroca po 3. miesiacach to tak. Dla sadu z gory
    wcale nie wiadomo, ze nie wyplaci po 3 miesiacach. Jezeli nie wyplaca
    rzeczywiscie to bedziesz mogl zadac odsetek ustawowych za opoznienie - kolo 12%
    w skali roku.

    konrad