  • 1. Data: 2006-06-29 21:23:59
    Temat: czesne za studia... brrr
    Od: "mick" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam następujący problem.
    Moja koleżanka po I-szym semestrze na studiach zaocznych zrezygnowala z
    daleszej edukacji, ale list z rezygnacją złożyła dopiero pod koniec marca.
    Uczelnia domaga się wpłaty pierwszej raty za II semestr.

    Wydaje mi sie ze uczelnia nie ma prawa żądać opałty za zajecia w ktorych Ona
    nie brala udzialu, co o tym myslicie???

    pozdrawiam.
    Mick

  • 2. Data: 2006-06-29 22:41:13
    Temat: Re: czesne za studia... brrr
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    mick wrote:
> [...]
    > Uczelnia domaga się wpłaty pierwszej raty za II semestr.
    >
    > Wydaje mi sie ze uczelnia nie ma prawa żądać opałty za zajecia w ktorych Ona

    Uczelnia gwarantowała jej miejsce na zajęciach a ona z dobrej własnej
    woli na te zającia po prostu nie chodziła.
    Pozostaj zapłacić.
    Płaci się za możliwość, a nie za fakt bycia na zajęciach.

  • 3. Data: 2006-06-30 05:38:11
    Od: Harry <U110936510538200_USUNTO_@_WYTNIJTO_neostrada.pl>

    to tak jak z biletem do kina ja kupuje go ale jak mnie nie bedzie na
    seansie to mi nikt kasy nie zwroci ;)

    --
    Pozdro
    Harry

  • 4. Data: 2006-06-30 06:34:05
    Od: "mick" <m...@p...onet.pl>

    Dzieki za porade, trzeba bedzie zaplacic.

    pzdr.

  • 5. Data: 2006-06-30 08:24:22
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    mick napisał(a):
    > Dzieki za porade, trzeba bedzie zaplacic.
    >
    > pzdr.

    zobacz co jest w umowie / regulaminie, jezeli wyrzucaja z uczelni po
    niezdanych egzaminach po I semsetrze to formalnie nie mialaby prawa
    uczeszczac na zajecia na drugim semestrze i >moim zdaniem< wowczas nie
    mieliby prawa zadac za niego oplaty.

    P.

    --
    Gość -"Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert -"Spotkałem się z opinią, że najskuteczniejszy jest środek d..y".

  • 6. Data: 2006-06-30 14:36:02
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Przemek R. wrote:

> [...]
    > niezdanych egzaminach po I semsetrze to formalnie nie mialaby prawa
    > uczeszczac na zajecia na drugim semestrze i >moim zdaniem< wowczas nie

    Gdyby ją formalnie skreślili to tak.
    Ale jej nie skreslili tylko ona sama przestała chodzić.

  • 7. Data: 2006-06-30 16:04:35
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Gdyby ją formalnie skreślili to tak.
    > Ale jej nie skreslili tylko ona sama przestała chodzić.

    a jezlei wpis na kolejny semsetr uzalezniony jest zaliczeniem
    poprzedneigo ?

    P.

  • 8. Data: 2006-06-30 18:13:03
    Od: m...@p...onet.pl

    > a jezlei wpis na kolejny semsetr uzalezniony jest zaliczeniem
    > poprzedneigo ?

    Ta uczelnia to AE w Katowicach, znalazłem coś takiego w regulaminie na stronie
    http://www.studenci.ae.katowice.pl/?contentid=2056, w § 17.1 jest napisane:

    "W stosunku do studenta, który nie zaliczył pierwszego semestru studiów, Dziekan
    wydaje decyzję o skreśleniu z listy studentów, a w sytuacjach szczególnych -
    decyzję o warunkowym zezwoleniu na podjęcie studiów w semestrze następnym."

    Tak więc wydaje mi się, że ta dziewczyna powinna zostać skreślona z listy
    studentów, a co za tym idzie nie powinna płacić za II semestr.

  • 9. Data: 2006-06-30 18:18:29
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    m...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    >
    > Tak więc wydaje mi się, że ta dziewczyna powinna zostać skreślona z listy
    > studentów, a co za tym idzie nie powinna płacić za II semestr.

    Jak wydedukowałeś, że ona nie zaliczyła I semestru?

  • 10. Data: 2006-06-30 18:20:56
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Przemek R. wrote:

    > a jezlei wpis na kolejny semsetr uzalezniony jest zaliczeniem
    > poprzedneigo ?
    >
    > P.

    Wpis na kolejny semestr z definicji jest uzależniony zaliczeniem
    poprzedniego.