  • 1. Data: 2005-07-24 17:58:11
    Temat: auto-sfałszowane papiery przez dealera
    Od: "Krystyna" <k...@W...pl>

    Witam serdecznie,
    chcialam sie Was poradzic w dosc nietypowej sprawie.
    Jestem od pol roku trzecim z kolei wlascicielem samochodu.
    Auto kupione bylo w Polsce w 1996 w autoryzowanym salonie, ktory zreszta
    istnieje do dzis.

    Przypadkiem niedawno sprawdzilam nr VIN w programie serwisowym. Pojawila sie
    tam informacja, ze auto zostalo wyprodukowane w pazdzierniku 1995 roku.
    W oryginalnym dowodzie zakupu jest jak byk:
    - data produkcji - 1996
    - data odprawy celnej (i tu ostry przekręt) - bylo 22.01.96 i zostalo na
    maszynie 01 przebite na 07.
    - data sprzedazy auta pierwszemu wlascicielowi- 24.07.96
    Dodatkowo na tabliczce znamionowej w komorze silnika jest wybita liczba "96"
    (ktorej tam zreszta byc nie powinno, inne informacje na tabliczce sa
    wypukle, a 96 jest wklęsłe).

    Wygląda na to, ze dealer chcial sie pozbyc starego rocznika i nie stracic(a
    zarobic).

    Co ja moge teraz z tym fantem zrobic ?
    Policja ? Prokuratura ? Walic do tego dealera czy od razu do przestawiciela
    producenta w Polsce, Europie ?

    Jakby nie bylo stracilam, bo kupilam rocznik 96 a okazalo sie, ze to 95.

    Mnie w sumie nie przeszkadza, ze w papierach widnieje data produkcji 1996,
    ale jesli bede chciala sprzedac auto, to moge miec problemy, bo dostep do
    programu serwisowego jest powszechny, a nawet na internecie jest mozliwosc
    sprawdzenia danych auta po nr VIN.

    Czy sprawa nie jest przedawniona ? Czy jako 3-ci wlasciciel mam prawo
    dochodzic sprostowania tych informacji i jakiegos odszkodowania od dealera?

    Poprzedni wlasciciele o tym nie wiedzieli (dobrzy znajomi).

    Co byscie zrobili ???

    Bardzo licze na odpowiedzi.
    Pozdrawiam, Krystyna

  • 2. Data: 2005-07-24 18:10:29
    Temat: Re: auto-sfałszowane papiery przez dealera
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Poprzedni wlasciciele o tym nie wiedzieli (dobrzy znajomi).

    Tak ... a powiadaja, ze Slonce krazy wokol Ziemii ;)

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2005-07-24 18:20:41
    Od: rhonda <w...@h...com>

    Krystyna wrote:

> [...]
    > tam informacja, ze auto zostalo wyprodukowane w pazdzierniku 1995 roku.
    > W oryginalnym dowodzie zakupu jest jak byk:

    Jest tak dlatego ze fabryki zamyka sie w sierpniu, pracownicy ida na
    wakacje, a w tym czasie tasme produkcyjna przygotowuje sie do nowego
    modelu na rok nastepny. Produkcja rusza we wrzesniu i od tego momentu
    mozna kupic auto z nowego, nastepnego rocznika, mimo ze do konca roku
    jest pare miesiecy.

    Wiec faktyczna data produkcji a rocznik to dwie rozne rzeczy. W numerze
    VIN ten rocznik jest zakodowany.

  • 4. Data: 2005-07-24 18:53:22
    Od: "R6" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krystyna" <k...@W...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > programu serwisowego jest powszechny, a nawet na internecie jest mozliwosc

    vin podaje rok modelowy danego auta
    date produkcji mozesz odczytac z kompa w serwisie
    pozdro:)

  • 5. Data: 2005-07-24 19:43:18
    Od: "Krystyna" <k...@W...pl>

    Użytkownik "R6" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > vin podaje rok modelowy danego auta
    > date produkcji mozesz odczytac z kompa w serwisie
    > pozdro:)

    To wlasnie program serwisowy podaje mi rok (95) i miesiac (10) produkcji a
    w rachunku widnieje rok produkcji 96. VIN tej marki podaje rok produkcji a
    nie rok modelowy.

    Pozdrawiam, Krystyna

  • 6. Data: 2005-07-24 19:55:45
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > To wlasnie program serwisowy podaje mi rok (95) i miesiac (10) produkcji a

    Jeszcze raz przeczytaj co napisal poprzednik ;)

    --
    Krzysiek, Krakow