  • Data: 2003-11-23 08:23:09
    Temat: art 86 kw - prowadzenie pojazdu w stanie po użyciu alkoholu
    Od: "sQrczaK" <j...@w...-STOPSPAM-pl> szukaj wiadomości tego autora

    hejka
    sprawa ma się tak.
    Jakiś rok temu zostałem poszkodowan w kolizji drogowej
    spowodowanej przez kogoś kto zbiegł z miejsca wypadku.
    Poszkodowanych było kilku . Sprawca nie zauważył iż ruch na
    drodze jest wstrzymany i poleciał z ogromną prędkościa
    wyprzedzając 3 samochody z prawej strony , przy okazji rysując je
    znacznie .
    Na sam koniec wbił się w maszynę czyszczącą pobocze.
    Wysiadł chwiejnym krokiem z samochodu. Ok 5 ciu osób miało
    wrażenie że był pijany. Popatrzył się , chwycił gaśnicę , psiknął
    na silnik i po prostu uciekł.

    Ponieważ brakowało tylko 5- 7 cm zeby mojemu tygodniowemu wówczas
    dziecku stała się wielka krzywda , postanowiłem że nie odpuszczę.
    Samochód został na miejscu kolizji , policja wiedziałą gdzie ma
    jechać. W domu zastali gościa ktory oczywiście miał juz ok 0,8 -
    1,2 promila we krwi. Tłmaczył się iz był w szoku i wypił po
    dotarciu do chałupy.

    Minął rok , dostałem wezwanie na sprawę w sądzie grodzkim.
    Ponieważ postanowiłem iż będę oskarżycielem posiłkowym , mam
    pytanie.
    Gość ma sprawę z art 86 par 1 kw . Dziwi mnie to gdyż jest tam
    napisane :

    Art. 86.
    § 1. Kto, nie zachowując należytej ostrożności, powoduje
    zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym,

    podlega karze grzywny

    Podobno w Polsce prowadzenie pojazdu w stanie po uzyciu jest
    przestępstwem. Podobno sprawca ktory ucieka z miejsca wypadku
    jest z góry podejrzany o to że był w stanie nietrzeżwym.

    Zupełnie nie pasuje mi taka kwalifikacja.

    Ale też i zupełnie nie mam pojęcia na czym opierać się wnioskując
    o zmianę i na co próbowac tę kwalifikację zmienić.

    Sprawa jest jutro ...