  • 1. Data: 2002-07-22 14:10:05
    Temat: alimenty i nie tylko
    Od: "cnu" <!cinu@o2.pl>

    witam grupę
    i do rzeczy

    czy jest możliwość pozbycia się obowiązku alimantacyjnego w zamian za np.
    jednorazową wpłatę, darowiznę czy inną korzyść na rzecz dziecka?
    Oczywiście za zgodą osoby na ręce której alimenty są składane
    Być może, w grę wchodziłoby np zmniejszenie kwoty alimentów do minimum
    (jeśli takowe istnieje).

    Może ktoś się może spotkał z taką sytuacją lub sam przerabiał taki temat -
    byłbym wdzięczny za wszelkie sugestie

    I przy okazji druga sprawa z innej beczki:
    Czy można złożyć pozew przeciwko osobie bez znajomości miejsca jej
    zamieszkania?
    Tzn jesli człowiek wymeldował się z miejsca gdzie mieszkał i wyprowadził nie
    wiadomo dokąd?
    Czy wtedy w pozwie wpisać ostatni znany adres ?

    z góry dziękuje i pozdrawiam
    CNU
    --
    pisząc na priv usuń ! z adresu

  • 2. Data: 2002-07-22 14:29:31
    Temat: Odp: alimenty i nie tylko
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik cnu <!cinu@o2.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ahh3ra$97r$...@a...dialog.net.pl...
> [...]
    > Oczywiście za zgodą osoby na ręce której alimenty są składane
    > Być może, w grę wchodziłoby np zmniejszenie kwoty alimentów do minimum

    tzn. jest tak darowizny możesz dokonać nie widze przeszkód
    co do alimentów nie widze tu związku darowizny z alimentami
    można jedynie w porozumieniu z opiekunem dziecka podpisać sądową ugodę co do
    alimentów ,czyli wnosisz o obniżenie z kw. do kw. a w sądzie podpisujecie
    ugode i tym sposobem ona ma ugode w ręku ze zmniejszona kwotą a ty
    zadowolnie w sprawie. Powódka nie może sie zrzecz alimentów ona może tylko
    nie egzekwować . Myślisz,że w sądzie siedzą głąby i taka darowizna i wybieg
    przed US jest do załatwienia :-)

> [...]
    nie
    > wiadomo dokąd?
    > Czy wtedy w pozwie wpisać ostatni znany adres ?

    Tak można złożyc pozew wskazując ostatnie miejsce zam. i inf .,że obecnie
    nie wiem gdzie przebywa .Sąd w ostatecznosci ustanowi kuratora dla
    nieznanego z miejsca pobytu.

    Sandra

  • 3. Data: 2002-07-22 14:33:40
    Temat: Re: alimenty i nie tylko
    Od: "cnu" <!cinu@o2.pl>

    Powódka nie może sie zrzecz alimentów ona może tylko
    > nie egzekwować . Myślisz,że w sądzie siedzą głąby i taka darowizna i
    wybieg
    > przed US jest do załatwienia :-)

    o jaki wybieg przed US chodzi ?
    darowizna w pierwszej linii pokrewienstwa (rodzic-dziecko) zdaje się jest
    wolna od podatku.

    dzieki

    CNU

  • 4. Data: 2002-07-22 15:22:21
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik cnu <!cinu@o2.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ahh57g$3ha$...@a...dialog.net.pl...

> [...]
    >
    > o jaki wybieg przed US chodzi ?
    > darowizna w pierwszej linii pokrewienstwa (rodzic-dziecko) zdaje się jest

    Ok. zaraz sprawdze byc moze nie mam racji odn. darowizn lecz inne zawarte
    moje inf. są zgodne z rzeczywistoscia.

  • 5. Data: 2002-07-22 15:56:37
    Od: "cnu" <!cinu@o2.pl>

    > Ok. zaraz sprawdze byc moze nie mam racji odn. darowizn lecz inne zawarte
    > moje inf. są zgodne z rzeczywistoscia.

    spoko jak trzeba zapłacić podatek to się zapłaci - nie o to chodzi
    badziej chodzi o to żeby było ujęte, że alimenty są zmniejszone ponieważ ...
    i tu powód czyli np darowizna
    po prostu żeby wykluczyc możliwośc ponownego zwiększenia kwoty

    CNU

  • 6. Data: 2002-07-22 15:59:50
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Sandra <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ahh7si$lsd$...@a...dialog.net.pl...

    > Użytkownik cnu <!cinu@o2.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:ahh57g$3ha$...@a...dialog.net.pl...

    zgadza sie :-) ale doszukałabym sie w tym wybiegu :-)
    może podam na przykładzie niekoniecznie musi dot . osoby zainteresowanej
    darowizną:-)
    Uzyskuję jakąś pokaźną kwote lub jakiś mająteczek,który sprzedaje musze
    odp.podatek hmm i to spory jak tu sie od tego wykręcić z eks jesteśmy w
    dobrych układach dogadujemy sie , darowizna na rzecz alimentów - dziecko
    zyska i ja zyskam pozbywam sie alimentów / oczywiście gdyby tak można było
    zrobić/ ale nie można . Alimentow nie można sie zrzec można je obniżyć jesli
    są ku temu przesłanki. Oczywiście w pozwie o obniżenie można podać ze z
    uwagi na taką darowizne itp. uzasadnienie może to zawierać.

    Sandra

  • 7. Data: 2002-07-22 16:06:33
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik cnu <!cinu@o2.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ahha32$ops$...@a...dialog.net.pl...
> [...]
    > i tu powód czyli np darowizna
    > po prostu żeby wykluczyc możliwośc ponownego zwiększenia kwoty

    Nie ma takiej możliwości:-) wobec zmian jakie zachodzą na rynku nie ma
    takiej możliwosci , nie ma pojęcia nikt jak sie zmieni sytuacja np. za 5-10
    lat i kwota dzisiaj darowana może nie wystarczyć na utrzymanie . Taka
    darowizna nigdy nie wykluczy ponownego podwyższenia alimentów.

    Sandra

  • 8. Data: 2002-07-22 16:30:56
    Od: "cnu" <!cinu@o2.pl>

> [...]
    > zyska i ja zyskam pozbywam sie alimentów / oczywiście gdyby tak można było

    no tak ale
    w momencie sprzedaży następuje obowiązek podatkowy i trzeba to zapłacić
    w momencie darowizny nie ma już chyba ulgi w podatku jeśli nie jest ona na
    rzecz jakieś org. czy kościoła ale pewności nie mam
    jeśli darowizna jest tylko na papierze to czy ta ex zgodzi się na
    zmniejszenie alimentów ?

    CNU

  • 9. Data: 2002-07-22 16:39:08
    Od: "cnu" <!cinu@o2.pl>

> [...]
    > lat i kwota dzisiaj darowana może nie wystarczyć na utrzymanie . Taka
    > darowizna nigdy nie wykluczy ponownego podwyższenia alimentów.

    zgadzam się jeśli chodzi o pieniądze
    a jak by na ten przykład kupić i podarować mieszkanie?
    Wartości raczej nie straci (a jak już to nie wiele)
    Nie można się z tego co prawda utrzymać choć w przypadku oddania pod wynajem
    to i owszem może być nawet więcej niż alimenty
    No i w razie czego mozna by sprzedać i juz są środki na utrzymanie.
    Coż to tylko gdybanie ale taka sytuacja mogła by być podstawą do wykluczenia
    podwyższenia alimentów , czyz nie?

    CNU

  • 10. Data: 2002-07-22 17:56:14
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik cnu <!cinu@o2.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ahhcio$5m1$...@a...dialog.net.pl...

    > podwyższenia alimentów , czyz nie?

    Nie z całą odpowiedzialnością nie . :-) I wierz mi ,że nie gdybam :-)

    Sandra