  • 1. Data: 2002-01-21 11:39:38
    Temat: alimenty
    Od: "a...@g...pl" <a...@p...onet.pl>

    Czy ktoś z szanownych grupowiczów mógłby mi wytłumaczyć kwestie alimentów w
    następujących kategoriach:
    1. do kiedy przysługują
    2. jak wyegzekwowac niedopłaty z ostatnich 5 lat
    3. czy student studiów zaocznych, niepracujący i równocześnie będący
    słuchaczem studium ma możliwość otrzymywania alimentów
    4. czy dziecko (syn) zawierający związek małżeński nadal ma prawo do
    pobierania alimentów
    5. a co by było z alimentami gdyby urodziło się temu synowi dziecko - czy
    jego dziecko tez ma prawo otrzymywac alimenty
    6. jezeli wyrok został wydany w 1988 roku i jak sie okazalo przedawnil sie
    po 10 latach co mam zrobic aby wyegzekwowac niedoplaty za tamten okres?

    to narazie tyle
    jak mi sie więcej przypomni dopiszę się.
    z góry dziękuję za odpowiedzi
    Wito

  • 2. Data: 2002-01-21 11:52:33
    Temat: Re: alimenty
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Mon, 21 Jan 2002, a...@g...pl wrote:

    Addendum:

    > 6. jezeli wyrok został wydany w 1988 roku i jak sie okazalo przedawnil sie
    > po 10 latach co mam zrobic aby wyegzekwowac niedoplaty za tamten okres?

    Wyrok się nie przedawnił, przedawniły się świadczenia, i nie po 10 latach,
    tylko 3. Wyrok nadal jest aktualny, i na jego podstawie możesz żądać
    świadczeń za ostatnie 3 lata.

    > to narazie tyle
    > jak mi sie więcej przypomni dopiszę się.

    Mam nadzieję że bez powtarzania poprzednich punktów.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting