    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: u2 <u...@o...pl>
    Subject: Znikające akta sprawy Roberta B. w Sądzie
    Date: Fri, 19 Apr 2019 14:28:33 +0200

    https://warszawskagazeta.pl/kraj/item/6345-tylko-u-n
    as-nowe-fakty-ws-biedronia-dziennikarz-prowadzacy-sl
    edztwo-ujawnia-szokujace-fakty

    [...]

    Kto wyniósł akta w takim razie?

    - W tej sprawie są trzy etapy, które bulwersują. Pierwszy to oczywiście
    Biedroń, który skatował matkę, drugi, że ktoś te akta wyniósł wedle
    mojej wiedzy w maju 2018 roku, a trzecie, że był prawdopodobnie nimi
    szantażowany, dlatego zrezygnował z prezydentury Słupska. I każdy kto ma
    pojęcie wie, że to jest dziś poważniejszym problemem niż to, że pobił
    matkę, choć to, jak mówię, jest tym, co powinno zakończyć jego karierę.

    Materiały kompromitujące na polityka, który chce być premierem, to jego
    zagłada i niebezpieczeństwo także dla interesów państwa.

    - To jest elementarz dla służb. Każdy z nas żyje jak żyje, każdy chce
    żyć jak najlepiej, ale mamy swoje różne dni, słabsze i gorsze, różne
    rzeczy są w naszym życiu, dzieją się różne rzeczy przecież, ale jeśli
    polityk chce być krystaliczny powinien wyrzucić z siebie wszystko. Jeśli
    on by powiedział już dawno, a mówił o sobie wiele, że miał taki epizod,
    że znęcał się nad matką, dziś nie byłoby tematu, na jego warunkach
    opinia publiczna by się go o to dziś nie czepiała, a służby obcych
    państw nie mogłyby go szantażować zresztą, co ja mówię o obcych
    służbach, nasze podwórkowe grupy nacisków nie miały by na niego haka,
    nie byłby na pstryknięcie paluszkiem osób, które mogą mieć złe zamiary.
    My dziś nie wiemy, czy kiedy on był prezydentem Słupska, czy na przykład
    już wtedy w wyniku szantażu tymi aktami nie podejmował decyzji będących
    po myśli osób, które miały złe zamiary, to są poważne pytania, które
    należy dziś przy Biedroniu postawić.

    Wiesz kto ma dziś te akta, jak dobrze rozumiem, tak?
    - Wiem, ale nie chce o tym rozmawiać.

    Swoją drogą to pokazuje, co się dzieje w sądach, że akta mogą zniknąć i
    to w sprawie ważnego polityka.
    - No jak widać, mogą. Ja rozmawiałem z sędzią Dudziczem z Krajowej Rady
    Sądownictwa, w artykule jest komentarz jego, zaginięcie akt nie powinno
    mieć miejsca w jego ocenie, ale ma, ktoś tutaj nieczysto zadziałał.
    Rozmawiałem też z byłym prokuratorem Piotrowiczem, dziś odpowiedzialnym
    za niektóre zmiany w prawie, on powiedział mi wprost, że wie, że akta
    zginęły, trochę to brzydko wygląda. Wiem też, że po moich pytaniach
    prezes sądu w Krośnie wszczął w tej sprawie postępowanie wyjaśniające,
    pisał dziś też o tym portal wp.pl i Sylwek Ruszkiewicz, zresztą bardzo
    ciekawie opisał problem tych akt. Dla sądu ta sprawa jest fatalna, ale
    co ja na to mogę, że zapytałem o sprawę, przy której okazuje się, że
    zaginęły akta.

    Nie można tych akt odtworzyć? Prokurator Generalny nie może zadziałać w
    tej sprawie?

    - Nie, nie zachodzą żadne okoliczności z art. 161 kpk, jest to
    prawomocnie zakończone postępowanie, nie ma nowych okoliczności do
    sprawy, a więc tych akt sąd nie ma obowiązku z urzędu odtwarzać.

    [...]

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"