    From: "Gienek" <K...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Złodziejskie firmy kurierskie
    Date: Sun, 10 Sep 2017 16:12:23 +0200

    Witam wszystkich.
    Głowię się od pewnego czasu jak wziąć się za cwaniactwo firm kurierskich w
    stosunku do płacenia. lub nie płacenia przez nich odszkodowań za uszkodzone
    przesyłki w transporcie.
    Zdarzają się uszkodzone przesyłki w transporcie przez firmy kurierskie,
    wtedy trzeba złożyć do nich reklamacje i oni sami sobie to rozpatrują i
    przyznają odszkodowania według własnego widzimisię, ale to takie cwaniaki że
    wymyśliły sobie tak skomplikowaną i kosztowna procedurę reklamacyjną żeby
    jeszcze zniechęcić nadawcę do składania reklamacji.

    Sprawa wygląda tak że składając reklamację, firma kurierska wymaga
    dołączenia stosu zbędnych dokumentów, dlatego zbędnych, ponieważ sama je
    posiada (np, protokół szkody, protokół odbi0ru przesyłki), oraz takich
    dokumentów że trzeba je pobrać z internetu, wydrukować, podpisać, zeskanować
    i odesłać. Chodzi o to że reklamujący musi ponieść spore koszty na prace
    biurową, koszty te są zupełnie niepotrzebne przy składaniu reklamacji, ale
    są wymagane przez firmę kurierską, często ta praca biurowa przekracza
    wartość szkody.
    Na przykład dzisiaj składałem 10 reklamacji i kosztowało mnie to 10 godzin
    pracy pracownika biurowego, oraz sprzętu biurowego (komputer, drukarka,
    ksero), poniosłem większe koszty niż kwota reklamacji, którą nawet nie wiem
    czy otrzymam i w jakiej wysokości.

    Głowię się jak załatwić tych cwaniaków z firm kurierskich, czyli jak ich
    obciążyć niepotrzebnymi kosztami składania reklamacji. Koszty, których
    poniesienia wymaga sama firma kurierska przy składaniu reklamacji przez
    poszkodowanego jej klienta. Ma ktoś ciekawe pomysły?
    Czy takie niepotrzebne wymagania firm kurierskich są zgodne z prawem?
    Przecież równie dobrze mogli by żądać dołączenia do reklamacji biletu na
    koncert madonny.