  • 31. Data: 2005-08-17 22:19:10
    Temat: Re: Zgubienie dowodu osobistego.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ddvbr8$o6u$1@news.onet.pl...

    > Adres pozwany wskazał w pozwie. Co do wykazywania: nie ma chyba
    > takiego przepisu, pomijajć praktyczną wykonalność tegoż (miałbyś
    jakiś
    > pomysł?). Poza tym adres wystawcy może na wekslu wpisać choćby i sam
    > posiadacz i nie wydaje mi się, aby złamał tym samym jakiś przepis.
    Od
    > tego są zarzuty.

    Wiesz, zastanawiam się, czy jeśli nasz Jan KOWALSKI odpisze sądowi, że
    co prawda nazywa się tak samo jak osoba wymieniona z imienia i
    nazwiska w wekslu, ale z dokumentem tym nie ma nic wspólnego, to
    zakładając brak adresu w dokumencie zastanawiam się, czy sąd ma jednak
    uznać go za stronę postępowania, czy też uznać, ze adres jest wadliwy
    i wezwać powoda do podania aktualnego dresu pozwanego. Ale to tylko
    taka dywagacja akademicka.

  • 32. Data: 2005-08-17 22:22:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ddvalm$ld3$1@news.onet.pl...

    > Rozwiń to, proszę. Skoro dyskusja jest teoretyczna, to podaj przepis
    > zabraniający nadanie klauzuli w tym przypadku. Według mnie to zależy
    od
    > uznania sędziego. Oczywiście pod warunkiem, że pozwany wnosił o
    > wstrzymanie nadania klauzuli.

    Zgodnie z art. 494§2 kc "nakaz zapłaty, przeciwko któremu w całości
    lub w części nie wniesiono skutecznie zarzutów, ma skutki
    prawomocnego". No to wygląda na to, ze tylko w takim przypadku można
    klauzulę nałożyć. Jeśli ktoś wniesie zarzut w bądź co bądź istotnej
    kwestii, podnosząc, że dokument z którego wynika roszczenie nie jego
    dotyczy, to moim zdaniem sąd takiego nakazu za prawomocny uznać bez
    obrazy przytoczonego przepisu nie może.

  • 33. Data: 2005-08-17 23:06:17
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:ddv7jp$7bi$1@inews.gazeta.pl,
    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "Xena" <t...@l...com.pl> napisał w
    > wiadomości news:ddu4rf$nje$4@nemesis.news.tpi.pl...

    > I tu się zdziwisz, ale tak dokładnie jest. Nie wiem, czy zauważyłaś,
    > że policjant dane podaje przez radiotelefon. Właśnie po to, by
    > sprawdzić, czy na przykład osoba nie jest poszukiwana, albo nie
    > posługuje się utraconym dokumentem.

    Słuchaj, nie wiem jakie Ty masz doświadczenia z policja, ale moje dane przez
    radiotelefon policjalnt w ostatnich 5 latach podawał tylko raz. Jak chciał
    się upewić, czy nie mam punktów za wykroczenia drogowe. Poza tym wszelkie
    rutynowe kontrole, czy wypisywanie mandatu bezpunktowego, zatrzymania na
    drobne przekroczenie prędkości, które kończyły sie spisaniem do notesika i
    pouczeniem, zgłaszanie na policji kradziezy tablic, kradzieży radia i
    mnóstwo innych - odbywały się całkowicie bez radiotelefonu ani tez
    sprawdzania w jakiejś komputerowej bazie. Zatem obaliłam powyższe Twoje
    stwierdzenie?

    > Ja bym bardzo prosił o nie szerzenie dezinformacji. To do powoda
    > należy udowodnienie, że pozwany jest dłużnikiem, a nie na odwrót.
    > Wobec oświadczenia, że powód umowy nie podpisywał i jest tam
    > sfałszowany jego podpis bankowi czy innemu pozwanemu nie pozostaje nic
    > innego, jak powołać grafologa. Ba, sporadycznie bank idzie do sądu bez
    > wcześniejszego wezwania dłużnika do zapłaty. Wówczas jest czas na
    > złożenie zawiadomienia o przestępstwie sfałszowania podpisu.

    W międzyczasie sąd zasądzi co jego, a sprawa o fałszerstwo podpisu będzie
    się toczyła swoim biegiem. Potem do drzwi zapuka komornik, a sprawa o
    fałszerstwo będzie się toczyła dalej. Zresztą kogo podac jako pozwanego w
    sprawie o fałszerstwo podpisu?

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Jeszcze nikt nigdy na łożu smierci nie żałował, że wiecej czasu nie
    spędzil w pracy

  • 34. Data: 2005-08-17 23:18:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Xena" <t...@l...com.pl> napisał w
    wiadomości news:de0ftq$13m$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > mnóstwo innych - odbywały się całkowicie bez radiotelefonu ani tez
    > sprawdzania w jakiejś komputerowej bazie. Zatem obaliłam powyższe

    :-)) Z tym obaleniem, to z lekka przesadziłaś. Sprawdzenie danych jest
    obowiązkiem policjanta. Jeśli faktycznie w odniesieniu do Twojej osoby
    go nie dopełnił, to już nic na to nie poradzę. Od tego ma swoich
    przełożonych.

> [...]
    > się toczyła swoim biegiem. Potem do drzwi zapuka komornik, a sprawa
    > fałszerstwo będzie się toczyła dalej. Zresztą kogo podac jako

    A koniecznie musisz kogoś pozywać o to? Składasz zawiadomienie o
    przestępstwie i rzeczą organów ścigania jest ustalenie sprawcy. Jak
    nie ustalą, to ich sprawa. W razie uzyskania z sądu informacji, ze
    ktoś Cię pozwał z tytułu złożenia kwestionowanego podpisu uprzejmie
    odpowiadasz, że podpis nie jest Twój, a postępowanie w tej sprawie
    jest prowadzona za sygn.akt ...... oraz wnosisz o zawieszenie
    postępowania do czasu zakończenia postępowania karnego. Nie spotkałem
    się z odmową uznania takiego przecież oczywiście zasadnego wniosku.
    Grafolog powołany przez organa ścigania stwierdza, że podpis nie jest
    Twój po sprawie.

    Zresztą, jak złożysz zawiadomienie o sfałszowaniu podpisu na umowie
    kredytowej czy innym dokumencie, to prokuratura go zabezpieczy w
    oryginale. W postępowaniu nakazowym konieczne jest przedłożenie sądowi
    oryginału. Tylko skąd go wziąć, skoro ten jest zabezpieczony przez
    organa ścigania?

  • 35. Data: 2005-08-17 23:20:34
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> naskrobał/a w

> [...]
    > uznać go za stronę postępowania, czy też uznać, ze adres jest wadliwy
    > i wezwać powoda do podania aktualnego dresu pozwanego. Ale to tylko

    W art. 126 KPX par. 2 jest coś takiego:
    Gdy pismo procesowe jest pierwszym pismem w sprawie, powinno ponadto
    zawierać oznaczenie miejsca zamieszkania lub siedziby stron,

    A w art 131 ze znaczkiem 1 paragraf 2 ze znaczkiem 1:
    Jeżeli pismo procesowe, które powinno być wniesione na urzędowym
    formularzu, nie zostało wniesione na takim formularzu lub nie może
    otrzymać prawidłowego biegu na skutek niezachowania innych warunków
    formalnych, przewodniczący wzywa stronę do jego poprawienia lub
    uzupełnienia w terminie tygodniowym, przesyłając złożone pismo. Wezwanie
    powinno wskazywać wszystkie braki pisma oraz zawierać pouczenie o treści
    § 2.

    § 2. W razie bezskutecznego upływu terminu lub ponownego złożenia pisma
    dotkniętego brakami przewodniczący zarządza zwrot pisma.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Lord of the Rings: Episode I - The Hobbit (Christmas 2005).

  • 36. Data: 2005-08-18 08:19:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Xena napisał(a):

> [...]
    > mnóstwo innych - odbywały się całkowicie bez radiotelefonu ani tez
    > sprawdzania w jakiejś komputerowej bazie. Zatem obaliłam powyższe Twoje

    Obaliłaś, ale *swoje* twierdzenie. Twierdziłaś, że samo zgłoszenie
    utraty dowodu w urzędzie jest niewystarczajce i trzeba również zgłosić
    na policję, aby w przyszłości nie mieć nieprzyjemności, że ktoś się
    posłuży tym dowodem. A teraz twierdzisz, że to i tak jest bezcelowe, bo
    policjanci nie sprawdzają dowodów w bazie.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 37. Data: 2005-08-18 11:37:53
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:de1g9c$1lq$1@news.onet.pl,
    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał/a:

> [...]
    > posłuży tym dowodem. A teraz twierdzisz, że to i tak jest bezcelowe,
    > bo policjanci nie sprawdzają dowodów w bazie.

    Zgłosic na policję, po to, aby w momencie gdy dowiadujesz się, że podpisałeś
    umowe z datą X i zostałeś wylegitymowany z dowodu, móc przedstawić stosowne
    zaswiadczenie, że w dacie wcześniejszej niż X zgłosiłes kradzież dowodu i
    nie byłes to w związku z tym ty.
    Nadal podtrzymuję, że na policję zgłosic nalezy.

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Kochać to jedyna rzecz, mogąca zapełnić wieczność...
    Nieskończoność potrzebuje bezkresów

  • 38. Data: 2005-08-18 11:52:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Xena napisał(a):

> [...]
    > nie byłes to w związku z tym ty.
    > Nadal podtrzymuję, że na policję zgłosic nalezy.

    A czym się to różni od sytuacji, że

    "w momencie gdy dowiadujesz się, że podpisałeś
    umowe z datą X i zostałeś wylegitymowany z dowodu, móc przedstawić
    stosowne zaswiadczenie, że w dacie wcześniejszej niż X zgłosiłes"

    fakt zgubienia dowodu osobistego w urzędzie i wyrobiłeś (-aś) sobie
    nowy dokument???

    A jak na tej trefnej umowie podpis rzeczywiście będzie Twój, to żadne
    zgłoszenia nie pomogą.

    A jeśli podpis nie jest Twój, to umowę można obalić, choćby się miało
    nadal ten sam dowód.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 39. Data: 2005-08-18 19:28:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Goomich" <g...@u...to.wp.pl> napisał w wiadomości

    Mniej więcej o to mi chodzi. Można pozwać Jana KOWLASKIEGO, ale trzeba
    sądowi wskazać adres właściwej osoby, a nie przypadkowej.

  • 40. Data: 2005-08-18 19:30:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Xena" <t...@l...com.pl> napisał w
    wiadomości news:de1s9j$7ft$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    dowodu i
    > nie byłes to w związku z tym ty.
    > Nadal podtrzymuję, że na policję zgłosic nalezy.

    A jakimże dowodem jest takie zgłoszenie? Co za sztuka iść na Policję,
    zawiadomić ich o tym że zgubiłem albo mi ukradli nawet dowód, a
    następnie iść na miasto i na podstawie tego dokumentu nazaciągać
    kredytów. Numer znany od dawna i z tego powodu nikt takiego
    powiadomienia za dowód nie uważa, tylko za każdym razem się sprawdza,
    czy to jest podpis tej osoby, czy nie.