  • 1. Data: 2002-01-04 14:42:40
    Temat: Zawieszenie skladek zdrowotnych w ZUS.
    Od: Roman Rumian <r...@a...edu.pl>

    Witam,

    czy mozna zawiesic placenie skladki zdrowotnej ZUS (indywidualna DG - ryczalt)
    nie likwidujac firmy w urzedzie skarbowym ?

    Nic sie nie dzieje w mojej DG od kilku miesiecy a skladki kosztuja.

    Jakie formularze nalezy wypelnic i ile to kosztuje ?

    Dziekuje

    Roman Rumian

    P.S. Czy mozna wycofac asie jeszcze z tego miesiaca ?

  • 2. Data: 2002-01-05 16:24:58
    Temat: Re: Zawieszenie skladek zdrowotnych w ZUS.
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    Roman Rumian <r...@a...edu.pl> napisał:

    >czy mozna zawiesic placenie skladki zdrowotnej ZUS (indywidualna DG - ryczalt)
    >nie likwidujac firmy w urzedzie skarbowym ?
    ZCW nie ma 'zawieszenia'. Dla US nie ma dochodu/obrotów nie płacisz.
    Dla ZUS-u prowadzisz działalnosc lub nie (obroty, dochod nieistotny).
    Oczywiscie zgłoszenie zaprzestania działalnosci od ciebie przyjma, ale
    jak sprawdza, ze nie zamknales dzialalnosci (UG,US), to conajmniej
    zalegle skladki + odsetki.
    Decyzja należy do ciebie :-)

    Artur Golański